صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
کد خبر: 6838
گزارشگر: 213
۸۹۵
۰
۰
۲
هر ایرانی می تواند ۲۲۰۰ دلار بخرد

یارانه ۳ میلیونی برای «خرید ارز»

یارانه ۳ میلیونی برای «خرید ارز»
طبق قانون هر ایرانی سالانه می‌تواند ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد.

به گزارش آسیانیوز، طبق قانون هر ایرانی سالانه می‌تواند ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد. در صرافی ملی قیمت دلار معمولا ارزان‌تر از بازار است و در روزهای اخیر با افزایش این اختلاف قیمت صف‌های طولانی مقابل صرافی ملی بانک ملت و بانک ملی شکل گرفته است.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

پرش قیمت بنزین از مرز ۱۴ هزار تومان!

------------------------------------------------------
حاکی از این است که اختلاف قیمت دلار بازار آزاد با صرافی ملی در چند روز گذشته حدودا دو هزار تومان شده است. همین موضوع عده زیادی از افراد را به سمت میدان فردوسی برای خرید ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای سالانه خود با کارت ملی کشانده است.

به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان شده و قیمت خرید دلالان در بازار آزاد از ۲۸ هزار و ۳۰۰ تا ۲۸ هزار ۵۰۰ تومان متغیر است. تنها راه فروش دلار سهمیه‌ای سالانه هر فرد فروش به دلالان است زیرا اگر با قیمت فعلی ارز از صرافی خریداری شود و به دلال فروخته شود، در جا سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان سود حاصل از این کار به دست می‌آید.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

پرش دلار و «صعود» به بالاترین نرخ؛ تا کجا؟
-------------------------------------------------------
بیشتر افرادی که در میدان فردوسی در صف‌های طولانی برای خرید دلار سهیمه‌ای خود هستند، قصد نگهداری آن را ندارند و به محض خرید به دلالان می‌فروشند.

از نگاه خیلی از کارشناسان با این اقدام ذخایر ارزی کشور متاثر خواهد شد اما بدون توجه به این موضوع به نوعی یارانه سه میلیونی خرید دلار در حال توزیع است و این اتفاق همزمان با افزایش قیمت دلار بوده است.

---------------------

بیشتر بخوانید:

کارزار گزارش ورشکستگی دولت در شبکه های اجتماعی/چندین برابر شدن نرخ دلار چقدر واقعی است؟

------------------------------------------

آیا این اقدام اثرات مخربی در بازار ارز نخواهد داشت؟ دولتی که با کمبود منابع ارزی مواجه است باید اینگونه از ذخایر ارزی کشور حفاظت کند؟ رئیس کل بانک مرکزی تاکنون در این باره توضیحی را منتشر نکرده است اما در صورت کاهش ذخایر ارزی کشور و سرایت این بحران به کسری بودجه دولت بانک مرکزی مجبور به چاپ پول خواهد شد که در نهایت این وضعیت به تورم دامن خواهد زد و عامه مردم متضرر خواهند شد.

به گزارش آسیانیوز، نرخ دلار طی یک ماه گذشته روندی صعودی را طی کرده یافته به طوری که در بازار آزاد ۶ درصد رشد داشته است.

------------------------

بیشتر بخوانید:

روایت دیگری از دلار ۲۸۰ هزار تومانی+فیلم

-----------------------------------------------------

هنوز معلوم نیست نرخ دلار تا چه میزان رشد خود را ادامه دهد، اما مهر ماه پارسال تا ۳۲ هزار تومان نیز اوج گرفت. همان زمان بانک مرکزی با تزریق هنگفت دلار به بازار، توانست تا اردیبهشت امسال این رقم را به زیر ۲۱ هزار تومان برساند. اما دلار دوباره در بازار قد کشید و همچنان رشد آن دارد. 

https://www.asianews.ir/u/4ei
اخبار مرتبط
یک خبرگزاری معتبر آمریکایی نوشت آمریکا باید برای شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده باشد و از این رو احتمال درگیری آشکار با ایران در حال افزایش است.
در حالی که پیش از این بارها تاکید شده بود که دولت در سال جاری قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد، ولی زمزمه ها در برخی اخبار از اجرای افزایش نرخ بنزین و رسیدن آن به ۱۴ هزار تومان پس از رسیدن قیمت جهانی نفت به ۸۵ دلار در هر بشکه حکایت دارند.
در حالی که نرخ دلار طی یک ماه گذشته روندی صعودی را طی کرده و در بازار آزاد ۶ درصد رشد داشته است، امروز شنبه ۲۲ آبان با رشدی ۲۴۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۷۴۰ تومان رسید که بالاترین نرخ دلار از اواخر آبان پارسال است.
قیمت دلار امروز؛ یکشنبه ۱۶ آبان در بازار آزاد ایران به ۲۸ هزار و ۵۰ تومان رسید که بالاترین رقم طی یک ماه گذشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید