صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۳
کد خبر: 6693
گزارشگر: 213
۹۱۶
۰
۰
۲
اعمال سخت گیری ها در سفر به ترکیه

«قوانین جدید کرونایی» مسافرت به ترکیه

«قوانین جدید کرونایی» مسافرت به ترکیه
غیر از اعلام محدودیت های جدید در خصوص جزییات واکسیناسیون ایرانی ها در سفر به کشور ترکیه، براساس آخرین اعلام ترکیه، تمام مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به این کشور باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز، در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی ایران تست PCR داده باشند.

به گزارش آسیانیوز،  ترکیه با به‌روزرسانی مقررات سفر به این کشور، مسافرانی را که کارت واکسن کرونا دارند، از ارائه گواهی منفی تست PCR معاف کرد.

-------------------------

بیشتر بدانید:

کارت واکسن «دیجیتال» را چگونه دریافت کنیم؟+لینک

----------------------------------------------------------

ترکیه که از ابتدای همه‌گیری کرونا، کمترین محدودیت و سختگیری را برای ورود اتباع خارجی به این کشور اعمال کرد و سفر را به ارائه تست منفی PCR و دریافت کد سلامت یا HES منوط کرد، اینک با وسعت واکسیناسیون، در مقررات ورود به این کشور، بازنگری داشته است.


براساس خبر ایسنا در آخرین اعلام ترکیه، تمام مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ترکیه باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز، در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی ایران تست PCR داده باشند و گواهی منفی تست کرونا به زبان انگلیسی را همراه داشته باشند. فهرست مراکز تاییدشده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون‌مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir قابل دریافت است.

-------------------------

بیشتر بدانید:

سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس فقط پس از دو دوز واکسن!
--------------------------------------------------

مسافران دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی و QR code که از آخرین نوبت واکسن فایزر/ مدرنا/ جانسون/ آسترازنکا/ سینوفارم/سینواک آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد از ارائه تست PCR معاف خواهند بود.

همچنین مسافران بالای شش سال قبل از پرواز باید در لینک https://register.health.gov.tr به صورت آنلاین ثبت‌نام کرده و کپی از تاییدیه نهایی و QR تشکیل‌شده را به همراه داشته باشند.

مسافران با تابعیت افغانستانی دارای اقامت ترکیه با اجازه «اقامت کاری» می‌توانند با رعایت شرایط فوق از کشور ایران به ترکیه سفر کنند.

طبق اعلام سازمان فرهنگ و گردشگری ترکیه در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱، ایرانی‌ها در بین اتباع خارجی، بیشترین سفر را به ترکیه داشته‌اند. استانبول، آنتالیا و وان سه مقصد اصلی گردشگران ایرانی در ترکیه است.

این در حالی است که در حالی که پنج ماه از افزایش غیر قانونی نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها می‌گذرد و وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سابق سازمان هواپیمایی نتوانستند این نرخ را کاهش دهند، به تازگی کاهش آن در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده تا نرخ‌های جدید از شنبه هفته آینده اعلام شود.

خبر آنلاین نوشت بالاخره پس از حدود پنج ماه از افزایش غیر قانونی قیمت بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌ها، کاهش آن در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده تا نرخ‌های جدید از شنبه ( ٢٩ آبان) اعلام شود.

خبر مهم درباره نرخ‌های جدید بلیت هواپیما

پنج ماه از افزایش غیر قانونی نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها می‌گذرد و وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سابق سازمان هواپیمایی نتوانستند این نرخ را کاهش دهند و هشدارها و جلسات متعدد آن‌ها با ایرلاین‌ها برای کاهش قیمت بی نتیجه ماند و شرکت‌های هواپیمایی همچنان در این ایام هر طور که خواستند عمل کردند.

از ابتدای روی کار آمدن رستم قاسمی و گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در روزهای نخست شهریور ماه، این انتظار می‌رفت که سر و سامانی به این اوضاع داده شود.

قاسمی در نخستین برنامه خبری خود یعنی تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا تاکنون تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص نشده است و ایرلاین ها بدون داشتن مصوبه و اختیار قانونی اقدام به افزایش نرخ پروازهای داخلی کرده اند؟ اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم.

وی افزود: محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاق افتاده است که هم اکنون در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بحث و بررسی برای اعمال تغییرات در این پروتکل ها هستیم.

خبر مهم درباره نرخ‌های جدید بلیت هواپیما

آقای وزیر البته طی روزهای گذشته نیز در دیگر مراسم‌های تودیع و معارفه در سازمان هواپیمایی اینگونه در این باره به ایسنا توضیح داد که فردا جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی داریم که در آن جلسه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را روشن خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا می کند یا خیر؟ گفت: در این جلسه به دنبال متقاعد کردن ایرلاین ها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم.

و حالا به نظر این جلسه که در روز گذشته برگزار شد، به نتیجه رسیده است و بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا از جزییات این جلسه مقرر شده تا در روز شنبه ۲۹ آبان ماه نرخ‌های جدید اعلام و اعمال شود.

چرا که محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه این جلسه با اشاره به مصوبه جلسه اظهار کرد: با توجه به تصمیم اتخاذ شده در شورای عالی هواپیمایی و موضوعاتی نظیر رفع محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش پرواز و افزایش ظرفیت پروازها و با توجه به استدلال‌های مطرح شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده شرکت‌های هواپیمایی و سایر اعضای شورا، توافق بر این شد که از اول آذر نرخ بلیت هواپیما به میزانی که متعاقبا اعلام خواهد شد، کاهش یابد.

اما در شرایطی که قیمت بلیت هواپیما در تیر ماه امسال در مسیرهای مختلف داخلی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، این انتظار می‌رود که کاهش قیمت نیز متناسب با آن باشد و از سوی دیگر اگر ایرلاین‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا زیان دیده‌اند آن را نباید از جیب مردم هزینه کرد و بهتر است که دولت برای آن تدبیری بیاندیشد.

همچنین مصوبات برای شروع محدودیت‌هایی کرونایی سفر در ایران در حالی است که از ابتدای آذرماه 1400، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس تنها با ارائه کارت واکسن و گواهی منفی پی. سی.آر ممکن می‌شود.

براساس این خبر، دکتر مصطفی قانعی، عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت و گویی ضمن اشاره به ضرورت کارت واکسن و توسعه سامانه امید، اینگونه از محدودیت‌های هوشمند کرونایی می‌گوید: «اعلام شد که سامانه امید اجرایی می‌شود و قبلا هم این موضوع در ستاد ملی کرونا تصویب شده است. البته کار در این سامانه روز به روز که پیش می‌رود، تقویت هم می‌شود. این سامانه در سه استان قزوین، کردستان و آذربایجان غربی پایلوت شد و بجای اینکه در زمینه محدودیت‌های کرونایی، کل مردم شامل محدودیت شوند، تنها گروه‌های هدف شامل می‌شوند.»

وی در ادامه افزود: «فرآیند کار در این سامانه و در طرح محدودیت‌های هوشمند، بر اساس تحلیل و پایش اطلاعات جمعی از تمام دستگاه‌های کشور است. یعنی همه اطلاعات از همه دستگاه‌های موجود است و براساس رصد هوشمند در همان جایی که باید برای اعمال محدودیت ورود کنند، کار را پیش می‌برند. در حال حاضر پایه تحلیل داده‌ها در این سامانه بر اساس واکسیناسیون است؛ به طوری که برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، ‌محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.»/

https://www.asianews.ir/u/4an
اخبار مرتبط
در حالی که پنج ماه از افزایش غیر قانونی نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها می‌گذرد و وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سابق سازمان هواپیمایی نتوانستند این نرخ را کاهش دهند، به تازگی کاهش آن در دستور کار قرار گرفته تا نرخ‌های جدید از شنبه هفته آینده اعلام شود.
استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس تنها با ارائه کارت واکسن و گواهی منفی پی. سی.آر ممکن می‌شود.
بی‌شک سفر به کشورهایی که بالاترین میزان رضایت را در میان شهروندان دارند؛ جذاب خواهد بود. زیرا این شوق و اشتیاق به گردشگران و توریستان نیز منتقل خواهد شد و مسافرت را برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. بنابراین تصمیم گرفته‌ایم مطلبی را در همین پیرامون آماده کنیم و شما را با جذاب ترین مقاصد توریستی آشنا کنیم.
جمالی نژاد با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور اظهار کرد: پروژه های عمرانی که در سفرهای استانی رئیس جمهور مطرح می‌شوند، باید به طور جد پیگیری شود و در تحقق این طرحها و پیگیری پیشرفت فیزیکی پروژه ها، معاونت‌های عمرانی نقش بسزایی خواهند داشت.
برای اطلاع از نحوه خرید بلیط هواپیما تهران کیش در ایام کرونا بهتر است با قوانین آن آشنا شوید تا بتوانید با خیالی راحت و بدون دردسر سفر را آغاز کنید.
محمود احمدی نژاد درباره حاشیه سازی های سفرش به دبی گفت: چقدر داستان سازی کردند! برخی هم در داخل که دوستان شیطان هستند، با پول بیت المال این کار را می کنند و حرف هایشان لایق خودشان و نوچه هایشان است.
جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است که سالانه میزبان بیش از پنج میلیون مسافر می‌شود. قشم در چند سال اخیر ظرفیت و زیرساخت گردشگری خود را به‌خوبی ارتقا داده و کنار جزیره کیش رقابتی جذاب را در گردشگری به وجود آورده‌ است. ازاین‌رو سالیانه تورهای زیادی به این جزیره زیبا سفر می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید