صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۴
کد خبر: 6779
گزارشگر: 213
۶۶۷۳
۱
۰
۵
پدر روح اله زم مقصران قتل او را برشمرد

«افشاگری» محمدعلی زم درباره قاتلان پسرش

«افشاگری» محمدعلی زم درباره قاتلان پسرش
محمدعلی زم در یادداشتی تازه در اینستاگرام درباره پسرش، از شورای عالی امنیت ملی با دبیری علی شمخانی و ریاست وقت حسن روحانی به عنوان «شرکای واقعی» در اعدام روح‌الله زم نام برد.

به گزارش آسیانیوز، محمدعلی زم گفت: شورای عالی امنیت ملی، روحانی و شمخانی شریک واقعی در اعدام روح‌الله‌ زم‌اند

محمدعلی زم در یادداشتی تازه در اینستاگرام درباره پسرش، از شورای عالی امنیت ملی با دبیری علی شمخانی و ریاست وقت حسن روحانی به عنوان «شرکای واقعی» در اعدام روح‌الله زم نام برد.

------------------------

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل درباره پرونده اعدام روح‌الله زم مداخله کند
--------------------------------------------------

محمدعلی زم در ادامه نوشت شورای عالی امنیت ملی «ستاد ویژه‌» دو ساله برای رصد آمدنیوز و «تعقیب و تخریب لحظه به لحظه روح‌الله و فشار قضایی بر خانواده و دستگیری پیاپی خویشان او» تشکیل داده بود که ٩ یا ١٢ نهاد عضو آن بودند.

او در ادامه وفا نیکفر و شیرین نجفی را «عامل اصلی فریب و کشاندن» روح‌الله زم به عراق دانست.

زم در یادداشتش همچنین اشاره کرد: «روح‌الله در یکی از ملاقات‌ها در حضور مسئول پرونده، ماموران و دوربین‌ها، گفت از چند روز مانده به هر جلسه دادگاه با من تمرین می‌کردند که چه چیزی بگویم و چگونه بگویم.»

به تازگی اکبرخوش‌کوشک، مامور سابق وزارت اطلاعات و متهم پرونده قتل‌های زنجیره‌ای به وب‌سایت رویداد ۲۴ گفت زم با یک افسر اطلاعاتی فرانسوی مبادله شده است.

محمدعلی زم در یادداشتی دیگر این اظهارات را رد کرد و آن را «قصه‌سرایی دروغین» خواند.

روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، بامداد شنبه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ اعدام شد.

زم که در فرانسه اقامت داشت پس از سفر به عراق دستگیر شد و سپس سپاه پاسداران در مهر ۹۸ در بیانیه‌ای از انتقال او به ایران خبر داد.

از جمله اتهام‌هایی که در دادگاه زم به او وارد شد «جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی» کشورهای اسرائیل و فرانسه، «همکاری با دولت متخاصم آمریکا» و «مشارکت در جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به قصد ارائه به دیگران» بود.

دادگاه همچنین اتهام‌هایی چون «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی»، «مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار»، «تحریک موثر نیروهای رزمنده و اشخاص در خدمت نیروهای مسلح به عصیان،‌ فرار،‌ تسلیم یا عدم اجرای وظایف نظامی» را متوجه این فعال رسانه‌ای کرد.

این در حالی است که سال گذشته و پیش از اعدام زم، سازمان ملل و گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل متحد حامی حقوق رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران از حکم اعدام این روزنامه نگار انتقاد کرد و در توییترش با ذکر نام اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه اعدام های فراقانونی،‌ جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، و میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار دخالت فوری آنان در این باره شد.

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز تیرماه سال گذشته اعلام کرد دادگاه روح‌الله زم برای او حکم اعدام صادر کرده و این حکم به دیوان عالی رفته است.

همان روزها نگرانی هایی در رسانه‌های اجتماعی درباره تایید حکم اعدام زم(مدیر شبکه آمدنیوز)ابراز شد. با این حال دبیر دریابیگی، وکیل این زندانی سیاسی،‌ گزارش‌ها درباره تایید حکم را رد کرد و گفت: «هنوز هیچ حکمی به بنده ابلاغ نشده است.»

دادگاه پرونده زم از بهمن‌ماه سال گذشته و با ۱۷ عنوان اتهامی آغاز شد و آخرین جلسه دادگاه در خردادماه بود./

https://www.asianews.ir/u/4cz
اخبار مرتبط
یکی از ماموران سابق امنیتی جمهوری اسلامی ادعا کرده است که فرانسه، روح‌اله زم، مدیر وب‌سایت «آمدنیوز» که مقیم این کشور بود را با یک افسر امنیتی فرانسوی مبادله کرده است.
یک دادگاه فدرال آمریکا در نیویورک روز گذشته چهار شهروند ایرانی را به توطئه برای ربودن یک روزنامه نگار٬ نقض تحریم‌ها و پولشویی متهم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
0

اولین مقصر خود باباش بود با نون حرومی که بهش داد


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید