صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۷
کد خبر: 6760
گزارشگر: 2
۸۷۱
۰
۰
۳
تابعیت دومینیکا

جهانی بدون مرز با پاسپورت دومینیکا

جهانی بدون مرز با پاسپورت دومینیکا
امروزه پاسپورت‌ها مرزهای دنیا را تعیین می‌کنند. برای بودن در دنیای بدون مرز که نه، ولی برای بودن در دنیایی با حداقل مرزکشی نیاز به پاسپورتی دارید که بتوانید به هرچه تعداد کشور بیشتر بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ سفر بدون مرز به دور دنیا آرزوی بسیاری از مردم جهان است اما این شعار در دنیایی که هر کشوری مرزهای محکم و استوار خودش را دارد، چیزی در حد یک رویا باقی می‌ماند. با پاسپورت دومینیکا می‌توانید جهانی بدون مرز را تجربه کنید . در ادامه به مزایای این پاسپورت میپردازیم.

اما تحقق این رویا زمانی که یک پاسپورت معتبر داشته باشید تا نیازی به گرفتن ویزا نباشد، کمی به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. امروزه پاسپورت‌ها مرزهای دنیا را تعیین می‌کنند. برای بودن در دنیای بدون مرز که نه، ولی برای بودن در دنیایی با حداقل مرزکشی نیاز به پاسپورتی دارید که بتوانید به هرچه تعداد کشور بیشتر بدون نیاز به ویزا سفر کنید.
اعتبار هر پاسپورت را تعداد کشورهایی تعیین می‌کند که با آن می‌توان بدون نیاز به ویزا سفر کرد. سفر بدون نیاز به ویزا ارتباط مستقیمی به روابط سیاسی و تعاملات کشورها با یکدیگر دارد. هرچه تعداد کشورهایی که با آن‌ها روابط سیاسی داریم بیشتر باشد، می‌توانیم به کشورهای بیشتری بدون نیاز به ویزا سفر کنیم. چیزی که آرزو و تمایل قلبی بسیاری از کسانی است که یا به فکر مهاجرت هستند یا ماجراجو بوده و به سفر رفتن علاقه زیادی دارند.
با این تفاسیر خیلی واضح است که بدانیم با پاسپورت ایرانی خود نمی‌توانیم به خیلی از کشورهای آمریکایی و اروپایی که دوست داریم سفر کنیم. سایت‌های معتبر زیادی اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف را ارزیابی و رتبه بندی کرده‌اند، یکی از آن‌ها سایت‌ها هنلی است. به گزارش هنلی در حال حاضر معتبرترین و بدون مرزترین پاسپورت دنیا در دست شهروندان ژاپن است. با پاسپورت ژاپن می‌توانید بدون دغدغه ویزا به ۱۹۱ کشور جهان سفر کنید. اما شهروندان ایرانی با پاسپورت خود چه جایگاهی در یک دنیای بدون مرز دارند؟


اعتبار پاسپورت ایران


برای هیچ‌کس روابط آشفته و پر از مشکل ایران با بسیاری از کشورهای دنیا به‌ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی پوشیده نیست. شما نمی‌توانید با یک کشور تنش سیاسی داشته و انتظار داشته باشید بدون ویزا به آن سفر کرده و برایتان فرش قرمز پهن کنند!
همین تنش‌های سیاسی باعث شده تا ایران یکی از بی‌اعتبارترین پاسپورت‌های جهان را داشته باشد. در لیست هنلی ۱۰۶ رتبه وجود دارد. فکر می‌کنید جایگاه پاسپورت ایران کجاست؟ اعتبار پاسپورت ایران هم‌تراز با پاسپورت بنگلادش بوده و در رتبه صد و یکم قرار دارد.
با پاسپورت ایران شما تنها مجاز به سفر به ۱۱ کشور بدون ویزا هستید که شامل بسیاری از کشورهایی که افراد قصد سفر یا مهاجرت به آن‌ها را دارند نمی‌شود.
برای بسیاری از ایرانیان بی‌اعتباری پاسپورت خود اهمیتی ندارد اما این که شما الان مشغول خواندن این مقاله هستید نشان می‌دهد که از آن دسته افراد نیستید. روز به‌ روز به تعداد افرادی که به یک پاسپورت با اعتبار نیاز دارند افزوده می‌شود. شما به دلایل زیادی ممکن است به یک پاسپورت دوم که اعتبار خوبی داشته باشد نیاز پیدا کنید که عمده‌ترین آن‌ها مهاجرت کاری یا تحصیلی، گردشگری و داشتن کارت اعتباری است.
ممکن است با زحمات فراوان و ماه‌ها در صف انتظار سفارتخانه‌ها بودن برای ویزا بتوانید با پاسپورت ایران مهاجرت کنید یا ویزا گردشگری بگیرید. اما با نداشتن کارت اعتباری و خطر بلوکه شدن حساب ایرانیان خارج از کشور به علت تحریم‌ها چه می‌کنید؟
لازم نیست حتما مهاجرت کرده یا برای سفر به خارج از ایران رفته باشید تا به کارت اعتباری معتبر بین المللی نیاز پیدا کنید. بسیاری از بازرگانان و تاجران نیز برای مراودات خود به یک کارت اعتباری نیاز دارند که خطری سرمایه‌هایشان را تهدید نکند و به‌راحتی مراوده تجاری داشته باشند. اما راه‌حل این مشکلات بزرگ و درد بی‌اعتباری پاسپورت ایران چیست؟ بهترین راهکار را به شما معرفی خواهیم کرد.


پاسپورت دومینیکا: تحقق رویای دنیای بدون مرز


دومینیکا یک جمهوری مشترک المنافع پارلمانی در دریای کارائیب است. پایتخت این کشور کوچک که جمعیتی در حدود 500 هزار نفر دارد، شهر روسو است. زبان این کشور انگلیسی و فرانسوی بوده و واحد پول آن دلار شرق کارائیب است.

 

اعتبار پاسپورت ایران

 

شاید توضیحاتی که درباره دومینیکا دادیم شما را به این فکر انداخته باشد که قصد داریم به شما مهاجرت به دومینیکا و گرفتن پاسپورت آن کشور را پیشنهاد بدهیم. بله، پیشنهاد ما گرفتن پاسپورت دومینیکا و استفاده از اعتبار خوب آن است اما برخلاف تصور شما، برای این کار لازم نیست تا به یک جزیره در وسط دریای کارائیب مهاجرت کنید.
قبل از هرچیزی اجازه دهید تا کمی با برنامه تابعیت دومینیکا آشنا شویم.
دومینیکا تنها کشوری در حوزه دریا کارائیب نیست که این برنامه تابعیت و شهروندی را اجرا می‌کند. کشورهایی مانند آنتیگوا، سنت کیتس، گرنادا و سنت لوسیا نیز برنامه‌های مشابه با این کشور دارند اما دومینیکا تنها کشوری است که به متقاضیان ایرانی پاسپورت و تابعیت می‌دهد. جایگاه پاسپورت دومینیکا در رتبه بندی هنلی، رتبه ۳۳ است. با پاسپورت این کشور شما می‌توانید به بیش از 140 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر و مهاجرت کاری یا تحصیلی کنید که انگلستان و کشورهای حوزه شنگن محبوب‌ترین این کشورها است.


تابعیت دومینیکا: آسان‌ترین تابعیت دنیا برای ایرانیان


پروسه گرفتن اقامت دومینیکا آسان، سریع و بدون نیاز به مصاحبه حضوری و فیزیکی در آن کشور است. این راحتی زیاد شاید باعث شده تا بسیاری از افراد به قانونی بودن این برنامه شهروندی شک داشته باشند. اما این برنامه شهروندی که کاملا قانونی است و در قوانین این کشور نیز ثبت شده، توسط خود دولت دومینیکا اجرا می‌شود و هیچ نگرانی درباره قانونی نبودن آن، از بین رفتن سرمایه و کلاهبرداری سودجویان وجود ندارد.


با همه این حرف‌ها اما چرا دومینیکا؟


متاسفانه کشورهای زیادی برای ایرانیان متقاضای شهروندی و تابعیت دوم وجود ندارد.
برای گرفتن پاسپورت بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی شما نیاز به مهاجرت به آن کشورها با سختی فراوان دارید. از طرفی این پایان ماجرا نیست و مهاجرت به آن‌ها تازه آغازی بر یک مسیر چند ساله برای اخذ تابعیت و پاسپورت آن کشورها است.
به جز این کشورها، تعدادی کشور محدود دیگر هستند که امکان گرفتن تابعیت آن‌ها از طریق سکونت، سرمایه‌گذاری و یا تجارت مهیا است. اما در میان آن‌ها دومینیکا تنها کشوری است که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن که زیر ۶ ماه است به شما اقامت می‌دهد.
علاوه بر این دومینیکا خدمات دیگری نیز ارائه می‌کند که آن را تبدیل به بهترین انتخاب می‌کند. از جمله:


سطح تحصیلات، زبان و سابقه کاری اهمیتی ندارد.
 تابعیت این کشور معتبر و قابل انتقال به فرزندان است.
 امکان سرمایه‌گذاری و داشتن مراودات تجاری با کشورهای معتبر دنیا
 حق داشتن کارت اعتباری بین المللی با اعتبار بالا.


از کجا اقدام به اخذ تابعیت دومینیکا را کنم؟


اقدام خودسرانه برای اخذ تابعیت دومینیکا مانند هرکار خودسرانه دیگری سخت و پر از اشتباهات و ناآگاهی‌هایی است که می‌تواند پروسه را برای مدت طولانی به عقب اندازد یا کاملا کنسل کند. دومینیکا در ایران سفارتی ندارد و مسئول حفظ منافع آن سفارت انگلیس است. اما این کشور در ایران نمایندگانی دارد که روند اخذ تابعیت را برای متقاضیان ایرانی سرعت ببخشد.

 

شریف تریپ

 

شریف تریپ نماینده دولت دومینیکا در ایران است. شما می‌توانید برای تسریع روند اخذ پاسپورت با خیالی آسوده از شریف تریپ کمک بخواهید.
مشاوران این گروه به‌صورت رایگان و از طریق تلفن قادر به ارائه خدمات مشاوره به شما هستند. همچنین می‌توانید برای مشاوره حضوری از طریق دفاتر تهران، دبی و لندن با آن‌ها در تماس باشید و پس از دریافت دومینیکا بدون مرز دور دنیا سفر کنید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/4ci
اخبار مرتبط
در حال حاضر یکی از بحث ‌های داغ این روزهای ما، مهاجرت کاری به کانادا می باشد. یکی از دلایلی که سبب شده است تا مهاجران علاقه زیادی به کار کردن در کانادا داشته باشند، این است که این کشور از مهاجرانی که برای کار به این کشور می آیند، پشتیبانی می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید