صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
کد خبر: 6686
گزارشگر: 213
۸۱۲
۰
۰
۲
تالیف امیر محمد قاسمی‌زاده

«یاد مرکب‌ها» با گذری بر نقش و معنا

«یاد مرکب‌ها» با گذری بر نقش و معنا
«یاد مرکب‌ها» اثری مانند ردِ پای تفکر و صورتِ اندیشه تاریخ معاصر ایران؛ در قالب شناسایی برجسته‌ترینِ نام‌ها و چهره‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری، متشکل از چند مجموعه شاملِ شاعران، موسیقی‌دانان، نویسندگان و چهره‌های شاخص در حوزه تجسمی است.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان: با کتاب امروز برای دیداری صمیمی با شاعران باید به سرزمین نقاشیها برویم تا از رهگذر نقش‌ها به معنا برسیم.

«یاد مرکب‌ها» ردِ پای تفکر و صورتِ اندیشه تاریخ معاصر ایران است در قالب شناسایی برجسته‌ترینِ نام‌ها و چهره‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری، متشکل از چند مجموعه شاملِ: شاعران، موسیقی‌دانان، نویسندگان و چهره‌های شاخص در حوزه تجسمی، بالغ بر ۵۰۰ اثر (پرتره).

این مجموعه بخش شاعران معاصر را از آغازِ تاریخ مشروطه تا سالِ ١٣۵٧ خورشیدی مرور و معرفی می‌کند. این پروژه حاصل حدود ۱۰ سال تلاش است که با وسواس و دقت بسیار در انتخاب پرتره‌ها صورت گرفت و بیش از این‌که یک اثر پرتره باشد در شبیه‌سازی، به لحاض تکنیکی سعی در معرفی لایه‌های درونی‌تر و روان‌شناختی هر چهره دارد تا بیانگر عواطف و پردازش آن‌سوی شخصیت هر شخص باشد.
این پرتره‌های زیبا کار به یاد ماندنی امیر محمد قاسمی‌زاده است.

امیر محمد قاسمی‌زاده، نقاش، مجسمه‌ساز، نویسنده و مستندساز، متولد اول تیرماه 1358 در تهران است. تحصیلات وی در حوزه هنرهای تجسمی است و دانش‌آموخته نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است. در کارنامه این نقاش شاهد برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌های او با عنوان یاد بامداد که شامل پرتره‌هایی از احمد شاملو بر اساس شعرهایش بود، هستیم. او کل این مجموعه را به آیدا سرکیسیان اهدا کرد. نقاشی‌های این مجموعه در قالب کتابی نیز با عنوان «یاد بامداد» در قالب ویژه نامه مجله گوهران نیز منتشر شده است.

این کتاب که در برگیرنده نقاشیِ پرتره هایی ساخته با تکنیک آب و مرکب اثر امیر محمد قاسمی‌زاده است از سوی نشر «کتاب آمه» رهسپار بازار کتاب شده است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4ag
اخبار مرتبط
حوادثی از جنس زندگی روزمره آرام و بی‌شتاب اما عمیق و درس‌آموز ماجراهای رمان «خیابان خانه مانگو» را می‌سازند؛ جملاتی تامل‌برانگیز درباره آشتی و جدال باطبیعت در این خانه از روح توفانی «اسپرانسا» دختر نوجوان بیان شده است.
نگارخانه بن ‌بست این روزها میزبان نمایشگاهی با عنوان «نمانخ» با آثار حامد ارزانی دهکردی به سبک هنری مدرن است که با اتصال نخ‌ها و نقطه‌ها گویی در پی کشف راز هستی برآمده است.
کتاب شیمی‌دان اثر به یاد ماندنی استفنی میر با ترجمه مرجان حمیدی را انتشارات کتاب آمه در ۵۶۵ صفحه رهسپار بازار کتاب کرده است.
کتاب «در حواشی کتاب» نوشته محمود آموزگار در ۱۷۴ صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان توسط انتشارات آمه منتشر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید