صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 6655
گزارشگر: 213
۷۱۹
۰
۰
۳
مجلسیان غرض ورز نمی توانند پاسخگوی خشم گارگری باشند

هشدار اعتراض گسترده کارگران در خیابان ها

هشدار اعتراض گسترده کارگران در خیابان ها
در حالی حرف و حدیث ها درباره برپایی تجمعات روز کارگر زیاد شده است که امروز رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت هشدار می‌دهم اگر کارگران به خیابان‌ها بیایند، رئیس مجلس و نمایندگان ناآشنا با مسایل کارگری و نمایندگانی که با کارگران سر ناسازگاری و غرض‌ورزی دارند، باید پاسخگو باشند.

به گزارش آسیانیوز،در حالی حرف و حدیث ها درباره برپایی تجمعات روز کارگر زیاد شده است که امروز رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت هشدار می‌دهم اگر کارگران به خیابان‌ها بیایند، رئیس مجلس و نمایندگان ناآشنا با مسایل کارگری و نمایندگانی که با کارگران سر ناسازگاری و غرض‌ورزی دارند، باید پاسخگو باشند.

---------------

بیشتر بخوانید:

کارزار محکومیت های عجیب هفت تپه/کارخانه نیشکر «قربانی» می گیرد!

------------------------------------------------
 جلسه مجازی خانه‌های کارگر سراسر کشور صبح امروز (۲۵ آبان ماه) با هدف هماهنگی برگزاری هرچه باشکوه‌تر تجمعات کارگری در روز ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار برگزار شد.


حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این جلسه مجازی، با اشاره به اینکه در ۲۹ آبان، کارگران باید هوشیارتر از گذشته سالروز تصویب قانون کار را گرامی بدارند، گفت: اکنون شاهد تعرضاتی به این قانون هستیم اما جامعه کارگری هرگز دربرابر متعرضان کوتاه نخواهد آمد.

 -----------------

بیشتر بخوانید:

«واگذاری بانک رفاه» یعنی اختلال حقوق بازنشستگان/دولت و مجلس «حق دخالت» در داخل سازمان را ندارند!
--------------------------------

معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به طرح ۳۸ نماینده مجلس برای الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار، به دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور ماموریت داد تا ابتدا با گفتگو و مذاکره با نمایندگان امضاکننده‌ی این طرح و هشدار دادن نسبت به عواقب چنین طرح‌هایی، آن‌ها را از پیگیری این موضوع منصرف نمایند.

ایلنا نوشت رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفته است: در صورتی که با گفتگو و مذاکره راه به جایی نبریم، از کارگران خواهیم خواست که برای دفاع از قانون کار و حقوق حداقلی‌شان به کف خیابان‌ها بیایند تا با این کار تکلیف‌مان را برخی نمایندگان و مجلسی که کمترین شناختی از حقوق و دغدغه‌های کارگری ندارند، روشن کنیم.

-----------------

بیشتر بخوانید:

قاضیان دیوان عدالت با «دخالت دولت در روابط کار» مخالفت کردند
------------------------------------------------------------------

صادقی گفت: هشدار می‌دهم اگر کارگران به خیابان‌ها بیایند، رئیس مجلس و نمایندگان ناآشنا با مسایل کارگری و نمایندگانی که با کارگران سر ناسازگاری و غرض‌ورزی دارند، باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی با پنهان کردن پشت عناوین و القاب مقدسی همچون «خیریه‌های نذر اشتغال امام حسین (ع)» قصد فریفتن تصمیم‌گیران را دارند، گفت: ما بارها صاحبان چنین خیریه‌هایی را دعوت به گفتگو و مناظره کرده‌ایم که البته هیچگاه آن‌ها به این درخواست‌ها پاسخ نداده‌اند.

معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه طرح‌هایی نظیر طرح ۳۸ نماینده مجلس برای الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار، اثرات تخریبی بر موضوع اشتغال‌زایی دارد، گفت: با چنین طرح‌هایی فقط روستاهای کشور از حداقل نیروهای جوان کار خالی خواهند شد و همه این افراد به نحوی به حاشیه شهرها رانده می‌شوند. ضمن آنکه سازمان تامین اجتماعی نیز به دلیل از دست رفتن حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار فرصت شغلی یا کاهش حق بیمه‌ای که تاکنون از این دست مشاغل دریافت می‌کرده، به طور جدی درآمدهایش دچار آسیب شده و به ورشکستگی نزدیک خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/49l
اخبار مرتبط
قضات دیوان عدالت اداری مبتنی بر یک دادنامه، با دخالت دولت در مناسبات روابط کار و تامین اجتماعی مخالفت کرد.
در پی صدور احکام طولانی در اغلب پرونده های کلان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، عده ای بی گناه همیشه قربانی می شوند و فاسدان سر سلامت به در می برند و سرانجام با مانور موضوعاتی مانند عدالت اقتصادی، سر و ته کارزار عدالت خواهی سر از ناکجا آباد درمی آورد..حال که طبق این قاعده، درباره «نیشکر هفت تپه» و محکومیت های نابرابر به این تکرار رسیده ایم، این مساله موردتوجه تحریریه «آسیانیوز» و سردبیر این رسانه قرار گرفت که بر آن شدیم تا به گوشه ای از روایت دادخواهی در پرونده کارخانه نیشکر هفت تپه بپردازیم.
جلسه شورایعالی کار در حالی فردا پانزدهم آبان، برگزار می شود که قرار است به طور مشخص بررسی تقاضای نمایندگان گروه کارگری در رابطه با راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران بپردازد.
کارگر شرکت نفت و گاز با خودکشی به زندگی خود پایان داد و در برگه ای که از وی به جامانده انگیزه اش را فشارهای اقتصادی و تبعیض‌های محل کار عنوان کرده است.
براساس گزارش ها امضای نمایندگان مجلس برای در دستور قرار گرفتن لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی منجر شد که این لایحه از آبان ماه در دستور کار قرار بگیرد.
با وجود درخواست های مکرر، وزارت کار هیچ اقدامی برای برگزاری نشست سه‌جانبه صورت نداده است؛ در حالی که نشانه‌ای هم مبنی بر مهار تورم یا حتی تثبیت قیمت‌ها وجود ندارد و این روزها با برنج کیلویی ۵۰ هزار تومان، یک شانه تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان و یک کیلو ماست بیش از ۲۰ هزار تومان مواجه هستیم.
در حالی که کارگران نیشکر هفت تپه همچنان در چندین اعتصاب طولانی خواستار رسیدگی دولت به این پرونده و پرداخت حقوق معوقه خود هستند، سخنگوی قوه قضائیه امروز صدور حکم ۲۰ سال حبس و رد مال برای امید اسدبیگی، مدیرعامل سابق شرکت نیشکر هفت‌تپه، را تأیید کرد.
براساس بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ و پیوست‌های آن، حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان دولت و شرکت‌های دولتی علی الحساب ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.
در حالی که روز گذشته استاندار خوزستان حاضر به دیدار با کارگران معترض نشد، کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در ادامه‌های اعتراض‌های ۵ ساله خود به وضعیت این مجتمع، در یک تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری شهر شوش، عملکرد دولت ابراهیم رئیسی را «ضد مردمی و ضد کارگری» بیان کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید