صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۳
کد خبر: 6724
گزارشگر: 2
۱۵۰۵
۰
۰
۳
جشنواره علوم و اختراعات آمریکا

مدال طلای مسابقات علوم و اختراعات آمریکا برای مخترعان ایرانی

مدال طلای مسابقات علوم و اختراعات آمریکا برای مخترعان ایرانی
در جشنواره علوم و اختراعات آمریکا، تیم مخترعین ایرانی توانستد با اختراع خود تحت عنوان ربات پرنده با قابلیت پرینتر سه بعدی در محل، مدال طلا را کسب نمایند.

به گزارش آسیانیوز، جشنواره علوم و اختراعات امریکا از جمله مسابقات معتبر بخش مخترعین و فناوران میباشد که سالانه تحت حمایت مرکز بین المللی علوم و فناوری های امریکا (AZSCIENCES) و انجمن های حمایت از مالکیت معنوی (WIIPA), در ویرجینا برگزار می‌گردد.

هدف اصلی برگزاری این جشنواره ،حمایت از مخترعین و آخرین دستاوردهای آنان جهت معرفی به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی میباشد.

در این جشنواره مخترعینی از سراسر دنیا توانستند آخرین دستاوردهای علمی خود را در حوزه های پزشکی، دارویی، دندان پزشکی، مکانیک، رباتیک، محیط زیست و ..... به نمایش در آورده و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

مرکز بین المللی علوم و فناوری های امریکا از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را در دره سیلیکون ولی جهت حمایت از نوآوری و فناوری آغار نموده است که سالانه با برگزاری این رویداد تحت عنوان ( ASIE ) گامی مهم در جهت تجاری سازی فناوری و حمایت از ایده های نو برداشته است.

در این جشنواره تیم مخترعین ایرانی متشکل از : «احسان مرزبان - سولماز چرائی - حمید مراد - رسول مرزبان - سیما ویسی نژاد - مرتضی چمن آرا - آرمین آهنربای» توانستد با اختراع خود تحت عنوان ربات پرنده با قابلیت پرینتر سه بعدی در محل، در رقابت با صدها مخترع شرکت کننده از کشورهای دیگر در بخش فناوری های نوین به عنوان تنها نماینده ایران مدال طلا را کسب نمایند و جهت جذب سرمایه توسط (AZSCIENCES) به گروه سرمایه گذاران معرفی شدند تا بتوانند اختراع خود را در سطح بین الملل به تولید انبوه برسانند.

لازم به ذکر است این جشنواره در سال جاری به دلیل شیوع کرونا به صورت غیر حضوری برگزار گردید.

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4bh
اخبار مرتبط
نخستین «پهباد آتش‌‌‌‌نشان در ایران» با قابلیت حمل توپ آتش‌خاموش‌کن به مرکز آتش، توسط فاطمه نیلی محمود آبادی اختراع و ثبت شد که آماده تولید انبوه است؛ در حالی که انگیزه مخترع از ساخت این پهباد شهادت مظلومانه آتش نشانان در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو بیان شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید