صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۸
کد خبر: 6820
گزارشگر: 213
۷۷۹
۰
۰
۳
اظهارات بین المللی درباره احتمال بی ارزش بودن بیت کوین

هشدارهای جهانی به آینده «مبهم» رمزارزها و «قربانی شدن» سرمایه گذاران!

هشدارهای جهانی به آینده «مبهم» رمزارزها و «قربانی شدن» سرمایه گذاران!
در حالی که ​رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت دارایی‌های رمزارزی ممکن است بی‌ارزش باشد و خطر از دست رفتن کل پول سرمایه‌گذاران و قربانی شدن آنان در این بخش وجود دارد، صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام کرد: استفاده از بیت کوین به عنوان واحد پولی قانونی شامل ریسک جدی برای مصرف‌کننده، و ثبات مالی است.

به گزارش آسیانیوز، صندوق بین‌المللی پول درباره اهداف السالوادور در استفاده از بیت‌کوین هشدار داد. IMF در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که السالوادور به دلیل ریسک‌های مالی و مصرف‌کننده نباید از بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی استفاده کند. در حالی که رئیس بانک مرکزی انگلستان، اندرو بِیلی نیز سال گذشته هشدار داد دارایی‌های رمزارزی ممکن است بی‌ارزش باشد و خطر از دست رفتن کل پول سرمایه‌گذاران در این بخش وجود دارد.(ایندیپندنت)

صندوق بین‌المللی پول درباره اهداف السالوادور در استفاده از بیت‌کوین هشدار داد. IMF در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که السالوادور به دلیل ریسک‌های مالی و مصرف‌کننده نباید از بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی استفاده کند.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

خالق «نامعلوم» بیت کوین کلاهبردار است؟
----------------------------------------

در این گزارش صندوق بین‌المللی پول آمده است: « با توجه به نوسان قیمتی بالای بیت‌کوین، استفاده از آن به عنوان واحد پولی قانونی شامل ریسک جدی برای مصرف‌کننده، یکپارچگی مالی و ثبات مالی است.»

IMF همچنین تاکید کرد که استفاده از بیت‌کوین احتمالا منجر به بدهی‌های مالی سنگینی دولتی شود. به دلیل همین خطرات، بیت‌کوین نباید به عنوان یک ارز قانونی مورد استفاده قرار بگیرد.»

به نقل از تجارت نیوز، این نهاد مالی اعلام کرده است در حالی که از تلاش‌های السالوادور برای رشد اقتصادی و دربرگیری مالی استقبال می‌کند اما این کشور باید ریسکهای مربوط به استفاده از بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی، معاملات بیت‌کوین و اکوسیستم پرداخت جدید آن را حل کند.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

کارزار افزایش قیمت طلا و دلار؛ بیت کوین را اختلال فیس بوک گران کرد؟!
-------------------------------------------------


IMF توصیه‌های متعددی را در این خصوص به السالوادور کرده است. یکی از این پیشنهادها محدودکردن دامنه قانونی بیت‌کوین است. دیگر پیشنهادهای صندوق بین‌المللی پول تقویت نظارت روی نظام پرداخت بیت‌کوینی به منظور حمایت از مصرف‌کننده و همچنین جلوگیری از پول‌شویی و تامین مالی تروریسم و ریسک مدیریت است.

در این گزارش آمده است: « مانند دیگر کیف‌پول‌های الکترونیک، چیوو باید با جداسازای و محصورکردن دارایی‌ها به طور کامل از وجوه دلاری و بیت‌کوینی مشتریان محافظت کند.»

------------------------------

بیشتر بخوانید:

آینده بیت‌کوین را می دانیم؟
---------------------------------------------------
توصیه‌های IMF
علاوه بر این صندوق بین‌المللی پول توصیه کرده که السالوادور باید یک صندوق سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری را که برای تسهیل تبدیل بیت‌کوین به دلار ایجاد شده، ببندد.

اندکی پس از این توصیه‌ها نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور در توئیتر نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد.

بوکله گفت: « IMF به تازگی ارزیابی فنی خود را از وضعیت مالی السالوادور در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است. بدون شک ما با برخی از موارد آن نظیر سازگاری با بیت‌کوین موافق نیستیم.»

السالوادور و IMF در حال مذاکره برای وام ۱٫۳ میلیارد دلاری هستند. با این حال صندوق بین‌المللی پول در مورد بیانیه اخیر بوکله در مورد اوراق قرضه بیت‌کوینی هیچ اظهار نظری نکرده است.

باز هم هشدار در باره آینده مبهم سرمایه‌گذاری در رمزارزها

همچنین  رئیس بانک مرکزی انگلستان چند روز گذشته گفت گفت دارایی‌های رمزارزی ممکن است به‌زودی برای کل نظام مالی خطرآفرین شود.بن چپمن این در حالی است که ارزش بازارهای رمزارز به حدود سه تریلیون دلار افزایش یافته است.

یکی از معاونان بانک مرکزی انگلستان هشدار داده است که دارایی‌های رمزارزی همچون بیت‌کوین ممکن است به‌زودی برای کل نظام مالی خطرآفرین شوند.

ایندیپندنت نوشت جان کانلف گفته است که نهادهای تنظیم مقررات باید قوانین درستی وضع کنند.

آقای کانلف در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «کم‌کم به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که دارایی‌های رمزارزی خطرناک می‌شود. به گمانم قانون‌گذاران و نهادهای تنظیم مقررات باید جدا به این وضعیت فکر کنند.» «درباره وضع مقررات برای مدیریت دارایی‌های رمزارزی... باید کار را شروع کنیم تا از وجود تنظیم مقررات در این حوزه مطمئن شویم.»

بنا بر اعلام تارنمای Coin Market Cap که قیمت ارزهای دیجیتال را ردیابی می‌کند، ارزش بازارهای رمزارز به حدود سه تریلیون دلار افزایش یافته است.

نگرانی از وارد آمدن آسیب به سرمایه‌گذاران معمولی رو به افزایش است، زیرا اگر قربانی کلاه‌برداری، شیادی یا دست‌کاری بازار شوند، راه چندانی برای جبران ندارند.
..
واکنش نهادهای تنظیم مقررات به افزایش سریع قیمت رمزارز کند بوده است اما حالا کم‌کم دارند از خطرات آن آگاه می‌شوند.

در ماه جاری (نوامبر)، یکی از نهادهای وابسته به خزانه‌داری ایالات‌متحده گزارشی منتشر کرد و در آن استیبل‌کوین (stablecoins-نوعی دارایی دیجیتالی که قرار است ارزش آن به ارزش واحد پول سنتی وابسته باشد) را یکی از بزرگ‌ترین تهدید‌ها برای نظام مالی خواند.
 
استقبال امارات و عربستان از رمزارزها
توصیه کارگروه رئیس‌جمهوری در امور بازارهای مالی قانون‌گذاری «فوری» است تا از ضابطه‌مندی نهاد ضرب‌کننده استیبل‌کوین مانند بانک‌ها اطمینان حاصل شود.

نهادهای تنظیم مقررات ایالات‌متحده رویکرد سخت‌گیرانه‌تری به استیبل‌کوین که تتر را نیز شامل می‌شود، در پیش گرفته‌اند. تتر مهم‌ترین دارایی رمزارزی تاکنون است که حدود ۷۶ میلیارد دلار سکه در گردش دارد.

تتر (شرکت تولید‌کننده استیبل‌کوین که به همان نام تتر شناخته می‌شود) امسال هم با دادستانی کل نیویورک (NYAG) و هم با کارگروه تجارت کالا و آینده (CFTC) تسویه‌حساب‌های چند میلیون دلاری انجام داده است. هردوی این نهادها به این نتیجه رسیدند که ادعاهای تتر مبنی بر این‌که دلارهای ذخیره‌ ایالات‌متحده کاملا پشتیبان این ارز است، واقعیت ندارد.

بر اساس گزارش‌ها هم‌چنین کارگروه صرافی و امنیت (SEC) مشغول بررسی و تحقیق در مورد تتر است. اما این شرکت و مدیرانش هرگونه ارتکاب به خطا و جرم را رد می‌کنند.

رئیس بانک مرکزی انگلستان، اندرو بِیلی سال گذشته هشدار داد دارایی‌های رمزارزی ممکن است بی‌ارزش باشد و خطر از دست رفتن کل پول سرمایه‌گذاران در این بخش وجود دارد.

این بانک قصد دارد سال آینده رایزنی‌ها را برای پدید آوردن واحد پول دیجیتالی مختص خود موسوم به بریت‌کوین آغاز کند.

این بانک هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد قرار است با همکاری خزانه‌داری تصمیم بگیرد که آیا نیاز به ارز دیجیتالی بانک مرکزی بریتانیا (CBDC) هست یا نه. البته این بانک اعلام کرد تا پیش از سال ۲۰۲۵ هیچ‌گونه ارزی ارائه نخواهد شد./(ایندیپندنت)

https://www.asianews.ir/u/4e1
اخبار مرتبط
در حالی که شخصی به نام رایت، برنامه نویس 51 ساله استرالیایی که در لندن زندگی می کند، چندین بار مدعی شده که بیت کوین را ایجاد کرده است، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای اقتصاد بوده است، قرار است سرانجام در دادگاه فلوریدا فاش شود.
روند بازار برای بیت کوین صعودی است و بیت‌کوین بعد از اینکه سقف تاریخی خود را شکست می‌تواند تا محدوده ۷۳ هزار دلار رشد کند
صرافی اکسکریپتویی با بهره گیری از دانش فنی متخصصین ایرانی اقدام به راه اندازی پلتفرم معاملاتی نموده است، تا کاربران ایرانی از معاملات ارزهای دیجیتال محروم نمانند.
همچنانکه افزایش روز افزون قیمت دلار در ایران ادامه دار است، قیمت طلا صبح امروز در بازار آسیا کاهش داشت؛ از سویی به اعتقاد برخی قطعی فیسبوک سبب گران شدن بیت کوین شد!
حبیب آل جلیل بازی ساز مستقل ایرانی، برنامه نویس و فعال حوزه بلاک چین است که برنامه نویسی را با ساخت اپلیکیشن برای مارکت های داخلی نظیر «سیبچه» آغاز کرد.
در میانه دشواری‌های تصویب قانون جدید السالوادور که بیت‌کوین را به‌عنوان پول رایج قانونی معرفی می‌کند، بهای این رمزارز ریزش شدیدی داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید