صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۰۲:۳۴
کد خبر: 6888
گزارشگر: 213
۹۶۳
۰
۰
۴
شرایط افزایش یارانه های َآذر چیست

«جزییات» یارانه های آذرماه/واریز نخستین یارانه معیشتی

«جزییات» یارانه های آذرماه/واریز نخستین یارانه معیشتی
یارانه معیشتی بنزین که از آذر سال ۹۸ پرداخت می‌شود بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است و طبق روال ماه‌های گذشته این یارانه در روز چهارشنبه دهم آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، اولین یارانه آذر ماه در روز چهارشنبه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. مبلغ این یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

--------------------

بیشتر بخوانید:

جزییات یارانه بعدی آبان/تحولات یارانه ای از آذر ۱۴۰۰

--------------------------------------------- 

 اولین یارانه واریزی آذر ماه یارانه معیشتی بنزین است که در هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود.

یارانه معیشتی بنزین که از آذر سال ۹۸ پرداخت می‌شود بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است. طبق روال ماه‌های گذشته این یارانه در روز چهارشنبه دهم آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

براساس قانون پرداخت یارانه، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه ‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

--------------------

بیشتر بخوانید:

«رانت ارزی و فساد» به کمک سقوط اقتصاد ایران آمد!/لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتفی شد

------------------------------------------------------------------------------------------

از بین یارانه‌بگیران، هفت میلیون سرپرست خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی خانوار را دریافت کردند که باید اقساط آن را از یارانه هر ماه پرداخت می‌کنند. در واقع یارانه معیشتی این خانوارها پس از کسر قسط وام واریز می‌شود، مبلغ این وام ۳۵ هزار تومان است.


پس از پرداخت این یارانه، نوبت به واریز یارانه نقدی است. یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در روز ۲۰ آذر ماه واریز می‌شود. اما دولت از وعده واریز دیگری در آذر ماه داده است.

ابراهیم رئیسی در برنامه‌های اقتصادی خود اعلام کرد که به پنج دهک اول یارانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند، طبق وعده دولت قرار بود این یارانه از آذر ماه پرداخت شود. اگرچه دولت پس از روی کار آمدن جزئیات دیگری از این یارانه منتشر نکرد اما معاون اقتصادی رئیس چمهور اعلام کرد که در آذر ماه برای مردم خبرهای خوبی دارد.

 

--------------------

بیشتر بخوانید:

واریز یارانه ۶۱۸ هزار تومانی از آذرماه
--------------------------------------------------------
به نظر می‌رسد منظور دولت از خبر خوب، پرداخت یارانه جدید است؛ چرا که از سوی دیگر دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. با حذف کالاها از لیست دلار ترجیحی دولت باید گزینه جایگزین پیشنهاد دهد.

در یک ماه گذشته بارها دولت و مجلس از پرداخت یارانه جدید به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی گفته است و به نظر می‌رسد خبرهای یارانه‌ای در آذر ماه منتشر شود./


https://www.asianews.ir/u/4fw
اخبار مرتبط
هر ایرانی می‌تواند سالانه ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد که معمولا نرخ این خرید ارزان‌تر از بازار است؛ هرچند در روزهای اخیر گزارش شده که این خرید تنها با کارت ملی از سوی برخی انجام می‌شود و احیانا شرایط خرید تغییر کرده است.
طبق قانون هر ایرانی سالانه می‌تواند ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد.
در حالی که علت حذف نشدن ارز ۴۲۰۰ برای واردات غذا و دارو شبهه برانگیزه شده است، رئیس سازمان غذا و دارو گفت برای آزاد کردن ارز از این بیماری‌ها، باید دولت منابع را درنظر بگیرد، خروجی منابع را به بیمه‌ها بدهد و بیمه ها قبول کنند که این داروها را پوشش دهند.
احمد توکلی از اقتصاددانانی که در جلسه با رئیس جمهور حضور داشت، گفت: ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب‌پذیر بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت شود.
در صورت تحقق وعده دولت جدید و افزایش مبلغ یارانه ها، یک خانواده چهار نفره ۲۶۴ هزار تومان یارانه جدید، ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی، ۱۷۲ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کند که در مجموع برای یک ماه ۶۱۸ هزار تومان می‌شود.
خودروسازان با ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های خود، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از ارزان‌فروشی البته طبق ادعای خودشان، همچنان اصرار بر اجرای طرح‌های فروش خود دارند.
حذف ۳ دهک بالای درآمدی و ثروتمندان از جمع یارانه بگیران و همچنین تغییر مبلغ یارانه و افزایش آن را دولت سیزدهم قرار است انجام دهد.
سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار ریال به سهمیه ماهانه خودروها در آذر ماه ۱۴۰۰ صرفاً برای یک بار اضافه می شود.
رییس جمهوری دولت سیزدهم با کار رسمی خود در اداره کشور اعلام کرده بود قرار است ارز 4200 تومانی حذف و پرداخت یارانه 110 هزارتومانی برای قشری خاص از جامعه جایگزین آن شود؛در حالی کع حتی محسن رضایی هم این وعده را داده است.
رییس اتاق تهران با ادامه دادن طرح انتقادها به ارز ترجیحی و تولید رانت و فساد و قاچاق و تبعات دیگر، یارانه ها را سبب نابودی منابع کشور دانست و از ناامیدی در جامعه و مهاجرت ها گله کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید