صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۶
کد خبر: 6681
گزارشگر: 213
۵۵۰
۰
۰
۳
سفر با هواپیما ارزان می شود

«کاهش» نرخ‌ بلیت هواپیما از هفته آینده

«کاهش» نرخ‌ بلیت هواپیما از هفته آینده
در حالی که پنج ماه از افزایش غیر قانونی نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها می‌گذرد و وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سابق سازمان هواپیمایی نتوانستند این نرخ را کاهش دهند، به تازگی کاهش آن در دستور کار قرار گرفته تا نرخ‌های جدید از شنبه هفته آینده اعلام شود.

به گزارش آسیانیوز،در حالی که پنج ماه از افزایش غیر قانونی نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها می‌گذرد و وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سابق سازمان هواپیمایی نتوانستند این نرخ را کاهش دهند، به تازگی کاهش آن در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده تا نرخ‌های جدید از شنبه هفته آینده اعلام شود.

خبر آنلاین نوشت بالاخره پس از حدود پنج ماه از افزایش غیر قانونی قیمت بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌ها، کاهش آن در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده تا نرخ‌های جدید از شنبه ( ٢٩ آبان) اعلام شود.

-------------------------

بیشتر بدانید:

کارت واکسن «دیجیتال» را چگونه دریافت کنیم؟+لینک

----------------------------------------------------------


خبر مهم درباره نرخ‌های جدید بلیت هواپیما

پنج ماه از افزایش غیر قانونی نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها می‌گذرد و وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سابق سازمان هواپیمایی نتوانستند این نرخ را کاهش دهند و هشدارها و جلسات متعدد آن‌ها با ایرلاین‌ها برای کاهش قیمت بی نتیجه ماند و شرکت‌های هواپیمایی همچنان در این ایام هر طور که خواستند عمل کردند.

از ابتدای روی کار آمدن رستم قاسمی و گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در روزهای نخست شهریور ماه، این انتظار می‌رفت که سر و سامانی به این اوضاع داده شود.

-------------------------

بیشتر بدانید:

سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس فقط پس از دو دوز واکسن!
--------------------------------------------------

قاسمی در نخستین برنامه خبری خود یعنی تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا تاکنون تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص نشده است و ایرلاین ها بدون داشتن مصوبه و اختیار قانونی اقدام به افزایش نرخ پروازهای داخلی کرده اند؟ اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم.

وی افزود: محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاق افتاده است که هم اکنون در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بحث و بررسی برای اعمال تغییرات در این پروتکل ها هستیم.

خبر مهم درباره نرخ‌های جدید بلیت هواپیما

آقای وزیر البته طی روزهای گذشته نیز در دیگر مراسم‌های تودیع و معارفه در سازمان هواپیمایی اینگونه در این باره به ایسنا توضیح داد که فردا جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی داریم که در آن جلسه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را روشن خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا می کند یا خیر؟ گفت: در این جلسه به دنبال متقاعد کردن ایرلاین ها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم.

و حالا به نظر این جلسه که در روز گذشته برگزار شد، به نتیجه رسیده است و بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا از جزییات این جلسه مقرر شده تا در روز شنبه ۲۹ آبان ماه نرخ‌های جدید اعلام و اعمال شود.

چرا که محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه این جلسه با اشاره به مصوبه جلسه اظهار کرد: با توجه به تصمیم اتخاذ شده در شورای عالی هواپیمایی و موضوعاتی نظیر رفع محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش پرواز و افزایش ظرفیت پروازها و با توجه به استدلال‌های مطرح شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده شرکت‌های هواپیمایی و سایر اعضای شورا، توافق بر این شد که از اول آذر نرخ بلیت هواپیما به میزانی که متعاقبا اعلام خواهد شد، کاهش یابد.

اما در شرایطی که قیمت بلیت هواپیما در تیر ماه امسال در مسیرهای مختلف داخلی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، این انتظار می‌رود که کاهش قیمت نیز متناسب با آن باشد و از سوی دیگر اگر ایرلاین‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا زیان دیده‌اند آن را نباید از جیب مردم هزینه کرد و بهتر است که دولت برای آن تدبیری بیاندیشد.

به گزارش آسیانیوز، مصوبات برای شروع محدودیت‌هایی کرونایی سفر در حالی است که از ابتدای آذرماه 1400، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس تنها با ارائه کارت واکسن و گواهی منفی پی. سی.آر ممکن می‌شود.

تزریق واکسن، شرط سفر با هواپیما

بنابر اعلام رسپینا 24، دکتر مصطفی قانعی، عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت و گویی ضمن اشاره به ضرورت کارت واکسن و توسعه سامانه امید، اینگونه از محدودیت‌های هوشمند کرونایی می‌گوید: «اعلام شد که سامانه امید اجرایی می‌شود و قبلا هم این موضوع در ستاد ملی کرونا تصویب شده است. البته کار در این سامانه روز به روز که پیش می‌رود، تقویت هم می‌شود. این سامانه در سه استان قزوین، کردستان و آذربایجان غربی پایلوت شد و بجای اینکه در زمینه محدودیت‌های کرونایی، کل مردم شامل محدودیت شوند، تنها گروه‌های هدف شامل می‌شوند.»

وی در ادامه افزود: «فرآیند کار در این سامانه و در طرح محدودیت‌های هوشمند، بر اساس تحلیل و پایش اطلاعات جمعی از تمام دستگاه‌های کشور است. یعنی همه اطلاعات از همه دستگاه‌های موجود است و براساس رصد هوشمند در همان جایی که باید برای اعمال محدودیت ورود کنند، کار را پیش می‌برند. در حال حاضر پایه تحلیل داده‌ها در این سامانه بر اساس واکسیناسیون است؛ به طوری که برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، ‌محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.»

دکتر قانعی همچنین در مورد تشخیص هوشمند افراد کرونا مثبت عنوان کرد: «در عین حال در زمینه تشخیص افراد کرونا مثبت هنوز بخش خصوصی را برای انجام تست در استان‌ها فراخوان نکرده‌اند و باید منتظر باشیم که مسئولان استان‌ها و روسای دانشگاه ها تثبیت شوند که این کار هم انجام شود. فعلا در این مرحله از اجرای طرح، افرادی که واکسن زده‌اند، آزادتراند. حال افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، محدودیت‌هایی دارند. به عنوان مثال اگر می‌خواهند با هواپیما سفر کنند، باید حتما واکسن تزریق کرده باشند.»


قانعی در ادامه گفته است که اجرای این طرح تنها به سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس محدود نمی‌شود و بزودی سایر حوزه‌ها و اقدامات اعم از حوزه‌های حمل و نقل، فرهنگی و... در برمی‌گیرد: «اکنون سامانه محدودیت‌های هوشمند برای اجرا از ابتدای آذرماه آماده است و زیرساخت‌ها تا حد ممکن متصل شدند. البته کار در قالب این سامانه پیش‌رونده است و به تدریج روزبه روز در حوزه‌های مختلف توسعه پیدا می‌کند./


https://www.asianews.ir/u/4ac
اخبار مرتبط
استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس تنها با ارائه کارت واکسن و گواهی منفی پی. سی.آر ممکن می‌شود.
بی‌شک سفر به کشورهایی که بالاترین میزان رضایت را در میان شهروندان دارند؛ جذاب خواهد بود. زیرا این شوق و اشتیاق به گردشگران و توریستان نیز منتقل خواهد شد و مسافرت را برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. بنابراین تصمیم گرفته‌ایم مطلبی را در همین پیرامون آماده کنیم و شما را با جذاب ترین مقاصد توریستی آشنا کنیم.
برای اطلاع از نحوه خرید بلیط هواپیما تهران کیش در ایام کرونا بهتر است با قوانین آن آشنا شوید تا بتوانید با خیالی راحت و بدون دردسر سفر را آغاز کنید.
رسانه های فرانسوی گفتند یک خلبان که قصد داشت هواپیمای خود را به کلیسای تاریخی «نوتردام» واقع در شهر پاریس بکوبد
جان باختن شمار بیشتری از افراد فراری از افغانستان در حالی رخ می‌دهد که به نوشته آسوشیتدپرس، تهدیدی جدید از سوی گروه داعش خراسان باعث شده است هواپیماهای ارتش آمریکا برای حمل آنان عملیاتی به شکل فرود و برخاست سریع را در فرودگاه بین‌المللی کابل انجام دهند.
مقامات روسیه اعلام کردند که هواپیمای مفقود شده این کشور در سیبری پیدا شده است و و هر ۱۷ سرنشین این هواپیما نیز زنده هستند.
هواپیمای ناپدید شده روسیه در دریا سقوط کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید