صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۳
کد خبر: 6703
گزارشگر: 213
۵۱۶۰
۰
۰
۴
متهم وارد کردن شیر خشک فاسد به ایران

«علت» تبرئه یاسین رامین چه بود؟

«علت» تبرئه یاسین رامین چه بود؟
یاسین رامین، شوهر سابق مهناز افشار و فرزند محمدعلی رامین در حالی در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد که در پی شکایت جمعیت هلال‌احمر، دادگاه بدوی وی را به‌ اتهام «خیانت در امانت» و «انتقال مال غیر» به ۱۷ سال زندان و پرداخت دو میلیون یورو محکوم کرده بود.

به گزارش آسیانیوز، یاسین رامین، همسر مهناز افشار که در دادگاه بدوی به ۱۷ سال زندان و رد مال ۲ میلیون یورویی محکوم شده بود- در دادگاه تجدید نظر تبرئه شد

در سال ۹۳ سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین (معاون مطبوعاتی دولت دهم) به اتهام اختلاس شکایت کرد.

پس از آن با صدور کیفرخواست و برگزاری جلسات متعدد دادگاه، قوه قضاییه از این پرونده تحت عنوان "اختلاف حساب مالی" یاد کرد.

در ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۸، رأی بدوی پرونده مبتنی بر حبس و رد مال توسط شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو_ مجتمع رسیدگی به جرایم کارکنان دولت تهران صادر شد.

 پس از آن با اعتراض به رای صادره و تجدیدنظر خواهی یاسین رامین، رای در دادگاه تجدید نظر باطل شد.

این پرونده در برخی رسانه‌ها و افکار عمومی تحت عنوان "اتهام واردات شیرخشک فاسد" مطرح شده است، در حالی که مستندات دادگاه و مواضع صریح نهاد شاکی( هلال احمر ) چیز دیگری را نشان می‌دهد؛ رییس سازمان تدارکات در مصاحبه‌ای رسماً موضوع شیرخشک های فاسد را تکذیب کرده بود.

یاسین رامین در واکنش به رای صادره در دادگاه تجدید نظر گفت: بارها خواستار برگزاری جلسات علنی دادگاه شده بودم. می‌خواستم برای همه کسانی که دچار سوءتفاهم شده بودند مشخص شود محتوای این پرونده ربطی به شیرخشک فاسد و اختلاس و حتی تخلف مالی ندارد.

طبق تحقیقات هرگز شکایتی در خصوص شایعه شیرخشک‌های فاسد از سوی هیچ کس به ثبت نرسیده است.

پیش از این وکیل‌مدافع یاسین رامین درباره موضوع اصلی پرونده موکلش گفته بود: «موضوع این پرونده اختلاف حساب مالی بین شرکت موکلم و هلال احمر است و قرار بوده اسناد و مدارکی از آلمان ارسال شود که برخی از این مدارک از آلمان واصل شده، ولی ناقص است و قرار است نماینده هلال احمر به آلمان برود؛ یکسری مدارک هم کارشناس پرونده می‌خواهد که باید تکمیل شود و پرونده در حال بررسی و تکمیل است.»

این در حالی است که محمدعلی رامین، معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی‌نژاد، شکایت جمعیت هلال‌احمر از فرزندش را «توطئه صهیونیست‌ها» خوانده بود. 

یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد. دادگاه بدوی در پی شکایت جمعیت هلال‌احمر، همسر سابق مهناز افشار را به‌ اتهام «خیانت در امانت» و «انتقال مال غیر» به ۱۷ سال زندان و پرداخت دو میلیون یورو محکوم کرده بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر لغو شد.

سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر در سال ۱۳۹۳ از یاسین رامین، به‌اتهام «اختلاس» شکایت کرد، بااین‌حال مقام‌های وقت قوه قضاییه اعلام کردند که موضوع این پرونده «اختلاف حساب مالی» است.

محمدعلی رامین، معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی‌نژاد، شکایت جمعیت هلال‌احمر از فرزندش را «توطئه صهیونیست‌ها» خواند. هم‌زمان شایعه‌هایی مبنی بر اینکه یاسین رامین، شیر خشک‌های آلوده را وارد کشور کرده است، مطرح شد. نخستین‌بار پایگاه خبری سجام‌نیوز این موضوع را مطرح کرد و سپس رسانه‌های غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی نیز آن را منتشر کردند. بااین‌حال یاسین رامین و همسر سابقش، مهناز افشار بارها این موضوع را رد کردند و در گفتگو با رسانه‌های رسمی گفتند که موضوع پرونده «اختلاف حساب مالی» است.

ماجرای یاسین رامین، آقازاده‌ای که به ۱۷ سال زندان محکوم و سپس تبرئه شد را باید در تحریم‌ها جستجو کرد. در حالی که ایران بارها به «دور زدن‌ تحریم‌ها» اعتراف کرده است و از آن به‌عنوان راهکاری برای واردات و صادرات یاد می‌کند. یاسین رامین متولد آلمان است.

او در زمان محمود احمدی‌نژاد، وقتی‌که تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزایش یافت، زیر نظر جمعیت هلال‌احمر یک شرکت پوششی به نام «رشد» در این کشور تاسیس کرد که ماموریت آن خرید وسایل موردنیاز جمعیت هلال‌احمر و ارسال آن‌ها به ایران بود. بر اساس اعلام مقام‌های جمعیت هلال‌احمر، یاسین رامین با قطع یک‌باره همکاری خود با این سازمان «خیانت در امانت» کرد و موجب زیان مالی به این مجموعه شد.

سال ۱۳۹۵ به دنبال شکایت جمعیت هلال‌احمر یاسین رامین، بازداشت و روانه زندان شد. پس‌ از آن نیز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفت: «برای این متهم قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی تعیین شده است و او به‌‌ دلیل ناتوانی از تامین وثیقه به زندان معرفی شده است.» با این‌حال یاسین رامین حدود هفت ماه بعد این وثیقه را تامین کرد و از زندان آزاد شد.

پرونده فرزند ارشد محمدعلی رامین در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو (مجتمع رسیدگی به جرائم کارکنان دولت) مورد بررسی قرار گرفت و دادگاه بدوی درنهایت در سال ۱۳۹۸، یاسین رامین را به اتهام «خیانت در امانت» و «انتقال مال غیر» به ۱۷ سال زندان و رد مال به‌‌مبلغ دو میلیون یورو محکوم کرد.

به دنبال اعلام این خبر محمدعلی رامین، معاون سابق امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی‌نژاد، در صفحه اینستاگرام خود پستی را منتشر کرد. او در این یادداشت منتقدان عملکرد فرزندش را «ضدانقلاب» خواند و قاضی پرونده او را نیز به محرومیت از کار تهدید کرد و نوشت: «امیدوارم، قاضی پرونده، احیانا به خاطر قضاوت حسب‌الامر، بعدا نه فقط از صلاحیت قضاوت، بلکه از صلاحیت وکالت نیز، محروم نشود.»

گفته شده محمدعلی رامین در زمان مسئولیت خود در معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد بسیاری از روزنامه‌نگاران را بازداشت و صاحبان امتیاز رسانه ها را توبیخ کرد.

رامین، در زمان مسئولیت خود در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد «مجله رویش» را به دلیل انتشار عکسی از مهناز افشار توقیف کرد و این بازیگر سینما را «معلوم‌الحال» خواند.

بااین‌حال چند سال بعد پس از ازدواج فرزندش با مهناز افشار که 11 سال از وی بزرگتر  بود، مدعی شد که پسر ارشدش دراین‌باره با او مشورت نکرده است. با وجود این ادعا به نظر می‌رسد که فقط فرزند ارشد او نیست که رویه‌ای مخالف با رویکرد پدر دارد، پسر دیگر او با نام محمدامین رامین نیز هنرپیشه و خواننده است.

هم‌چنین باوجوداینکه محمدعلی رامین بارها خواستار برخورد جمهوری اسلامی ایران با بدحجابی شده است، دختر او بانام هنری «صالیا» نیز یک مدل اینستاگرامی است و عکس‌هایی که از خود منتشر می‌کند، مطابق با اصولی نیست که محمدعلی رامین همواره از آن‌ها دفاع می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/4az
اخبار مرتبط
رییس اتاق تهران با ادامه دادن طرح انتقادها به ارز ترجیحی و تولید رانت و فساد و قاچاق و تبعات دیگر، یارانه ها را سبب نابودی منابع کشور دانست و از ناامیدی در جامعه و مهاجرت ها گله کرد.
درحالی که رئیس سازمان غذا و دارو گفته است رانت و فساد یعنی اینکه شما ارز ۴۲۰۰ تومانی را بگیرید و کالا را با چند برابر قیمت ارز آزاد در اختیار تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار دهید و از جوابگویی نیز فرار کنید؛ ساعتی پیش در خبر ها آمد که دولت لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را پس گرفته است.
در حالی که به زعم برخی کارشناسان اقتصاد ایران گروگان بانک هاست و بانک های ایران می تازند و می خرند و می برند، گفته شده بخش قابل توجهی از واحدهای خالی شناسایی شده مربوط و متعلق به شرکت های حقوقی اعم از دستگاه های دولتی و بانکها هستند.
اقتصادی که به نفت و تحولات سیاسی کشوری مثل آمریکا وابسته باشد به یک درمان ریشه ای نیاز دارد؛ در حالی که نرخ تورم در صورتی که دولت برای جبران کسری بودجه خود راهی غیر از استفاده از منابع بانک مرکزی را اختیار کند می تواند در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ به ۱۵.۵ درصد نیز کاهش پیدا کند.
عرضه‌های اولیه یکی از پررنگ‌ترین دلایلی است که افت بازار سرمایه را در پی داشته است به عقیده کارشناسان بازار سرمایه انتخاب روش ترکیبی و عرضه به صندوق‌ها رانت جدیدی را در بازار سهام ایجاد کرده است.
مشکلات و تنگناهای اقتصادی، معضل بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی، تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط تحریم، مستلزم گرداندن پر قدرت چرخ های صنعت و تولید، جلوگیری از رانت و قاچاق و مبارزه با فساد اقتصادی در تمامی سطوح، شنیدن دردها و مشکلات اقشار جامعه و پاسخگویی به آنها است.
رضا کیانیان به قالیباف نوشت: انحصار اطلاعات،سر چشمه ی اصلی ِفسادو رانت و اختلاس وتشدید فقر و فلاکت و فحشا ست؛ این مصوبه اگر اجرایی شود، قاچاق دستگاه های SpaceX رونق خواهد گرفت و قاعدتاً قاچاق این دستگاه ها ، به وسیله ی باند های قدرت صورت خواهد گرفت! می بینید چه عواقبی در انتظار مردم و قدرتمندان است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید