صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۸
کد خبر: 6731
گزارشگر: 2
۱۸۷۱
۰
۰
۴
حقیقت از خیال غریب‌تر است

۷ کتاب جذاب که بر اساس روایت های واقعی نوشته شده اند

۷ کتاب جذاب که بر اساس روایت های واقعی نوشته شده اند
هیچ چیز بهتر از این نیست که یک کتاب باورنکردنی را بخوانی، نخواهی که تمام شود، و بعد بفهمی که بر اساس چیزی است که واقعاً اتفاق افتاده است.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ دنیا پر از آدم های شگفت انگیز است. از کتاب داستان شاهزاده و گدا یا زنده ماندن غیر قابل باور در برابر اتفاقات عجیب. در داستان های واقعی جذابیت و تنوع وجود دارد.

پس جای تعجب نیست که کتاب های داستان بسیار محبوب هستند. غرق شدن در زندگی دیگران، برای یافتن معنا، بینش و شادی است خواندن، خاطرات بقیه افراد، ما را وادار می کند فکر کنیم، ادراکاتمان را به چالش بکشیم و در تاریک ترین لحظاتمان یک کورسوی امیدی داشته باشیم.

به قول معروف «حقیقت از خیال غریبتر است». یا، در برخی موارد، حقیقت، اساس برخی از داستان های باورنکردنی است . هیچ چیز بهتر از این نیست که یک کتاب باورنکردنی را بخوانی، نخواهی که تمام شود، و بعد بفهمی که بر اساس چیزی است که واقعاً اتفاق افتاده است.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟سعی می کنم در اینجا، بهترین کتاب های داستان واقعی را انتخاب می کنیم.

اگر به خواندن رمان های هیجان انگیز علاقه مند هستید، نمی توانید از بهترین کتاب های داستان واقعی در لیست ما عبور کنید. این داستان ها نه تنها هیجان انگیزتر و واقعی تر از کتاب های تخیلی هستند، بلکه داستان ها حتی باورپذیرتر هستند، زیرا در واقع برای کسی در زندگی واقعی اتفاق افتاده اند. شما از هر کتابی که در لیست ما قرار دارد کاملاً لذت می برید.

 

۱_ من ملالی هستم اثر ملاله یوسف زی

 

 داستان شگفت انگیز دختری که در سال ۲۰۱۲ پس از دفاع از حق خود برای تحصیل توسط طالبان هدف گلوله قرار گرفت، یک موفقیت مشهور جهانی است. ملاله ای که اکنون ۸ سال است، تبدیل به نماد بین المللی اعتراض مسالمت آمیز و جوان ترین فردی می شود که یک جایزه نوبل را دریافت کرده است. او در حال حاضر در دانشگاه آکسفورد تحصیل می کند. خواندن این کتاب داستان، برای همه ما از قدرت شجاعت، جوانی و ایستادگی برای آنچه به آن اعتقاد دارید.

 

۲_ کتاب داستان اتاق

 

اتاق اثر اما دونوگهو، اساس فیلمی با همین نام با بازی بری لارسون بود که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. با این حال، این کتاب بر اساس داستان واقعی یوزف فریتزل، مردی اتریشی است که دخترش را به مدت 24 سال در زیرزمین خود نگه داشته است، که داستان را بیش از پیش تکان دهنده می کند.

 

۳_ آیا تا به حال نام منسون را شنیده اید؟ آیا می دانید این نام بر چه اساسی است: تابستان در دهه ۱۹۶۰ و ایوی ۱۴ ساله شیفته سوزان، شخصیتی مرموز می شود. او در یک پارک لس آنجلس برخورد می کند.

به زودی، او سوزان را به فرقه ای تعقیب می کند که مزرعه وسیع اما فرسوده آن در تپه ها پنهان شده است. ادی باید تصمیم بگیرد که آیا حاضر است با آنچه فرقه و رهبر کاریزماتیک آنها از او می خواهند عمل کند یا خیر.

 

۴_ افراد خوش شانس بودیم اثر جورجیا هانتر

 

با الهام از داستان واقعی باورنکردنی یک خانواده یهودی که در آغاز جنگ جهانی دوم از هم جدا شدند، مصمم به زنده ماندن و متحد شدن مجدد بودند، "ما خوش شانس بودیم" ادای احترامی است به پیروزی امید و عشق در برابر همه شانس ها.

 

کتاب ملت عشق

 

۵_ من آناستازیا بودم اثر آریل لاهون

 

بازگویی خاطره انگیز افسانه بقای آناستازیا به دنبال ظهور یک زن جوان آسیب دیده و زخمی است که ادعا می کند جوان ترین دختر رومانوف است، و نیم قرن پرسش ها، اتهامات و تغییر دیدگاه ها در مورد هویت را که توسط حامیان و مخالفانش منتقل می شود.

 

۶_ قتل در قطار سریع السیر شرق یکی از محبوب ترین رازهای قتل، در تمام دوران است. آگاتا کریستی یک نام آشناست، و این ممکن است شناخته شده ترین کتاب او باشد. این هیجان انگیز است، به نتیجه یک تپنده می رسد، و شما در تمام مدت از خود می پرسید: "او چگونه این کار را کرد؟" اما قتل در قطار سریع السیر شرق فقط یک داستان سرایی خارق العاده نیست. این فیلم بر اساس ربودن و قتل بسیار واقعی پسر چارلز لیندبرگ در سال 1932، درست دو سال قبل از انتشار کتاب، ساخته شده است.

 

۷_ کتاب داستان جراح دیوانه اثر یورگن توروالد

 

این کتاب داستان درباره جراح حاذق آلمانی در زمان نازی ها است. این جراح در اواخر عمر، دچار جنون موقتی می شده است و در اتاق عمل دست به کارهای عجیبی مثل خارج کردن قلب بیمار و تکه تکه کردن مغز او می زده است. این جراح به خاطر علاقه شدیدش به جراحی، حاضر به بازنشستگی نمیشد. او بعد از اخراج از بیمارستان، در منزل خود جراحی می کرده است. نام این جراح زائربروخ بود.

کتاب ملت عشق، شاید معروف ترین کتاب داستان تاریخ ترکیه باشد که ابتدا به دو زبان انگلیسی و ترکی منتشر شد. نویسنده این کناب، الیف شافاک است. این کتاب راجع به زندگی مولانا و شمس است و به چهل قاعده عشق از زبان شمس تبریزی می پردازد.چهل قاعده شمس به زیبایی در این کتاب توضیح داده شده است . این کتاب شاید کامل ترین کتابی باشد که درباره شمس تبریزی اطلاعات می دهد.

کتاب دختران و خانواده کتاب دیگری است که خواندن آن برای هر دختر خانمی لازم است. این کتاب اثر ایمی لینچ است. این کتاب در بخش کتاب داستان گاج مارکت موجود است. این کتاب نحوه داشتن یک ارتباط خوب را با خانواده به دختران جوان آموزش می‌دهد.

 

ملاله یوسف زی

 

نتیجه پایانی

 

در حالی که بسیاری از نویسندگان برای نوشتن یک کتاب داستان از رویدادهای واقعی الهام می گیرند، برخی دیگر آن را کاملاً بر اساس آنها قرار می دهند. برخی از حوادث زندگی واقعی به خودی خود آنقدر اتفاق می افتند و هستند که هیچ فانتزی یا تخیلی نمی تواند شور و شوق بیشتری به آنها بیافزاید. وقتی چنین حوادثی طرح یک کتاب را تشکیل می دهد. حتما این جمله را شنیده اید که افسانه ها نیز بر اساس یک واقعیت است و بسیاری از افسانه های کهن ریشه در واقعیت دارند.

کتاب داستان هایی که از رویدادهای واقعی الهام گرفته اند کمی عمق دارند. آنها همه الهام بخش هستند، حتی زمانی که غم انگیز باشند، و می توانند ما را به خنده، گریه یا خوشحالی بپرندند. آنها به ما این امکان را می دهند که قدر گذشته را بدانیم و در حالی که به آینده نگاه می کنم چیز دیگری بیاموزیم. فهمیدن این که یک کتاب داستان واقعی است، می تواند برای خواننده بسیار جذاب باشد.







نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/4bn
اخبار مرتبط
کتاب «زنان پیشگام» نوشته جواد لگزیان را نشر آواز در ۱۵۰ صفحه و با قیمت ۲۵۰۰۰ تومان رهسپار بازار کتاب کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید