صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۳
کد خبر: 6793
گزارشگر: 2
۷۹۹
۰
۰
۳
خرید رنگ

مهم ترین عوامل تاثیرگذار در خرید رنگ اپوکسی

مهم ترین عوامل تاثیرگذار در خرید رنگ اپوکسی
یکی از بهترین و متنوع‌ترین رنگ ها که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد، رنگ اپوکسی است. این رنگ ضمن برخورداری از مقاومت و کارایی بسیار زیاد، تنوع بالایی نیز دارد و برای فضاهایی با کاربری متفاوت نیز مناسب است.

ما در این مطلب سعی داریم ضمن معرفی این محصول، نکات مهمی را درباره خرید رنگ اپوکسی و کاربردها و مزایای آن برای شما شرح دهیم. پس اگر در زمینه معماری فعالیت دارید یا برای انتخاب رنگ مناسب دچار ابهام شدید، تا انتها با ما همراه شوید.

 

 رنگ اپوکسی چیست؟

 

 به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ برای انتخاب و استفاده از این ماده شیمیایی باید قبل از هر چیزی با ترکیبات و چیستی آن آشنا شوید. برخی از افراد معتقد هستند که پوشش اپوکسی با این رنگ تفاوت دارد و این دو ماده یکی نیستند.

 به عقیده آن‌ها دو اصطلاح نام‌برده با یکدیگر همپوشانی ندارند و رنگ اپوکسی تنها از اکریلیک لاتکس ساخته شده است.

 برای روشن شدن این مطلب بهتر است بدانید رنگ‌های اپوکسی مجموعه بزرگی از مواد شیمیایی ساخته شده بر پایه اپوکسی با سایر افزودنی‌های مجاز هستند. یک نوع از این رنگ ها به‌عنوان پوشش اپوکسی و کفپوش فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 این ماده ویژگی‌های خاصی دارد که سبب استفاده روز افزون از آن شده‌اند. از جمله آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

 

 ضد اسید هستند و برای شستشو با مواد اسیدی هیچ مانعی ندارند.

 • این رنگ‌ها در برابر ضربات و اجسام نوک تیز ضدضربه هستند.

 • رنگ‌های اپوکسی انواع زیادی دارند که هر یک از آن‌ها برای استفاده در یک موقعیت ویژه مناسب است.

 • با انتخاب این پوشش‌ها دو ویژگی زیبایی و مقاومت را در کنار یکدیگر خواهید داشت.

 

 مزایای رنگ اپوکسی

 

 رنگ‌های اپوکسی در کنار ویژگی‌های خاصی که دارند، مزایای فراوانی نیز دارند که موجب رواج استفاده از آن شده‌اند. مهم‌ترین مزیت‌های این نوع رنگ شیمیایی به‌شرح زیر هستند:

 ۱. مقرون به‌صرفه

یکی از اصلی‌ترین مزایای خرید رنگ اپوکسی و استفاده از آن برای پوشاندن سطوح مختلف، قیمت پایین آن به‌نسبت سایر رنگ‌ها و کفپوش‌های موجود از جمله پارکت یا سنگ مرمر است.
همچنین اپوکسی روی همه سطوح از جمله سطوح سیمانی قابل اجرا است. بنابراین با انتخاب آن هزینه زیرسازی سطح مورد نظر از بین می‌رود.

۲. مقاومت زیاد
اپوکسی برای استفاده در همه ساختمان ها با کاربری‌های مختلف مناسب است و یکی از دلایل اصلی آن، مقاوت بالای این رنگ در برابر تحمل وزن، رفت‌وآمد بسیار زیاد یا تغییرات جوی است.

۳. ماندگاری طولانی
از دیگر مزایای استفاده از رنگ‌های اپوکسی، ماندگاری بالای آن‌ها در طول زمان است. به‌عبارت دیگر مقاومت بالای این رنگ تضمینی برای دوام بلند مدت آن است.

۴. شستشوی آسان
رنگ اپوکسی در برابر آب نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. به ‌همین دلیل حتی استفاده از آن برای کف استخرها یا کارواش‌ها نیز امری رایج است.
شستشوی اپوکسی در محیط‌های مختلف زحمتی ندارد و سطح براق و یکدست آن سبب می‌شود که به‌راحتی با یک جارو یا دستمال نمناک نیز بتوان این رنگ را تمیز کرد.

۵. بهداشتی بودن
یکی دیگر از مزیت‌های اصلی این رنگ رایج، بهداشتی بودن آن است. این پوشش به ‌علت نداشتن درز و شکاف، از تجمع گرد و غبار یا میکروب‌ها جلوگیری می‌کند.

۶. لیز نبودن
برخلاف ظاهر براق و یکدست رنگ‌های اپوکسی، آن‌ها لیز نیستند و با توجه به همین مزیت در محیط‌های پر رفت‌وآمد نیز قابل استفاده هستند.

۷. ضدحریق
رنگ اپوکسی در انواع مختلف آن یک رنگ ضدحریق است و در بیشتر موارد می‌تواند دمایی نزدیک به ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد را نیز تحمل کند.
اپوکسی دیرتر از رنگ‌های عادی شعله‌ور می‌شوند، بنابراین در صنایع پتروشیمی یا آتش‌زا کاربرد زیادی دارد.

 

خرید رنگ صنعتی

 

کاربردهای اپوکسی

 

رنگ‌های اپوکسی برای پوشاندن سطوح، کف ساختمان‌ها و حتی سطوح چوبی یا اسکلت فلزی ساختمان‌ها نیز مناسب هستند و به‌طور کلی در استفاده از آن‌ها محدودیت خاصی وجود ندارد. بعضی از رایج‌ترین کاربردهای اپوکسی را در فهرست زیر نام بردیم:

 

• بیشتر گاراژها و پارکینگ‌های عمومی و خصوصی از رنگ اپوکسی برای پوشاندن کف استفاده می‌کنند.
• به‌ دلیل بهداشتی بودن رنگ‌های اپوکسی، در بیمارستان‌ها و محیط‌های درمانی، به‌عنوان کفپوش اجرا می‌شوند.
• پوشش‌های اپوکسی ضدآب هستند تا انتخاب آن‌ها برای پوشاندن استخر یا سونا مناسب باشد.
• یکی دیگر از کاربردهای رایج این پوشش‌ها، پوشاندن کف سرویس‌های بهداشتی و حمام است.
• سالن‌های ورزشی نیز با توجه به لیز نبودن اپوکسی، آن را به‌عنوان کفپوش مناسب برمی‌گزینند.
• خاصیت ضداسید بودن اپوکسی آن را به کفپوش رایج کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی تبدیل کرده است.
• در مخازن ذخیره آب نیز از رنگ‌های اپوکسی استفاده می‌کنند. زیرا با داشتن سطحی بهداشتی، جلوی گندیدگی آب را می‌گیرد.
• در بسیاری از موارد برای خطوط لوله‌های صنعتی از جمله آب، گاز و نفت از اپوکسی استفاده می‌کنند.
• رنگ اپوکسی حتی در سازه‌های دریایی و هوافضا نیز کاربرد دارد.
• از این رنگ محبوب برای رنگ کردن اسکلت‌های فلزی نیز استفاده می‌کنند.

 

خرید رنگ اپوکسی

 

همان‌طور که گفتیم رنگ‌های اپوکسی انواع مختلفی دارند و در شرایط متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین مهم‌ترین نکته‌ای که زمان خرید رنگ اپوکسی باید به آن دقت کنید، کاربرد این رنگ و هدف از خرید است.
به‌عنوان مثال اگر رنگ‌های اپوکسی را برای پوشاندن کف پارکینگ می‌خواهید باید نوع متناسب با این کار را خریداری کنید. اما اگر هدف شما از خرید آسترکشی لوله‌های انتقال گاز است، باید به‌سراغ دسته دیگری از این محصولات بروید.
از طرفی راهنمایی یک مشاور حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند به شما در انتخاب رنگ مورد نظر کمک کند. زیرا اگر نوع اپوکسی را به‌درستی انتخاب نکنید، تنها پول خود را هدر دادید و به هدف خود از تهیه این رنگ نخواهید رسید.
خوب است بدانید رنگ اپوکسی در واقع تنها یکی از انواع رنگ صنعتی به شمار می‌رود. تعداد بیشماری رنگ صنعتی وجود دارد که هر کدام بسته به ویژگی هایشان کاربردهای گسترده ای دارند. به همین خاطر در خرید رنگ صنعتی باید به نوع کاربری خود توجه کافی داشته باشید.
رنگ های اپوکسی به‌طور کلی رنگ‌های اپوکسی در هفت گروه کلی دسته‌بندی می‌شوند که هنگام خرید محصول مورد نظر توجه به کارایی هر یک، موثر است:

 

• آستر
• رویه
• میانی
• پرایمر
• کولتار
• ضدزنگ
• زینک ریچ

 

سید محمد کمال

 

عوامل موثر بر قیمت رنگ اپوکسی

 

اگر تنوع بالای رنگ‌های اپوکسی را در نظر بگیرید، حتما به این نکته پی خواهید برد که قیمت هر نوع و دسته‌های مختلف آن با دیگری متفاوت است. در مجموع عوامل مختلف زیر بر قیمت رنگ اپوکسی تاثیر می‌گذارند:

 

• نوع
• کاربری
• شرکت تولیدکننده
• مقدار
• ویژگی‌ها
• فروشگاه عرضه‌کننده

 

سفارش رنگ اپوکسی از فروشگاه ‌های اینترنتی

 

در دنیای امروز که مردم بیشتر مایحتاج خود را از فروشگاه های اینترتی تهیه می‌کنند، سفارش رنگ در محیط آنلاین نیز به مرور تبدیل به یک الزام خواهد شد.
خرید اپوکسی از فروشگاه‌های اینترنتی با خرید حضوری این محصولات تفاوت دارد. زیرا در خرید آنلاین شما به‌طور مستقیم با فروشنده در ارتباط نیستید. این امر ممکن است گرفتن مشاوره برای خرید بهترین و مناسب‌ترین محصول را اندکی دشوار کند.
همچنین با توجه با افزایش تقاضای اپوکسی در فروشگاه‌های اینترنتی، افراد زیادی بدون داشتن آگاهی در این زمینه اقدام به فروش اینترنتی رنگ‌های اپوکسی و دادن مشاوره در این زمینه کرده‌اند.
از سوی دیگر گروه‌هایی برای کسب سود بیشتر، اجناس غیراصل را برای مشتری ارسال می‌کنند که نتیجه آن تنها نارضایتی افراد و محقق نشدن هدفشان از خرید است.
با در نظر گرفتن این نکات، اهمیت و ضرورت خرید رنگ اپوکسی از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی را متوجه خواهید شد.

 

مروری بر مطالب

 

رنگ های اپوکسی انواعی از رنگ های شیمیایی هستند، که با داشتن مقاومت بسیار بالا و ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن، کاربردهای مختلفی نیز دارند. استفاده از این نوع رنگ مزایای زیادی با خود به‌همراه دارد که تقریبا پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از مشتریان است.
در نهایت خوب است بدانید که خرید رنگ به طور کلی، آن هم در حجم بالا مانند رنگ های اپوکسی نیازمند دقت و حساسیت بالایی است. سفارش رنگ اپوکسی از یک فروشگاه معتبر اینترنتی عملا این دغدغه را برای شما حل میکند. در واقع شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید رنگ خریداری شده منطبق با نیاز شماست و از کیفیت اصالت بالایی نیز برخوردار است. فروشگاه پخش رنگ تهران آماده است تا امکان خرید آنلاین مطمئنی را برای شما به ارمغان آورد. با ما در تماس باشید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/4db
اخبار مرتبط
یزد - خانه صنعت و معدن، قوه عاقله ی حوزه اقتصادی استان است، با این نگاه، خواستار گشایش فصل جدیدی از ارتباطات تعاملی میان مجموعه مدیریت ارشد استان و این تشکل صنعتی هستیم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید