صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۰
کد خبر: 6646
گزارشگر: 2
۷۵۵
۰
۰
۶
کمبود نیروی کار در استرالیا

این مدارک لازم را برای اکسپرس اینتری کانادا آماده کنید!

این مدارک لازم را برای اکسپرس اینتری کانادا آماده کنید!
سیستم اکسپرس اینتری یکی از محبوب‌ترین و سریعترین روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا است. افراد ماهری که می‌خواهند در کانادا کار و زندگی کنند، با ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری و وارد کردن مشخصات خود در پروفایلشان می‌توانند در لیست متقاضیان قرار بگیرند.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ مشخصاتی که در این مرحله در پروفایل خود وارد می‌کنید بسیار مهم هستند، زیرا امتیاز شما بر اساس مشخصات و مدارکتان سنجیده می‌شود و اگر مدارکتان ناقص یا نادرست باشند، سیستم اکسپرس اینتری کانادا شما را به عنوان یک فرد واجد شرایط شناسایی نخواهد کرد. هر مرحله از فرآیند درخواست اکسپرس اینتری، نیازمند مدارک خاصی است. ما در ادامه این مدارک را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

مدارک لازم برای پروفایل اکسپرس اینتری کانادا


شما برای پر کردن پروفایل خود نیازی به آپلود مدارک ندارید، اما باید اطلاعات برخی از مدارکتان را در پروفایلتان وارد کنید. برخی از اطلاعات موردنیاز در هنگام پر کردن پروفایل عبارتند از:


پاسپورت
• نتایج آزمون زبان، برای اینکه در سیستم اکسپرس اینتری کانادا پذیرفته شوید باید ثابت کنید که بر زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط دارید، شما باید در یک آزمون زبان تأییدشده شرکت کنید و حداقل نتیجه‌ی مورد نیاز را در آن آزمون دریافت کنید. اگر قبلا در یک آزمون زبان شرکت کرده‌اید باید حواستان باشد که انقضای مدرکتان تمام نشده باشد، هر مدرک زبان حداکثر دو سال اعتبار دارد و پس از اتمام این مهلت باید دوباره در آزمون شرکت کنید.
• یک مدرک تحصیلی کانادایی یا گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی کانادا (ECA). گزارش ECA نشان می‌دهد مدرک تحصیلی‌ای که در کشور خودتان دریافت کرده‌اید، در کشور کانادا هم معتبر است و با مدارک کانادایی مطابقت دارد.
• مدرک انتخاب استانی (اگر توسط یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا انتخاب شده‌اید)
• یک پیشنهاد شغلی کتبی از یک کارفرمای کانادا، مدرک سابقه‌ی کار، گواهی صادر شده توسط یک استان یا قلمرو کانادا برای نشان دادن صلاحیت شما در یک شغل تجاری
• گواهی تمکن مالی


اگر پروفایل شما توسط سیستم اکسپرس اینتری کانادا انتخاب شد و دولت کانادا یک دعوتنامه‌ی درخواست (ITA) را برایتان ارسال کرد، شما باید کپی مدارکی که در پروفایل اکسپرس اینتری خود بارگذاری کرده بودید را دوباره در سیستم درخواست اقامت دائم کانادا آپلود کنید.

 

اقامت دایٔم کانادا

 

مدارک لازم برای درخواست اقامت دائم


• گواهی عدم سؤ پیشینه: معمولاً فرایند دریافت گواهی عدم سؤ پیشینه خیلی طول می‌کشد. پس بهتر است به محض اینکه پروفایل اکسپرس اینتری کانادا را تکمیل کردید به دنبال دریافت این گواهی بروید. اگر دعوتانمه‌ی درخواست را دریافت کرده‌اید و هنوز گواهی عدم سؤ پیشینه را در اختیار ندارید باید فوراً برای دریافت آن اقدام کنید. حواستان باشد که پس از دریافت دعوتنامه فقط 60 روز مهلت دارید تا درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنید. اگر شخصی سابقه‌ی کیفری داشته باشد ممکن است که دولت کانادا به او اجازه‌ی اقامت دائم ندهد یا حتی مانع از ورودش به این کشور شود. به طور کلی هر فردی که ممکن است امنیت کانادا را به خطر بیاندازد نمی‌تواند به این کشور وارد شود.
• معاینات پزشکی: شما باید توسط یک یک پزشک پانل (پزشکی که توسط اداره‌ی مهاجرت کانادا برای انجام معاینات پزشکی مهاجرتی منصوب شده است)، تحت معاینه پزشکی مهاجرتی (IME) قرار بگیرید. اعضای خانواده‌تان هم باید این معاینه پزشکی را انجام دهند.
• گواهی تمکن مالی: گواهی تمکن مالی به اداره مهاجرت کانادا نشان می‌دهد که شما پول کافی برای اقامت در کانادا را در اختیار دارید و می‌توانید هزینه‌های خود را تأمین کنید. اگر دعوتنامه‌ی درخواست را دریافت کرده‌اید، باید مدرک کتبی نشان‌دهنده‌ی تمکن مالی خود را در سیستم درخواست اقامت دائم کانادا آپلود کنید.
• شناسنامه
• گواهی ازدواج (اگر وضعیت تاهل خود را «متاهل» اعلام کرده باشید، داشتن این مدرک ضروری است)
• گواهی طلاق و توافقنامه جدایی قانونی (اگر وضعیت تاهل خود را «طلاق گرفته» اعلام کرده باشید، داشتن این مدرک ضروری است)
• گواهی فوت (اگر در وضعیت تاهل خود اعلام کرده باشید که همسرتان فوت شده است، باید گواهی فوت او را در سیستم آپلود کنید).
• گواهی فرزندخواندگی (اگر فرزند تحت تکفلتان در واقع فرزندخوانده‌ی شما باشد).

سایر مدارکی که ممکن است از شما خواسته شود


وقتی که شما در حال تکمیل درخواست اقامت دائم خود هستید، یک چک‌لیست از مدارک موردنیاز در اختیارتان گذاشته می‌شود که باید موارد ذکر شده در این لیست را در سیستم آپلود کنید. مواردی که در قسمت فوق ذکر شدند، موارد ضروری‌ای هستند که حتما باید آن‌ها را در درخواست اقامت دائم خود قرار دهید، اما مدارک زیر فقط در صورتی نیاز هستند که در چک لیستتان قرار گرفته باشند. اگر این مدارک را ارسال نکنید هم هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد و درخواستتان رد نمی‌شود. آنها فقط به اداره مهاجرت کانادا کمک می‌کنند تا تشخیص دهند که آیا شما الزامات برنامه موردنظر خود را برآورده می‌کنید یا خیر. این مدارک عبارتند از:


• اثبات رابطه با یکی از بستگان در کانادا
• عکس‌های دیجیتال برای تایید هویتتان
• نام دیگری برای تأیید نام مستعار
• هر مدرک دیگری که احساس می‌کنید با درخواست شما مرتبط است

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/49b
اخبار مرتبط
اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، در پی افشای ویدیوهایی که برخی از کارمندان مجلس استرالیا را در حال اعمال سکسی به تصویر می‌کشد، خشم عمومی را در این مورد تایید کرد و قول داد در نحوه رفتار با زنان در سیاست تغییر فرهنگی ایجاد شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید