صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱
کد خبر: 6654
گزارشگر: 213
۶۲۲
۰
۰
۲
گروه صنعتی عرضه اولیه جدید

«عرضه اولیه جدید» پاکشو چه زمانی اعلام می شود؟

«عرضه اولیه جدید» پاکشو چه زمانی اعلام می شود؟
گروه صنعتی پاکشو با انتشار دو اطلاعیه در کدال از عرضه اولیه جدید خبر داده است.

به گزارش آسیانیوز، صبح امروز گروه صنعتی پاکشو دو اطلاعیه در کدال منتشر کرد. یکی از این دو اطلاعیه در مورد پذیرش یکی از شرکت‌های زیر مجموعه این نماد در فرابورس بود.

-------------------

بیشتر بخوانید:

ادامه سقوط بورس؛ دولت مانع رشد بازار سرمایه؟

----------------------------------------------

 صبح امروز گروه صنعتی پاکشو دو اطلاعیه در کدال منتشر کرد. این دو اطلاعیه در خصوص افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بود.


بر اساس اطلاعیه نخست، خبر از موافقت با انتشار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون اوراق اختیار فروش تبعی(بیمه سهام), از سوی شرکت گروه صنعتی گلرنگ (سهامی خاص) داد.

دوره معاملاتی این اوراق ۲۴ ماه و ارزش سررسید آن هزار تومان است. پاکشو در مجموع یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۲۵۹ سهم خود را وثیقه قرار داده است.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

جنجال افشاگری «کشف ماینر شخصی» در سازمان بورس

--------------------------------------------------------------------------------

بر اساس اطلاعیه دوم، با پذیرش سهام شرکت پدیده شیمی جم ( سهامی خاص) از شرکت‌های وابسته گروه صنعتی پاکشو در بازار دوم فرابورس ایران موافقت به عمل آمده است. شایان ذکر است قبل از درج نام شرکت در فهرست نرخ های فرابورس و آغاز معاملات اطلاعات لازم و تعیین شده توسط این شرکت ارائه می‌شود. با این حال هنوز زمانی برای عرضه این نماد در فرابورس اعلام نشده است.

 نماد پاکشو به دلیل این دو افشا متوقف شده ولی در جریان معاملات امروز بازگشایی خواهد شد. بازگشایی‌ای که احتمالا به واسطه این دو خبر خوب با صف خرید همراه خواهد بود.پاکشو که در یک ماهه اخیر تنها دو درصد بازدهی مثبت داشته در یکسال گذشته به سهامدارانش ضرر ۱۸ درصدی وارد کرده است.

این در حالی است که محمدرضا معتمد، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد دلایل ریزش شاخص کل بورس تهران در ایام اخیر گفته است: «یکی از دلایل مهم، بازار‌های موازی است که (بر اثر آن) نرخ موثر بهره در بازار بانکی بالا رفته است. دلیل دیگر، ابهامی است که برای تصمیم‌گیری در مورد نرخ خوراک صنایع مانند پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها، و فلزات اساسی وجود دارد. دلیل سوم، نگرانی از قیمت‌گذاری دستوری برای محصولاتی مانند سیمان، خودرو، و فولاد است که سرمایه‌گذاران را نگران کرده است.»

او افزود: « دولتمردان که در امور اقتصادی وارد می‌شوند، باید استراتژی خود برای امسال و سال آینده را به روشنی بیان کنند تا ابهام برای سرمایه‌گذاران به وجود نیاید.»

آخرین دلیلی که این کارشناس برای ریزش بورس عنوان کرد، شاید مهم‌ترینِ آن‌ها باشد: «فضای بین‌المللی و تعامل و توافق با کشور‌های دیگر»، و این که «هنوز مسئله نقل و انتقال پول و ارز حل نشده است.»/ 


https://www.asianews.ir/u/49k
اخبار مرتبط
​در بسیاری از موارد افراد برای جبران زیان خود در بورس؛ دست به اقداماتی می‌زنند که اتفاقا منجر به ضرر و زیان بیشتری برای آنها خواهد شد؛ در حالی که روش های وجود دارند که مردم بتوانند ضرر و زیان خود را در بورس کاهش داده و به سمت سود حرکت کنند.
در حالی که بسیاری از سهامداران از عملکرد دولت ابراهیم رئیسی در زمینه بورس انتقاد می‌کنند و آن را خلاف وعده‌های دولت بیان می کنند، از ابتدای آبان ماه تا کنون شاخص کل بیش از ۶۰ هزار واحد سقوط کرده است.
در حالی که محسن رضایی از ابتدای دولت از طرح افزایش یارانه ها حمایت کرده است، حال گفته که آذرماه خبرهای خوب برای مردم دارد که باید دید تحقق این وعده ها چگونه صورت خواهد گرفت.
کارشناس بازار سهام گفت مهم‌ترین عامل ریزش بازار سهام در روزهای گذشته مشخص نبودن برنامه‌های دولت در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی است.
معاملات امروز بورس در حالی آغاز شده که هفته گذشته شاخص کل نتوانست روند صعودی اول هفته خود را حفظ کند و در نهایت بدون تغییر در کانال یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحدی قرار گرفت و سه نماد پارس، شپدیس و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.
تغییرات در اعضای شورای عالی و مدیر عامل بورس در مقابل احتمال ارزانی بیشتر دلار و شدت گرفتن خروج سرمایه از بورس هرکدام به نوبه خود باعث افزایش نااطمینانی در بازار سهام شده‌اند.
مجید عشقی، قائم مقام سابق شرکت بورس کالای ایران و دانش آموخته دانشگاه امام صادق به عنوان رییس بعدی سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید