صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۸ آبان ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۲
کد خبر: 6717
گزارشگر: 213
۶۹۱
۰
۰
۵
جزییات طرح ترافیک تازه در پایتخت

«شرایط جدید» طرح ترافیک با پلیس یگان ویژه!

«شرایط جدید» طرح ترافیک با پلیس یگان ویژه!
در حالی که زمان پایانی طرح ترافیک هفته گذشته تا ساعت ۱۸ اعلام شده بود، امروز گفته شد که طرح ترافیک از فردا ضمن استفاده بیش از پیش مرکز کنترل ترافیک راهور و نیز مرکز فرماندهی پلیس، از ظرفیت سایر پلیس‌های تخصصی مانند پلیس پیشگیری و پلیس امداد از ساعت ۱۵ تا ۲۱ استفاده خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران خبر داد: در پی افزایش ترافیک پایتخت در هفته‌های اخیر طرح های ویژه پلیس اجرا خواهد شد. از فردا ضمن استفاده بیش از پیش مرکز کنترل ترافیک راهور و نیز مرکز فرماندهی پلیس، از ظرفیت سایر پلیس‌های تخصصی مانند پلیس پیشگیری و پلیس امداد از ساعت ۱۵ تا ۲۱ استفاده خواهد شد.

 رئیس پلیس پایتخت استفاده از همه ظرفیت ترافیکی و عملیاتی پلیس پایتخت برای تسهیل در ترافیک را مهم دانست و گفت: طرح های ویژه ترافیکی از فردا ساعت 15 تا 21 در نقاط مختلف تهران اجرا می‌شود.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در جلسه اضطراری تسهیل تردد و مدیریت ترافیک با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ترافیکی و عملیاتی پلیس پایتخت برای تسهیل ترافیک تهران، بیان داشت: استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت سایر سازمان‌ها به خصوص شهرداری تهران برای کاهش ترافیک تهران در دستور کار می‌باشد و در حال حاضر ۴۰۰ نفر برای کمک به مدیریت ترافیک پایتخت به مجموعه راهور تزریق شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در این زمینه از ظرفیت مرکز هوشمند کنترل ترافیک راهور و همچنین مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پایتخت بیش از پیش استفاده خواهد شد، گفت: از فردا طرح‌های ویژه‌ای در حوزه روان‌سازی و مدیریت ترافیک با استفاده از ظرفیت سایر پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس پیشگیری و یگان امداد پلیس پایتخت از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در همه نقاط شهر تهران به مرحله اجرا در خواهد آمد.


مقابله با سرقت به صورت ویژه در دستور کار پلیس پایتخت قرار دارد

وی با تاکید بر اینکه موضوع مدیریت ترافیک و مقابله با سرقت به صورت ویژه در دستور کار پلیس پایتخت قرار دارد، افزود: در کنار اقدامات صورت گرفته در حوزه روان‌سازی ترافیک، علل و عوامل افزایش ترافیک پایتخت و راه‌های برون رفت از آن در دستور کار دفتر تحقیقات کاربردی پلیس پایتخت قرار گرفته است.


موضوع ترافیک نیازمند همراهی و هم‌افزایی سایر سازمان‌هاست

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: موضوع ترافیک نیازمند همراهی و هم‌افزایی سایر سازمان‌ها می‌باشد که در این زمینه وظایف سازمان‌های مختلف مشخص و به آنها اعلام شده است که انتظار داریم همه مسئولان و متولیان امر پای کار بیایند تا شاهد کاهش و حذف دغدغه مردم در این حوزه باشیم.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: پلیس با همه توان تلاش می‌کند وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهد ولی شکی نیست که مساله ترافیک نیازمند همراهی و هم افزایی جمعی است./مهر

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که  سید مجتبی شفیعی روز چهارشنبه گفت: شرایط کرونا اقتضا می کرد که به دلیل محدودیت های مختلف، برنامه ریزی این ساعات در اختیار ستاد کرونا قرار گیرد و ملاحظات مربوط به حوزه سلامت نسبت به حوزه ترافیک اولویت داشت و بر همین اساس، هر تغییری برای حفظ سلامت مردم اعمال می شد.

شفیعی اظهارداشت: به تازگی در شورای ترافیک تهران، مصوب شد که با توجه به تصمیم مربوط به بازگشایی مدارس و رفع دیگر محدودیت ها، در مرحله نخست که هنوز بازگشایی مدارس اعلام نشده در زمان اجرای طرح ترافیک یک ساعت به صبح و یک ساعت به عصر اضافه شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ساعت کنونی اجرای طرح ترافیک را از ۷:۳۰ تا ۱۷ اعلام کرد و گفت: همچنین مصوب شد که همزمان با بازگشایی کامل مدارس از اول آذر ماه، ساعت اجرای طرح ترافیک را در نیمه دوم سال از ۶:۳۰ تا ۱۸ و در نیمه نخست سال از ۶:۳۰ تا ۱۹ تغییر دهیم.


شفیعی در خصوص نتیجه طولانی تر شدن ساعت طرح ترافیک در کنار محدودیت تردد شبانه برای افرادی که امکان تردد در مراکز شهر را از دست می دهند، نیز خاطرنشان کرد: با پیشنهاد لغو محدودیت شبانه بخشی از حجم تردد عصر به پیک شب منتقل می شود و به نظر به زودی این طرح باید اجرا شود.

به گفته وی همه اعضا شورای ترافیک بر لغو محدودیت تردد شبانه مصر هستند چرا که این محدودیت کارکرد چندانی در حوزه سلامت و ترافیک ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به آنالیز سفرهای درون شهری پایتخت اشاره کرد و گفت: این آنالیز نشان می دهد که در حدود ۲۰ درصد سفرها غیر ضروری بوده و پیک ترددهای عصرگاهی یکی برای بازگشت به خانه و دیگری آغاز سفرهای جدید است.

شفیعی اضافه کرد: این سفرهای غیر ضروری، با اعمال محدودیت های جدید با کاهش بسیار به نزدیک صفر رسید، اکنون در داخل محدوده، ۲۰ درصد و در خارج از محدوده، ۱۰ درصد کاهش سفر می بینیم در حالی که رشد تقاضا در حمل و نقل عمومی پنج درصد است و نشان می دهد که کل این جمعیت به استفاده از حمل و نقل عمومی منتقل نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: به نظر می رسد با توجه به امکانات موجود، راهی غیر از تغییر ساعات طرح ترافیک نداریم، اگر بتوانیم روش مدیریت را تغییر دهیم یا از تکنولوژی های جدید استفاده کنیم، ممکن است در مجموع رویکرد تغییر کند.

وی تاکید کرد: این نوع اعمال طرح ترافیک کنونی، از نسل های جدید مدیریت ترافیک است و اجرای سیستم قدیمی حدود سه سال قبل علاوه بر کارکرد ضعیف به دور از عدالت اجتماعی هم بود.

شفیعی در خصوص اینکه آیا احتمال دارد سال آینده طرح ترافیک در تهران با مدل جدیدی اجرا شود، افزود: در حال کارشناسی روی این موضوع هستیم اما هنوز در حدی نیست که بتوان اعلام کرد./


https://www.asianews.ir/u/4bb
اخبار مرتبط
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: مصوب شد که همزمان با بازگشایی کامل مدارس از اول آذر ماه، ساعت اجرای طرح ترافیک را در نیمه دوم سال از ۶:۳۰ تا ۱۸ تغییر کند.
موج جدید کرونا دوباره با محدودیت‌ها شروع شده است و تهران هم با قرمز شدن اوضاع کرونا از فردا شاهد محدودیت‌های جدیدی خواهد بود و ساعات اداری و طرح ترافیک تغییر می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید