صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۶
کد خبر: 6733
گزارشگر: 2
۱۰۴۱
۰
۰
۲
دام زنده تهران

عرضه انواع دام و گوسفند زنده در تهران و حومه بزرگ

عرضه انواع دام و گوسفند زنده در تهران و حومه بزرگ
خرید دام زنده ارزان معمولا جهت قربانی کردن صورت می گیرد، اما افراد می توانند دام زنده ارزان را جهت نگهداری و یا مصارف خانگی خریداری کنند.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ امروزه در سراسر جهان، گوسفند زنده لایوو شیپ را به عنوان یک حیوان اهلی که گوشت بسیار لذیذ و محبوبی دارد، خرید و فروش می کنند.

در کشور ما ایران نیز که یک کشور اسلامی است عرضه گوسفند زنده در تمام نقاط کشور انجام می شود.

به عنوان مثال شما وقتی که شما در سطح پایتخت ایران یعنی تهران سفر می کنید، در برخی از مکان های آگهی هایی با عنوان گوسفند زنده تهران، یا دام زنده تهران، را مشاهده می کنید.

باید این نکته را یاد آور شویم که به دلیل این که کشور ما یک کشور اسلامی است، از همین رو استقبال از گوشت حیواناتی که گوشت حلال دارند در ایران بیش تر از بسیاری از نقاط دنیاست البته قیمت دام زنده ویژگی های زیادی دارد که موجب شده تا فروش این حیوان اهلی به صورت بسیار گسترده ای انجام شود که در ادامه به بررسی برخی از این خصوصیات می پردازیم.

 

خصوصیات انواع گوسفندان

 

در میان حیوانات اهلی شاید بتوان گوسفند زنده را در دسترس ترین آن ها نام گذاری کرد. گوسفند زنده در میان انواع دام زنده، بیش ترین جمعیت را به خودش اختصاص داده است.

انواع مختلف این حیوان دوست داشتنی را به چند روش تقسیم بندی می کنند. به عنوان مثال در دسته بندی حیوانات، گوسفند زنده را در میان پستانداران قرار می دهند اما در نوعی دیگر از دسته بندی، گوسفند زنده را جانوری گیاهخوار به شمار می آورند.

گوسفند از دیرباز تا کنون، مورد استفاده ی انسان قرار می گرفته است و برای انسان بسیار مفید بوده. محصولاتی مانند شیر و گوشت و پوست و پشم گوسفند همیشه برای انسان مفید بوده است البته ناگفته نماند زمانی که از گوسفند زنده حرف می زنیم، منظور ما یک نژاد و گونه ی خاص از گوسفند نیست و همه نژادهای گوسفند را در بر می گیرد.

نژاد های مختلف گوسفند را بر اساس ویژگی های مختلفی دسته بندی می کنند که یکی از این دسته بندی ها، دسته بندی بر اساس پشم می باشد اما ما در ادامه قصد داریم شما را با انواع گونه و نژاد هایی از گوسفند آشنا کنیم که در ایران موجود می باشند.

باید توجه داشته باشید که هرکدام از این گونه ها که از آن ها نام می بریم، در منطقه های خاص خودشان بهتر رشد می کنند و مناسب حال آن جا می باشند.

انواع نژاد و گونه های گوسفند که در ایران موجود می باشد.

خوشبختانه در کشور ما گوسفند زنده به وفور یافت می شود و باید این را هم بگوییم که علاوه بر این که در ایران تعداد گوسفندان زیادی وجود دارند، نژاد های متعددی نیز وجود دارند که هرکدام از این نژاد ها ویژگی های خاص خودشان را دارند.

در ادامه از ۲۳ گونه گوسفند موجود در ایران نام می بریم:

1- گوسفندان نژاد افشاری
2-گوسفندان نژاد بلوچی
3-گوسفندان نژاد بهمنی
4-گوسفندان نژاد دالاق
5-گوسفندان نژاد زل
6-گوسفندان نژاد زندی
7-گوسفندان نژاد کردی خراسانی
8-گوسفندان نژاد سنجابی
9-گوسفندان نژاد سنگسری
10-گوسفندان نژاد شال
11-گوسفندان نژاد طالشی
12-گوسفندان نژاد عربی
13-گوسفندان نژاد فراهانی
14-گوسفندان نژاد فشندی
15-گوسفندان نژاد قره گل سرخسی
16-گوسفندان نژاد قزل
17-گوسفندان نژاد قشقایی
18-گوسفندان نژاد کبوده شیراز
19-گوسفندان نژاد کردی
20-گوسفند نژاد کرمانی
21-گوسفندان نژاد کلکوهی
22-گوسفندان نژاد لری
23-گوسفندان نژاد لری بختیاری

مجموعه گوسفند زنده پیام

 

قیمت گوسفند زنده

 

گوسفندان نژادهای مختلفی دارند. گوسفندان ایرانی از نظر پشم در گروه گوسفندان با پشم ضخیم یا قالی طبقه بندی می شوند.

اکثر گوسفندان ایرانی دنبه دار می‌باشند، تنها چند نژاد استثنا وجود دارد. از جمله نژاد گوسفندهای ایرانی عبارتند از: نژاد مغانی،کردی، افشاری، زل، بلوچی، بهمنی، تالشی، زندی، سنجابی، سنگسری، عربی، شال، فراهانی، قره قل، کبود شیراز و...

قیمت انواع گوسفند زنده بر حسب نژاد آن ها متفاوت است. اگر تصمیم دارید خرید خود را بر اساس نژاد گوسفند انجام دهید، حتما از مراکز معتبر خرید نمایید تا دچار زیان نشوید.

 

قیمت گوسفند زنده بر حسب فصل

 

با فرض ثابت نگه داشتن عوامل دیگر در طول سال، قیمت آن معمولا بر حسب فصل متفاوت است. در اواخر فصل زمستان به علت کمبود چراگاه، دام زنده و تولید مثل آن ها کمتر است و قیمت دام زنده افزایش می یابد.

در اوایل تابستان هم دامداران به علت تولید مثل دام، فروش خود را کاهش می دهند و به علت کمبود عرضه قیمت گوسفند زنده افزایش می یابد.

در مناسبت های مختلف مانند دهه اول محرم نیز استقبال از گوسفند زنده زیاد می شود و قیمت روز گوسفند زنده افزایش می یابد.

 

تاثیر قیمت گوسفند زنده بر روی قیمت گوشت

 

تقریبا نیمی از وزن گوسفند زنده گوشت است. یعنی با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل، قیمت گوشت گوسفند باید حدودا دو برابر و نیم قیمت گوسفند زنده باشد.

دام زنده ای که در دامداری و مزارع نگهداری شده و پرورش داده می شود، به جرات می توان گفت که بسیار در زندگی روزمره مفید و مهم می باشد.

چرا که از فرآورده های آن همچون پشم، گوشت، پوست، شیر و لبنیاتی که از آن تولید می شود و ... استفاده می کنیم که به طور کلی هدف از نگهداری و پرورش دام زنده تامین خوراک و پوشاک می باشد که از مهمترین علل زندگی انسان ها می باشد.

این جانوران اهلی اغلب به کشتارگاه ها فروخته می شوند و گوشت آن به صورت عمده و مستقیم به بازار ارائه می شود؛ توجه داشته باشید که خرید دام زنده برای افراد عادی نیز ممکن می باشد.

دام زنده امروزه در دامداری ها، روستاها و ... به فروش می رسد.

همچنین خرید دام زنده ارزان از طریق سایت های معتبر اینترنتی نیز برای افراد متقاضی مقدور می باشد که با استفاده از امکانات موجود می توانند این هر نوع دامی را به صورت عمده و با قیمت مناسب خریداری کنند.

دام زنده ای که امروزه مورد معامله قرار می گیرد، اغلب گاو یا گوسفند می باشد که افراد آن را جهت اهداف مختلفی خریداری می کنند.

خرید دام زنده ارزان معمولا جهت قربانی کردن صورت می گیرد، اما افراد می توانند دام زنده ارزان را جهت نگهداری و یا مصارف خانگی خریداری کنند.

 

تلفن های تماس گوسفند زنده پیام : 09122005029-09127125345
تلفن ثابت: 22507255-88523110-44832692

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/4bo
اخبار مرتبط
رییـس شـورای تامیـن دام کشـور از افزایـش ۸۰۰ کیلوگرمــی وزن دام هــای ســنگین بــه دلیــل ازدیــاد و انباشـت خبـر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید