صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 6815
گزارشگر: 213
۱۳۷۴
۰
۰
۲
ادعای نخست وزیر اسراییل درباره نبرد کل با افراطی گری

اعلام «قطعی» جنگ اسراییل با ایران/به برجام پایبند نیستیم!

اعلام «قطعی» جنگ اسراییل با ایران/به برجام پایبند نیستیم!
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام ادعاهایی بیان کرد و بار دیگر تأکید کرد که کشورش به هیچ توافق هسته‌ای جدید ایران با قدرت‌های جهانی پایبند نخواهد بود و مدعی شد آزادی عمل خود برای اقدام علیه رژیم اسلام‌گرای افراطی را به کار می گیرد.

به گزارش آسیانیوز، نفتالی بنت گفت: در صورت بازگشت آمریکا به برجام، اسرائیل به آن پایبند نخواهد بود.
 
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام آمادگی کرد و بار دیگر تأکید کرد که کشورش به هیچ توافق هسته‌ای جدید ایران با قدرت‌های جهانی پایبند نخواهد بود.

------------------

بیشتر بخوانید:

اعلام «شکست» مذاکرات هسته‌ای
------------------------------------------------

به نوشته روزنامه جروزالم پست و خبرگزاری رویترز، نفتالی بنت با تاکید بر اینکه «ایران بسیار آسیب‌پذیرتر از آن چیزی است که معمولاً تصور می‌شود»، گفت اسرائیل به «آزادی عمل خود برای اقدام علیه ایران» ادامه خواهد داد، حتی اگر آمریکا به توافق ۲۰۱۵ ایران بازگردد.

او وضعیت کنونی را «پیچیده» خواند و گفت که «در هر صورت، حتی اگر بازگشتی به توافق صورت بگیرد، البته اسرائیل طرف معامله نیست و اسرائیل متعهد به توافق نیست.»

آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای با ایران ابراز تمایل کرده و قرار است دور هفتم این مذاکرات، هشتم آذر ماه در وین، پایتخت اتریش برگزار شود. این مذاکرات خرداد ماه سال جاری به دنبال پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری به درخواست تهران متوقف شد.

در همین حال، حرکت تدریجی ایران به سمت غنی‌سازی بالاتر اورانیوم که می‌تواند برای ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای به‌کار رود مایه نگرانی بیشتر اسرائیل و هم‌پیمانان غربی آن کشور شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، روز گذشته در یک کنفرانس خبری با هشدار به مقامات تهران گفته است اقدامات ایران در توسعه برنامه‌ هسته‌ای‌اش تحریک‌آمیز و نگران‌کننده است و تنها کشورهای دارای سلاح هسته‌ای چنین گام‌هایی را در رابطه با غنی‌سازی انجام داده‌اند.

بنت که سه‌شنبه در کنفرانسی تلویزیونی در یکی از دانشگاه‌های کشورش سخن می‌گفت، مدعی شد که «رویارویی اسرائیل با ایران در واقع نبرد کل جهان علیه یک رژیم اسلام‌گرای افراطی است که به دنبال هژمونی شیعیان زیر چتر هسته‌ای است».

او در ادامه گفت: «ایرانی‌ها در حالی که در تهران به سلامت نشسته‌اند، کشور اسرائیل را با موشک محاصره کرده‌اند. تعقیب روزمره تروریست‌های فرستاده شده توسط نیروی قدس دیگر نتیجه‌ای ندارد. ما باید به دنبال اعزام‌کننده اصلی برویم».

نخست‌وزیر اسرائیل در سخنانش تهدید صریحی به جنگ علیه ایران نکرد اما گفت که «فناوری‌های سایبری و مزایای اسرائیل به‌عنوان یک دموکراسی و برخورداری آن کشور از پشتیبانی بین‌المللی» می‌تواند در رویارویی با ایران مثمر ثمر واقع شود.

یک هفته مانده به برگزاری دور جدید مذاکرات میان ایران و طرف‌های باقی مانده در برجام، شورای سردبیری خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ روز دوشنبه اول آذر در یادداشتی نوشت که آمریکا باید برای شکست مذاکرات «آماده باشد».

به نوشته شورای سردبیری بلومبرگ، زمان گریز ایران برای برخورداری از تمامی مواد لازم جهت تولید بمب اتمی که قبلا حدود یک سال بود، اکنون به یک ماه کاهش یافته است.

در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز نیز روز دوشنبه در گزارشی نوشت دولت جو بایدن در مذاکرات محرمانه روزهای اخیر به مقامات اسرائیل یادآور شده که اقدامات خرابکارانه اسرائیل در برنامه اتمی ایران، «نتایج معکوس» به بار آورده است؛ ایران برنامه هسته‌ای خود را به تجهیزات پیشرفته‌تر مجهز کرده و سرعت روند غنی‌سازی اورانیوم آن اکنون بسیار بیشتر از گذشته است.

اما مقامات اسرائیلی پاسخ داده‌اند که از رویه خود در برابر ایران کوتاه نخواهند آمد.

همچنین در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات احیای برجام میان ایران و قدرت‌های جهانی، اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهوری اسرائیل، از نمایندگان پارلمان بریتانیا خواست تا مطمئن شوند دولتشان مقابل ایران محکم و سختگیر باقی می‌ماند، زیرا به گفته او، ایرانی‌ها درپی دستیابی به بمب‌اند و برای معامله به وین نمی‌آیند.

مذاکرات میان ایران و کشورهای۱+۴ (بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین) با مشارکت غیرمستقیم ایالات متحده و به‌منظور احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، که شش دور آن از اوایل سال جاری تا اواخر خردادماه برگزار شده بود، پس از پنج ماه توقف، قرار است هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر) در وین ازسر گرفته شود.

رئیس جمهوری اسرائیل که به لندن سفر کرده است، روز دوشنبه، اول آذرماه، در نشستی با یک‌صد نماینده پارلمان بریتانیا، گفت: «برداشت ما این است که ایرانی‌ها برای انجام معامله به وین نمی‌آیند، بلکه باشتاب به‌سمت دستیابی به بمب می‌روند.»

هرتزوگ ضمن اشاره‌ای آشکار به‌درخواست مستمر اسرائیل از دیگر کشورها مبنی‌بر ارائه نوعی تهدید نظامی معتبر علیه ایران، افزود: «این وظیفه قدرت‌های بزرگ است که قوی باشند و روشن کنند همه گزینه‌ها روی میز است.»

او که در آستانه سفرش به بریتانیا خواستار برخورد «سختگیر و قاطع» در مذاکره با ایران شده بود، در این نشست نیز بار دیگر از همه طرف‌های مذاکرات احیای برجام خواست که «تا حد امکان با ایران سخت‌گیر باشند».

اسحاق هرتزوگ هم‌زمان با سفرش به لندن، با انتشار یادداشتی در روزنامه بریتانیایی «ساندی‌ تلگراف» نیز درمورد مذاکره با ایران، مدعی شد: «ایران خواهان گفت‌وگو نیست و از تمایل جهان برای مذاکره به‌منظور خرید وقت سوء‌استفاده می‌کند. اسرائیل نمی‌تواند اجازه دهد که بنیادگرایان تهران به بمب هسته‌ای دست یابند.»/

 

https://www.asianews.ir/u/4dw
اخبار مرتبط
آمریکا و متحدانش در اقدامی بی سابقه جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از باج‌افزار متهم کرده‌اند؛ آنها هشدار دادند که هکرهای مورد حمایت دولت ایران شمار وسیعی از قربانیان در بخش‌های مختلف آمریکا از حمل و نقل تا خدمات درمانی را هدف گرفته‌اند.
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید با پاسخ رد ایران به درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های یکی تاسیسات اتمی کلیدی این کشور، دیگر نمی‌توان نظارت آژانس بر برنامه اتمی ایران را «بی‌کم‌وکاست» دانست و امکان دارد هرگز نشود «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده است به دست آورد.
آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور داده تا نیروی هوایی در شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سخت آموزش ببیند.
در حالی که نیروی هوایی ایالات متحده آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب پیشرفته ۲.۵ تُنی به نام جی‌بی‌یو ۷۲ در حمله به مراکز هسته‌ای ایران را علنی کرده است، شبکه تلویزیونی اسرائیل از اختصاص بودجه‌ برای آماده‌سازی نظامی اسرائیل با هدف حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران خبر داد.
مقام نظامی اسرائیل گفت در مقابله با تهدید ایران خود را برای همه گزینه‌ها ازجمله گزینه نظامی آماده می‌کنیم.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده در مقطع کنونی درباره گزینه‌های جایگزین برجام اظهارنظر علنی نمی‌کند
در حالی که امیرعبداللهیان چند روز گذشته گفت آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند، وزیر خارجه آمریکا امشب اذعان کرد که که احیای برجام بی‌فایده خواهد بود!
رهبر انقلاب در ادامه تنش ها با جمهوری آذربایجان گفت کسانی که به توهم دچارند سیلی آن را به‌ زودی خواهند خورد.
با وجود ادامه تنش ها و درگیری در مز آذربایجان و رزمایش ارتش جمهوری اسلامی تاجران از محدودیت‌های جدید این کشور به روی کالاهای ایرانی خبر دادند؛ این در حالی است که رئیس سابق کنفدراسیون صادرات ایران، روی کارآمدن دولت سیزدهم، ماندگاری تحریم ها و مسایل افغانستان را از دیگر دلایل تحرکات منظقه ای بیان کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید