صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۱
کد خبر: 6672
گزارشگر: 213
۹۵۰
۰
۰
۳
بیت کوین؛ واقعی یا دروغ

خالق «نامعلوم» بیت کوین کلاهبردار است؟

خالق «نامعلوم» بیت کوین کلاهبردار است؟
در حالی که شخصی به نام رایت، برنامه نویس 51 ساله استرالیایی که در لندن زندگی می کند، چندین بار مدعی شده که بیت کوین را ایجاد کرده است، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای اقتصاد بوده است، قرار است سرانجام در دادگاه فلوریدا فاش شود.

به گزارش آسیانیوز، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای اقتصاد بوده است ، سرانجام قرار است در دادگاه فلوریدا فاش شود.

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

کارزار افزایش قیمت طلا و دلار؛ بیت کوین را اختلال فیس بوک گران کرد؟!
-------------------------------------------------

راشاتودی نوشت، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای اقتصاد بوده است، سرانجام قرار است در دادگاه فلوریدا فاش شود.

 

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

خلاص شدن از صادرات نفت با استخرج رمز ارز؟!

جنگ «پول» و «ارز دیجیتال»

----------------------------------------------------------------------

به گفته روزنامه وال استریت ژورنال، در حال حاضر یک پرونده قضایی در جریان است که در آن خانواده یک مرد متوفی به نام دیوید کلیمن از شریک تجاری سابقش، کریگ رایت، به دلیل کنترل دارایی های مشترک خود شکایت کرده است.

دارایی های مورد بحث حدود یک میلیون بیت کوین (به ارزش بیش از 64 میلیارد دلار) است که گفته می شود به ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین تعلق دارد.

رایت، برنامه نویس 51 ساله استرالیایی که در لندن زندگی می کند، چندین بار از سال 2016 مدعی شده که بیت کوین را ایجاد کرده است. با این حال، این ادعاها توسط اکثر جامعه بیت کوین به شدت رد شده و مورد انتقاد قرار گرفته است.

رابطه بیت‌کوین و «صلیب مرگ» چیست؟

به گزارش آسیانیوز، اصطلاح بد یمن «صلیب مرگ»، به شرایطی گفته می‌شود که میانگین تغییرات ۵۰ روزه قیمت بیت کوین از میانگین ۲۰۰ روزه‌اش بیشتر شود و برخی تحلیل‌گران این شاخص را نشانه‌ای از بر هم خوردن ثبات بازار پس از مدت‌ها می‌گیرند؛ از جمله نمونه‌های مهم رویداد صلیب مرگ در بازارهای دیگر سرمایه افت وال استریت در سال ۱۹۲۹ و بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ است.
در روند کاهشی هفته اخیر، بیت‌کوین بیش از ۲۰ درصد ارزش خود را از دست داد

 درست پیش از وقوع صلیب مرگ سال ۲۰۱۹، قیمت بیت‌کوین ۴۷ درصد کاهش یافته بود و پس از آن ۵۲ درصد افزایش یافت و افت چندین باره قیمت بیت‌کوین در چند ماه گذشته نشان داد بازار این رمزارز بار دیگر دچار الگوی به اصطلاح «صلیب مرگ» شده است.

ایندیپندنت نوشت این اصطلاح بد یمن به شرایطی گفته می‌شود که میانگین تغییرات ۵۰ روزه قیمت این رمزارز از میانگین ۲۰۰ روزه‌اش بیشتر شود (نمودار زیر را ببینید). برخی تحلیل‌گران این شاخص را نشانه‌ای از بر هم خوردن ثبات بازار پس از مدت‌ها می‌گیرند. از جمله نمونه‌های مهم رویداد صلیب مرگ در بازارهای دیگر سرمایه افت وال استریت در سال ۱۹۲۹ و بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ است.

در هر حال  تحلیل‌گران بازار رمزارز گمانه‌زنی می‌کنندروند کاهش قیمت در پاییز امسال نیز ادامه خواهد داشت

برخی حتی می‌ترسند بازار در سطح وسیع‌تر نیز وارد وضعیت «زمستان رمزارزی» شود، مشابه اتفاقی که پس از دوره اوج بازار در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ افتاد.

البته شاید در این مورد نتوان به صراحت کامل اعلام کرد که بازار قرار است دچار افت طولانی‌مدت شود، مخصوصا چون پای ارز بی‌ثباتی مانند بیت‌کوین در میان است.

این اولین صلیب مرگ سال ۲۰۲۱ است اما تاریخ نشان می‌دهد روند افت بازار می‌تواند برعکس شود. پس از رویدادهای پیشین صلیب مرگ در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دوباره قیمت این رمزارز در عرض چند ماه رو به افزایش گذاشت. برای نمونه در ماه مارس سال گذشته (۲۰۲۰) بازار به سرعت تکان خورد و قیمت بیت‌کوین از زیر ۵۰۰ دلار در عرض یک سال بیش از هزار درصد افزایش یافت.

چنین روندهای برعکسی نشان می‌دهد صلیب مرگ آخرین نشانه‌ منفی این تغییرات است و در واقع از روی الگوی تغییرات نیز می‌توانیم بفهمیم که بخش اعظم روند کاهشی را پشت سر گذاشته‌ایم.

یکی از تحلیل‌گران بازار در توییتر نوشت: «صلیب مرگ بر عکس نامش اغلب نشانه خوبی است از اینکه بازار بدترین وضعیت خود را پشت سر گذاشته است.»

او گفت: «درست پیش از وقوع صلیب مرگ سال ۲۰۱۹، قیمت بیت‌کوین ۴۷ درصد کاهش یافته بود و پس از آن ۵۲ درصد افزایش یافت. پیش از صلیب مرگ سال ۲۰۲۰ نیز ۶۴ درصد کاهش قیمت داشتیم و پس از آن قیمت دوباره به سرعت ۱۵۰ درصد افزایش یافت.»

یکی دیگر از الگوهای قیمت که نشان می‌دهد پس از این صلیب مرگ ممکن است شاهد افزایش قیمت باشیم، الگوی «سهام به جریان» است که تحلیلش بر اساس نمودار قیمت بیت‌کوین در برابر کمبود ذاتی تعداد آن است.

تحلیل‌گر هلندی با نام مستعار پلن بی که خالق این الگو است همچنان بر پیش‌بینی قبلی خود اصرار دارد. وی گفته بود قیمت بیت‌کوین پیش از پایان سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید./

https://www.asianews.ir/u/4a2
اخبار مرتبط
روند بازار برای بیت کوین صعودی است و بیت‌کوین بعد از اینکه سقف تاریخی خود را شکست می‌تواند تا محدوده ۷۳ هزار دلار رشد کند
همچنانکه افزایش روز افزون قیمت دلار در ایران ادامه دار است، قیمت طلا صبح امروز در بازار آسیا کاهش داشت؛ از سویی به اعتقاد برخی قطعی فیسبوک سبب گران شدن بیت کوین شد!
حبیب آل جلیل بازی ساز مستقل ایرانی، برنامه نویس و فعال حوزه بلاک چین است که برنامه نویسی را با ساخت اپلیکیشن برای مارکت های داخلی نظیر «سیبچه» آغاز کرد.
در میانه دشواری‌های تصویب قانون جدید السالوادور که بیت‌کوین را به‌عنوان پول رایج قانونی معرفی می‌کند، بهای این رمزارز ریزش شدیدی داشت.
کریپتو کارنسی، شکل خاصی از ارز دیجیتال، پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است و استفاده از اصطلاحات بیت کوین، آلت کوین، توکن، اتریوم، دوج کوین، دستگاه ارز دیجیتال، ولت و صرافی آنلاین را رایج کرده است.
براساس گزارش‌هایی مبنی بر آنکه آمازون، غول تجارت الکترونیکی، در پی استخدام رئیس بخش ارز دیجیتالی و محصولات بلاک‌چین است، بهای بیت‌کوین الاترین جهش خود را در شش هفته اخبر تجربه کرد.
ظهور اینترنت به ایجاد پدیده جدیدی به نام پول دیجیتالی انجامید. دارایی‌هایی که مفاهیم رایج مربوط به پول را تغییر دادند، اما پول از چه زمانی به دنیای انسان‌ها وارد شد؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید