صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
کد خبر: 6609
گزارشگر: 213
۶۰۰
۰
۰
۲
به دادگاه لندن و شهادت شاهدان پایان دهید

انتقاد مسوولان جمهوری اسلامی ایران به دادگاه آبان؟/مذاکرات اتمی متوقف می‌ شود!

انتقاد مسوولان جمهوری اسلامی ایران به دادگاه آبان؟/مذاکرات اتمی متوقف می‌ شود!
علی باقری‌کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران، گفته است به دادگاه لندن پایان دهید و اگر روند دادگاه بین‌المللی معترضان آبان متوقف نشود، تهران بخشی از مذاکرات هسته‌ای خود را متوقف خواهد کرد.

به گزارش آسیانیوز، بنا بر اخبار برخی از رسانه ها در خارج از ایران، علی باقری‌کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران، گفته است اگر روند دادگاه بین‌المللی مردمی آبان متوقف نشود، تهران بخشی از مذاکرات هسته‌ای خود را متوقف خواهد کرد.

---------------

بیشتر بخوانید:

روز دوم دادگاه مردمی آبان ۹۸ در لندن؛ شهادت تیراندازی های رگباری و عفو بین الملل

-----------------------------------

این خبر را اعضای دادگاه بین‌المللی مردمی آبان روز جمعه در اختیار رسانه‌ها قرار دادند. این منابع می‌گویند آقای باقری در دیدار با مقام‌های بریتانیا این موضوع را مطرح کرده است، ولی جزئیاتی درباره اینکه کدام بخش از مذاکرات هسته‌ای متوقف می‌شود، مطرح نشده است.

به گفته منابع اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود معاون وزارت خارجه ایران در دیدار خود با مقامات بریتانیایی خواستار توقف دادگاه بین‌المللی مردمی آبان شده است و تهدید کرده که بخشی از مذاکرات خود را متوقف خواهد کرد.

------------------

بیشتر بخوانید:

مشاور وزیر کشور گفت از فاصله نزدیک به «شقیقه» برخی معترضان آبان شلیک شده بود

--------------------------------------------


 دادگاه بین‌المللی مردمی آبان برای رسیدگی به شکایات معترضان در ایران در تظاهرات سراسری آبان‌ماه سال ۹۸ روز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در لندن آغاز شد و قرار است تا ۲۳ آبان ادامه یابد.

در این دادگاه که از سوی سه سازمان‌ «حقوق بشر ایران»، «عدالت برای ایران» و «با هم علیه اعدام» سازماندهی شده ۴۵ شاهد در دادگاه شهادت می‌دهند. شهادتنامه ۱۲۰ نفر هم، به گفته برگزارکنندگان دادگاه، به صورت کتبی تسلیم دادگاه شده است.

اعتراضات آبان ۹۸ که در ابتدا واکنشی به گران شدن ناگهانی قیمت بنزین بود، به‌سرعت تغییر جهت داد و سمت و سوی انتقادهای بیشتری به خود گرفت.

------------------

بیشتر بخوانید:

مطهری گفت در حوادث تلخ آبان رییس جمهور باید برکنار می شد!

------------------------------------------


مسوولان می‌گویند در این اعتراضات ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر کشته شدند، ولی سازمان عفو بین‌الملل تاکنون اسامی ۳۲۳ نفر از معترضان را تایید کرده است و خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است که حداقل ۱۵۰۰ نفر در جریان اعتراضات کشته شده‌اند./


https://www.asianews.ir/u/48b
اخبار مرتبط
در سومین روز دادگاه بین‌المللی مردمی آبان که روز جمعه در لندن برگزار شد، دو پژوهشگر حقوق بشر گزارش‌هایی از اسناد جمع‌آوری شده درباره کشتار معترضان آبان ۹۸ ارائه کردند و چند شاهد از جمله یک پزشک نیز شهادت دادند.
در ادامه برگزاری دادگاه مردمی بین‌المللی در لندن که مدعی است قصد دارد وضعیت کشته شدگان و شکنجه های معترضان آبان ۹۸ را با حضور گروهی از شاهدان بررسی کند، دومین روز این دادگاه با شهادت درباره تیراندازی به معترضان تجاوز، آزار کودکان و گزارش عفو بین الملل سپری شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید