صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۸
کد خبر: 6911
گزارشگر: 213
۸۰۲
۱
۰
۴
گونه خطرناک کرونا چه علایمی دارد

«خصوصیات» افرادی که به کرونای «اُمیکرون» مبتلا شدند

«خصوصیات» افرادی که به کرونای «اُمیکرون» مبتلا شدند
یک پزشک خارجی درباره خصویات افرادی که تاکنون به ویروس خطرناک اُمیکرون مبتلا شده اند، توضیحاتی داد.

به گزارش آسیانیوز، آنجلیک کوتزی، رییس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، در خصوص علایم ابتلا به سویه جدید کرونا اظهار کرد: سویه جدید اُمیکرون ویروس کرونا منجر به ابتلا به کرونای خفیف و بدون علائم شدید می‌شود.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

شیوع «کرونای تاجدار» با ۳۲ جهش پروتئینی‌

-----------------------------------------------------------

سازمان بهداشت جهانی(WHO) روز جمعه سویه جدید آفریقای جنوبی را به‌ عنوان یک سویه نگران‌کننده از کرونا شناسایی کرد زیرا دارای ۳۲ جهش است و ویروس با این تعداد جهش می‌تواند مسری‌تر و خطرناک‌تر شود.

وی گفت: این بیماری خفیف با علائمی مانند دردهای عضلانی و احساس خستگی به مدت یک یا ۲ روز همراه است و تاکنون افراد مبتلا کمبود چشایی یا بویایی را گزارش نکردند. البته مبتلایان ممکن است سرفه خفیف داشته باشند.

کوتزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از مبتلایان در خانه تحت درمان هستند اما ممکن است وضعیت برای کسانی که واکسینه نشده‌اند، متفاوت باشد.

--------------------

بیشتر بدانید:

کارت واکسن «دیجیتال» را چگونه دریافت کنیم؟+لینک

----------------------------------------------------------

به نقل از ایسنا، رییس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی ادامه داد: ما تا ۲ هفته دیگر اطلاعات بیشتری در مورد این سویه کسب خواهیم کرد. در حال حاضر برخی از بیماران بستری شده افراد ۴۰ ساله و کمتر هستند.


کوتزی تاکید کرد همه بیماران وی سالم بوده‌اند اما نگران است که بیماران مسن یا واکسینه نشده ممکن است شدت بیشتری از اُمیکرون را تجربه کنند؛ به ویژه افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا بیماری قلبی دارند.

به دنبال گزارش‌هایی در مورد سویه جدید کرونا ایالات متحده، اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و برخی کشورهای دیگر سفر به بسیاری از کشورهای آفریقای جنوبی را به دلیل نگرانی‌های بهداشتی ممنوع کرده‌اند.

به گزارش آسیانیوز دو روز گذشته  سازمان بهداشت جهانی سویه جدید ویروس کووید-۱۹ را «اومیکرون» نام‌گذاری کرد و تا کنون ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا کلیه پروازها از آفریقای جنوبی به مقصد این بلوک اروپایی را به طور موقت متوقف کرده‌اند.

شورای مشورتی سازمان بهداشت جهانی سویه جدید ویروس کووید-۱۹ که نخستین بار در آفریقایی شناسایی شد را در ردیف ویروس‌های «با قابلیت سرایت بالا» و «نگران‌کننده» قرار داد و آن را «اومیکرون» نامید، که از حروف الفبای یونانی است.

اعلام روز جمعه این نهاد بهداشتی سازمان ملل متحد برای نخستین بار پس از چند ماه صورت می‌گیرد که این سازمان یک سویه دیگر کووید-۱۹ که نام آن را «دلتا» گذاشته‌اند را در همین ردیف طبقه‌بندی کرد. دلتا نیز از حروف یونانی است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شیوع گسترده این سویه جدید در نقاط مختلف جهان باعث توقف سفرهای هوایی و همچنین افت شدید در بازار شد و دانشمندان برای ارزیابی دقیق خطرات ناشی از آن، نشست اضطراری برگزار کردند.

کارشناسان پزشکی، از جمله در سازمان بهداشت جهانی، پیشتر در مورد هرگونه «واکنش بیش از حد» قبل از درک بهتر از عملکرد این سویه جدید که منشا آن آفریقای جنوبی اعلام شده است، هشدار داده‌اند.

در حال حاضر هیچ نشانه فوری از این که این سویه مسری‌تر از سویه‌های قبلی باشد یا منجر به بروز علائم شدیدتر بیماری در مبتلایان شود وجود ندارد؛ و به گفته متخصصان آفریقای جنوبی مانند دیگر سویه‌ها، مبتلایان گاه هیچ عوارضی ندارند.

در گزارش آسوشیتدپرس گفته شده است که با وجود تغییرات ژنتیکی در ویروس، هنوز مشخص نیست آیا سویه اومیکرون یک تهدید عمده، بیش از آنچه تاکنون انواع مختلف کووید-۱۹ داشته‌اند، متوجه سلامتی مردم در سراسر جهان کند./


https://www.asianews.ir/u/4gi
اخبار مرتبط
شورای مشورتی سازمان بهداشت جهانی سویه جدید ویروس کووید-۱۹ که نخستین بار در آفریقایی شناسایی شد را در ردیف ویروس‌های «با قابلیت سرایت بالا» و «نگران‌کننده» قرار داد و آن را «اومیکرون» نامید.
دانشمندان هشدار دادند سویه قوی و جدیدی از کووید‌ـ‌۱۹ ظهور کرده و شیوه می یابد که تاج پروتئینی‌اش ۳۲ جهش داشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Zada
۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
0
0

تولید هواپیما برتری هوایی . دو هواپیما جمع کنید .مگ. 29 در یک هواپیما 4 موتورهای میگ 29. برای یک هواپیمای برتری هوایی ایرانی. برای حمل موشک هوا به هوا ر-37 روسیه بنابراین ایران به عنوان یک ابرقدرت در حال افزایش نسل پنجم هواپیماهای خود است.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید