صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۲
کد خبر: 6651
گزارشگر: 213
۶۵۴
۰
۰
۲
در ۵۲۰ شهر مسکن حمایتی ساخته می شود

«تمدید» مهلت ثبت‌نام تولید مسکن به دلیل افزایش تقاضا

«تمدید» مهلت ثبت‌نام تولید مسکن به دلیل افزایش تقاضا
در حالی که معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین برای ۵۲۰ شهر در ایران خبر داد، با توجه به افزایش تقاضا برای تمدید مهلت ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند تا 15 آذرماه با مراجعه به سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش آسیانیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی از تمدید زمان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذرماه خبر داد و گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

محمود محمودزاده ، اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و 260 هزار و 647 نفر در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

--------------

بیشتر بخوانید:

تشریح «مراحل ثبت‌ نام» در سامانه مسکن+لینک
--------------------------------------------------------------------

وی با یادآوری این‌که ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از 28 مهرماه امسال آغاز شده است، افزود: قرار بود این ثبت‌نام طی یکماه انجام شود و 28 آبان‌ به پایان برسد.


وی ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا برای تمدید مهلت ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند تا 15 آذرماه با مراجعه به سایت saman.mrud.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان اعلام کرد: در 520 شهر زمین ساخت واحدهای قانون جهش تولید تامین شده است.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

«شرایط» ثبت‌نام مسکن ۳ میلیونی از فردا/ چه کسانی می توانند صاحب خانه شوند؟
----------------------------------------------

به گزارش تسنیم، محمودزاده پیش‌تر گفته بود:سیاست وزارت راه این است تا در شهر‌هایی که زمین تأمین نشده است، ثبت‌نام را آغاز نکند تا توقع بدون امکان تحقق ایجاد نشود. بدون تقاضا هیچ پروژه‌ای آغاز نمی‌شود و ثبت‌نام برای پروژه‌هایی آغاز می‌شود که زمین برای ساخت‌وساز آن تأمین شده باشد.


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: زمین 165 هزار واحد، اکنون آماده کلنگ‌زنی است و تا 4 سال آینده 4میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان مشخص و ثبت‌نام‌شده ساخته می‌شود.

این در حالی است که چندی پیش محمودزاده درباره 4 شرط متقاضیان مسکن ملی برای ثبت‌نام تصریح کرد: برای ثبت‌نام در سامانه ثمن رعایت چهار شرط تأهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، لازم است.

وی با بیان این‌که 5 گروه از مجرد‌ها امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارند درباره تدابیر دولت برای تضمین کیفیت ساختمان‌های نهضت ملی مسکن افزود: بیمه 10ساله کیفیت، یکی از تدابیر دولت برای تضمین کیفیت این واحد‌ها است.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امکان ثبت‌نام ساکنان برخی کلانشهرها در شهرهای جدید در نهضت ملی مسکن فراهم شد.

براساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افرادی که ساکن برخی کلانشهرها هستند این امکان را دارند که در شهرهای‌جدید ثبت‌نام کنند. همچنین متقاضیانی که در این مدت ثبت‌نام کرده‌اند اما شهرهای دیگری را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند ثبت‌نام قبلی خود را در سامانه لغو و انصراف بدهند و مجدد با انتخاب درست شهر جدید، ثبت‌نام کنند.

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای از امکان ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در ۲۸ شهر جدید در ۱۱ استان خبر داد و تاکید کرد: ثبت ‌نام متقاضیان مسکن در ۱۱ کلانشهر در شهرهای جدید انجام می‌شود. معاونت مسکن و ساختمان همچنین نحوه ثبت‌نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را در برخی از کلانشهرها را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان، افرادی که ساکن برخی کلانشهرها هستند، می‌توانند در شهرهای‌جدید ثبت‌نام کنند. همچنین افرادی که در این مدت ثبت‌نام کرده‌اند اما شهرهای دیگری را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند ثبت‌نام قبلی خود را در سامانه لغو و انصراف بدهند و مجدد با انتخاب درست شهر جدید، ثبت‌نام کنند./

 


https://www.asianews.ir/u/49h
اخبار مرتبط
براساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افرادی که ساکن برخی کلانشهرها هستند این امکان را دارند که در شهرهای‌جدید ثبت‌نام کنند. همچنین متقاضیانی که در این مدت ثبت‌نام کرده‌اند اما شهرهای دیگری را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند ثبت‌نام قبلی خود را در سامانه لغو و انصراف بدهند.
مردان مجرد بالای ۴۵ سال و نخبگان علمی مجاز هستند در طرح جهش تولید و تامین مسکن ثبت نام کنند.
در حالی که بر اساس قانون جهش تولید مسکن و تصمیمات شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و شهرهای بالای ۱ میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان است،جزئیات کامل این وام مسکن مشخص شده است.
آخرین وضعیت خرید و فروش و ثبت نام در طرح جهش مسکن از سوی مدیرعامل شرکت عمران پردیس اعلام شد.
مجردها که قصد ثبت‌نام مسکن دارند تا زمان تحویل گرفتن خانه شان باید ازدواج کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید