صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۱
کد خبر: 6612
گزارشگر: 213
۸۳۴
۰
۰
۲
رییس جمهور آمریکا نفت ایران را نمی خرد

جو بایدن گفت به خرید نفت ایران نیازی نداریم!

جو بایدن گفت به خرید نفت ایران نیازی نداریم!
در حالی که تلاش های دولت آمریکا بر عدم خرید نفت ایران مبتنی شده، ایران تاکید کرده که لغو تحریم‌ها شرط اصلی احیای برجام است.

به گزارش آسیانیوز، جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، گفت که اطلاعات موجود نشان می‌دهد در حال حاضر عرضه نفت از کشورهای غیر از ایران به اندازه‌ کافی است و این امر امکان کاهش چشمگیر خرید نفت از ایران را از سوی موسسات مالی خارجی ایجاد کرده است.

----------------------

بیشتر بخوانید:

اسرائیل گفت برای حمله نظامی به ایران آماده است

----------------------------------------

رییس‌جمهوری آمریکا در یادداشتی به وزارت‌خانه‌های خارجه، خزانه‌داری و انرژی این کشور خاطرنشان کرد که این نتیجه‌گیری بر اساس گزارش‌های سازمان اطلاعات انرژی به کنگره و عوامل دیگری همچون شرایط اقتصاد جهانی و مازاد ذخایر استراتژیک نفت صورت گرفته است.

  

-------------------

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا است!

--------------------------------------------- 

اقدام دولت آمریکا برای محدود کردن توانایی ایران در فروش نفت خود در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی تاکید دارد، لغو تحریم‌ها شرط اصلی احیای برجام است.

در همین حال، تد کروز، عضو جمهوری‌خواه سنا، در توییتی با اشاره به خواست ایران برای تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از برجام ادعا کرد که جمهوری اسلامی از بایدن می‌خواهد «یک دیکتاتور و یک آیت‌الله» باشد، اما چنین تضمینی باید به عنوان یک پیمان از تصویب سنا بگذرد و بایدن از انجام چنین کاری ابا دارد.

---------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

--------------------------------------------------

از سوی دیگر، وزیران خارجه فرانسه و روسیه در نشستی همکاری‌های مسکو و سه کشور اروپایی عضو برجام را برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین و بازگشت سریع به تعهدات برجام بررسی کردند.

این نشست که وزیران دفاع فرانسه و روسیه نیز در آن حضور داشتند، در چارچوب همکاری‌های امنیتی دو کشور برگزار شد.

در همین حال، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد در پنج ماه گذشته با دولت جدید ایران در تماس نبوده و صرفا گفت‌و‌گوهایی فنی با رییس جدید سازمان انرژی اتمی ایران داشته است.

گروسی این فقدان تماس با دولت ایران را «‌حیرت‌آور» توصیف کرد و گفت فهرستی بلند‌بالا از مسائلی وجود دارد که باید حل شود.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در اینستاگرام نوشت که در گفت‌وگوهای تلفنی با وزرای خارجه پنج کشور عضو برجام خواستار لغو «موثر» تحریم‌ها برای رسیدن به توافق خوب شده و گفته اگر طرف‌های مقابل با رویکرد جدی وارد وین شوند «دستیابی به توافق خوب در کوتاه مدت امکان‌پذیر است.»

امیر عبداللهیان در عین حال تاکید کرد که دستیابی به توافق مستلزم «لغو موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها است.»/


https://www.asianews.ir/u/48e
اخبار مرتبط
جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در واکنش به وضعیت اقتصادی و سیاسی حاکم بر ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «زنگ خطر فقیرتر شدن مردم و احتمال رویارویی نظامی» به صدا درآمده است.
پس از حمله اخیر پهپاد ایرانی به یک پایگاه نظامی آمریکا در سوریه و سکوت دولت بایدن، تعدادی از جمهوری‌خواهان کنگره با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، خواهان کنارگذاشتن ادامه دیپلماسی ایالات متحده با ایران شدند.
دونالد ترامپ گفت: وقتی بایدن فردا بعدازظهر بیدار شود، کسی باید به او بگوید که دیگر رسما رئیس فروپاشی حزب دموکرات است!
تد‌ کروز در پاسخ به درخواست ایران از جو بایدن برای ارائه ضمانت گفت رییس‌جمهوری ما آیت‌الله نیست!
نظرخواهی‌های شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داده است که حدود ۷۱ درصد آمریکایی معتقدند که کشور تحت ریاست‌جمهوری بایدن در جهت غلط پیش می‌رود و به بیراهه خواهد رفت.
در بیانیه ای رهبران آمریکا و فرانسه «بر لزوم حصول اطمینان از این که ایران هرگز قادر به توسعه یا دستیابی به سلاح هسته‌ای نباشند» توافق داشتند.
جو بایدن که برای نخستین بار در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: ایالات متحده آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است؛ مشروط بر اینکه تهران نیز به صورت کامل آن را اجرا کند.
در حالی که انتقادهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسراییل به عملکرد نفتالی بنت، نخست وزیر جدید در قبال جمهوری اسلامی ادامه دارد، وی روز یکشنبه در یک نشست زنده در فیس بوک از «چرت زدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار رسمی اش با «نفتالی بنت» انتقاد و آن را تمسخر کرد.
ترامپ گفت: من کشورمان را دوست دارم؛ فکر می‌کنم مردم آمریکا به زودی در خصوص خبری خیلی خوشحال خواهند شد!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید