صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۹
کد خبر: 6865
گزارشگر: 213
۱۶۷۶
۰
۰
۴
چادرها در زاینده رود خشک به آتش کشیده شد

یگان ویژه به کشاورزان متحصن اصفهان حمله کردند

یگان ویژه به کشاورزان متحصن اصفهان حمله کردند
بر اساس ویدیوهای منتشرشده در شبکه های اجتماعی، نیروهای انتظامی و امنیتی بامداد پنجشنبه به کشاورزان متحصن در بستر زاینده‌رود حمله کرده و چادرهای آنها را آتش زدند.

به گزارش آسیانیوز، همزمان با انتشار فیلم‌هایی از حمله نیروهای یگان ویژه به کشاورزان اصفهانی و آتش زدن چادرهای آنها در بستر زاینده‌رود، وزیر کشور نیز اعتراضات اخیر به مدیریت آب را به «تفرقه‌افکنی دشمن» نسبت داد.

---------------

بیشتر بخوانید:

«بردن آب محاله، اینجا چهارمحاله!»/شعار مردم در ادامه اعتراض ها
-----------------------------------

بر اساس ویدیوهای منتشرشده، نیروهای انتظامی و امنیتی بامداد پنجشنبه به کشاورزان متحصن در بستر زاینده‌رود یورش برده و چادرهای آنها را آتش زدند.

در این ویدیوها یکی از فرماندهان نیروی انتظامی از کشاورزان می‌خواهد که محل را ترک کنند و تعدادی از کشاورزان نیز از شلیک گاز اشک‌آور و آتش زدن چادرها توسط ماموران یگاه ویژه خبر می‌دهند.


دور جدید اعتراض کشاورزان به عدم تامین حق‌آبه استان و خشک شدن زاینده‌رود از روز دوشنبه ۱۷ آبان با تجمع مقابل شرکت آب منطقه‌ای و صداوسیمای اصفهان آغاز شد و از روز ۱۸ آبان بر بستر خشک زاینده‌رود ادامه یافته است.

در این مدت شماری از کشاورزان در بستر خشک زاینده‌رود چادر زدند و انبوهی از مردم از آنان حمایت کردند. مقامات دولت، از جمله محمد مخبر معاون اول ابراهیم رئیسی، وعده داده‌اند که مشکل آب کشاورزان حل خواهد شد.

از روز ۳۰ آبان نیز گروهی از مردم معترض به پروژه‌های انتقال آب در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری تجمع کردند.

احمد وحیدی، وزیر کشور که روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم معارفه استاندار جدید این استان به شهرکرد سفر کرده بود گفت: «نباید اجازه دهیم دشمن از موضوع کمبود آب در جهت اهداف خود استفاده کند.

او اضافه کرد: «دشمن هر بار از طریق ایجاد اختلال سعی دارد نمک روی زخم مردم بپاشد و با اقداماتی مثل هک کردن پمپ بنزین و شرکت هواپیمایی سعی در فشار وارد کردن به مردم است.»

در همین حال محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد، گفت: «مدیریت آب باید در دست نظام و دولت باشد. اینکه مدیریت آب را به دست مردم می‌سپارید کار غلطی است.»

او اضافه کرد: «باید مدیریت آب با امانت توسط دولت شکل گیرد اما متاسفانه در گذشته مدیریت به دست لابی گری‌ها و قدرت‌ها بوده است که حالا شاهد چنین چالش‌هایی در بین مردم هستیم.»

در سال های گذشته مردم استان چهارمحال و بختیاری بارها در اعتراض به پروژه‌های انتقال آب از این استان به اصفهان، از جمله طرح تونل کوهرنگ ۳، تجمعاتی برگزار کرده‌اند.

در مقابل، نمایندگان اصفهان در مجلس و گروهی از کشاورزان این استان خواستار تکمیل سریع‌تر این پروژه‌ها شده‌اند./


https://www.asianews.ir/u/4f9
اخبار مرتبط
در ادامه پیوستن تظاهرات مردم شهرهای مختلف به اعتراضات گسترده مردم اصفهان، امروز نیز در تجمعی وسیع در شهرکرد، معترضان شعارهایی چون «بردن آب محاله، اینجا چهارمحاله» و «دولت خودش مافیاست» را سر دادند.
براساس گزارش ها در شبکه های اجتماعی صبح روز جمعه، ۲۸ آبان‌ماه، انبوهی از مردم اصفهان در کنار کشاورزان زحمتکش و محروم از آب استان، بر بستر خشک زاینده‌رود تجمع کرده‌اند و شعارهایی در دفاع از حق آبه خود سر دادند.
در حالی که خانواده‌های زنان جوانی که در اصفهان هدف تیراندازی پنهانی یک مرد قرار گرفته بودند، به روند رسیدگی به خصوص «آزاد شدن متهم به قید وثیقه» اعتراض کرده اند و گفته شده که این زنان در ایام اخیر با آسیب‌های روانی نیز مواجه شده اند.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه آبی که از سمت سمیرم خارج می‌شود، حق مسلم مردم اصفهان است، گفت: همانطور که برای کارون یک، دو، سه، چهار سد زدند ما هم برای مصرف استان اصفهان سد ایجاد کنیم و آب مصرف استان را برداریم.
براساس گزارش ها، تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از تجمع شهروندان معترض و ایجاد راه‌بندان در شهر ایوان غرب، استان ایلام و اصفهان در شامگاه سه‌شنبه شب پنجم مرداد ماه، در اعتراض به قطع مکرر برق منتشر شده است.
گروه‌های متعددی از دامداران ایران در اعتراض به انفعال دولت در زمینه اصلاح قیمت‌ شیر خام در شرایط گرانی خوراک دام و دیگر هزینه‌های جانبی، تجمع و راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید