صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۷
کد خبر: 6938
گزارشگر: 213
۹۵۵
۰
۰
۵
ادعای نخست وزیر اسرائیل درباره مذاکرات وین

جمهوری اسلامی به اصفهانی ها هم شلیک کرد/باج خواهی ایران جایز نیست!

جمهوری اسلامی به اصفهانی ها هم شلیک کرد/باج خواهی ایران جایز نیست!
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل روز امروز خطاب به نمایندگان کشورهای طرف مذاکره با ایران مدعی شد: «امروز جمهوری اسلامی که در اصفهان به مردم خود نیز شلیک کرد با یک هدف مشخص وارد مذاکرات در وین خواهد شد برای پایان دادن به تحریم‌ها و در ازای تقریبا هیچ.»

به گزارش آسیانیوز، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد مذاکره‌کنندگان در وین مقابل باج‌خواهی ایران بایستند.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

اعلام «قطعی» جنگ اسراییل با ایران/به برجام پایبند نیستیم!

--------------------------------------------------------

 

همزمان با ازسرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، از کشورها طرف مذاکره با ایران خواست مقابل باج‌خواهی هسته‌ای جمهوری اسلامی مقاومت کنند.

 

----------------------------

بیشتر بخوانید:

آژانس «نمی تواند» تصاویر مراکز هسته‌ای ایران را «رویت» کند؛ حتی با سفر گروسی!

-----------------------------------------

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری ان‌بی‌سی گفته است هنوز نتوانسته است ارتباط مستقیمی را که با دولت قبلی ایران داشت، با دولت جدید برقرار کند.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

مدیرکل آژانس در شورای حکام گفت »ایران پاسخگو نیست!»

----------------------------------------------------

بنت روز دوشنبه هشتم آذر در پیامی ویدیویی خطاب به نمایندگان کشورهای طرف مذاکره با ایران ادعاهای دیگر داشت و گفت: «امروز ایران با یک هدف مشخص وارد مذاکرات در وین خواهد شد. برای پایان دادن به تحریم‌ها در ازای تقریبا هیچ.»

او ادامه داد: «ایران فقط برنامه هسته‌ای خود را حفظ نمی‌کند، بلکه از امروز، برای آن هزینه هم دریافت خواهند کرد.»

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

هشدار مدیرکل آژانس؛ رافائل گروسی خواهان «دیدار فوری» با وزیر خارجه ایران شد

--------------------------------------------------

بنت همچنین در بخش دیگری از این پیام ویدیویی به اعتراضات مردمی اخیر در اصفهان اشاره و ادعا کرد «همین هفته، حکومت ایران به مردم خودش در خیابان‌های اصفهان شلیک کرد. به‌خاطر جرات برای اعتراض به بی‌آبی در کشورشان. بله، آنها به شهروندان خود به‌خاطر تشنگی شلیک کردندو نباید پاداش بگیرد.»


او تاکید کرد: «ایران در ازای عملکردش مستحق پاداش، معامله و لغو تحریم‌ها نیست. من از متحدان اسرائیل در سراسر جهان می‌خواهم تسلیم باج‌خواهی هسته‌ای ایران نشوید.»

نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه نیز از لغو احتمالی تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده بود.

بنت در نشست هفتگی کابینه اسرائیل درباره به ازسرگیری مذاکرات وین گفت: «اسرائیل از تمایل به لغو تحریم‌ها و اجازه دادن به پرداخت میلیاردها دلار به ایران در ازای محدودیت‌های هسته‌ای ناکافی، بسیار نگران است.»

او ادامه داد: «این پیامی است که ما به هر طریقی به آمریکایی‌ها و همه کشورهای مذاکره‌کننده با ایران می‌رسانیم.»

کمی پس از این سخنان نخست وزیر اسرائیل، یائیر لاپید وزیر خارجه این کشور یکشنبه برای سفری دو روزه با هدف رایزنی با مقام‌های فرانسه و بریتانیا درباره ایران وارد لندن شد.

او همزمان در یادداشت مشترکی با همتای بریتانیایی خود که در روزنامه تلگراف منتشر شد، نوشت: «زمان در حال گذر، نیاز به همکاری نزدیک با شرکا و دوستانمان برای خنثی کردن جاه‌طلبی‌های ایران را تشدید می‌کند.»

قرار است بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل نیز این هفته به واشینگتن سفر کند و درباره موضوع ایران با مقام‌های آمریکایی مذاکره کند.

مقام‌های اسرائیل در ماه‌های اخیر به صراحت با احیای توافق هسته‌ای ایران ابراز مخالفت کرده‌اند و می‌گویند که تهران بیش از هر زمان دیگری به ساخت سلاح اتمی نزدیک شده است./


https://www.asianews.ir/u/4ha
اخبار مرتبط
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور خارجه به دنبال توافقی برای نصب مجدد چهار دوربین از کارافتاده در تاسیسات اتمی کرج بود که گفت این توافق به دست نیامده است.
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام ادعاهایی بیان کرد و بار دیگر تأکید کرد که کشورش به هیچ توافق هسته‌ای جدید ایران با قدرت‌های جهانی پایبند نخواهد بود و مدعی شد آزادی عمل خود برای اقدام علیه رژیم اسلام‌گرای افراطی را به کار می گیرد.
آمریکا و متحدانش در اقدامی بی سابقه جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از باج‌افزار متهم کرده‌اند؛ آنها هشدار دادند که هکرهای مورد حمایت دولت ایران شمار وسیعی از قربانیان در بخش‌های مختلف آمریکا از حمل و نقل تا خدمات درمانی را هدف گرفته‌اند.
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید با پاسخ رد ایران به درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های یکی تاسیسات اتمی کلیدی این کشور، دیگر نمی‌توان نظارت آژانس بر برنامه اتمی ایران را «بی‌کم‌وکاست» دانست و امکان دارد هرگز نشود «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده است به دست آورد.
آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور داده تا نیروی هوایی در شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سخت آموزش ببیند.
در حالی که نیروی هوایی ایالات متحده آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب پیشرفته ۲.۵ تُنی به نام جی‌بی‌یو ۷۲ در حمله به مراکز هسته‌ای ایران را علنی کرده است، شبکه تلویزیونی اسرائیل از اختصاص بودجه‌ برای آماده‌سازی نظامی اسرائیل با هدف حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران خبر داد.
مقام نظامی اسرائیل گفت در مقابله با تهدید ایران خود را برای همه گزینه‌ها ازجمله گزینه نظامی آماده می‌کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید