صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
کد خبر: 6948
گزارشگر: 213
۸۷۷
۰
۰
۷
آغاز کارزار افزایش قیمت بنزین

گرانی ناگهانی بنزین؟/ آغاز متناقض گویی مسوولان

گرانی ناگهانی بنزین؟/ آغاز متناقض گویی مسوولان
در حالی که زمزمه افزایش قیمت بنزین از محافل جدی شنیده می شود، جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم هشدار می‌دهد که اگر به همین روند ادامه دهیم، به جز کمبود گاز، دچار کمبود بنزین هم می‌شویم.

به گزارش آسیانیوز، وزیر نفت در حالی هشدار داد احتمالا تا دو سه سال آینده تبدیل به یکی از واردکننده‌های بنزین می‌شویم که قیمت سوخت در ترکیه هم گران شده است و برخی کارشناسان می‌گویند ارزانی بنزین موجب قاچاق آن به کشورهای همسایه می‌شود.

-------------

بیشتر بخوانید:

«حذف» یارانه های پنهان و افزایش ناگهانی قیمت بنزین؟

-------------------------------------------------------

 

 سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های کشور، احتمالا تا چند سال آینده مجبور به وارد کردن بنزین می‌شویم.

تا پیش از این تنها در دو حوزه گاز و برق دچار کمبود بودیم اما حالا جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم هشدار می‌دهد که اگر به همین روند ادامه دهیم، به جز کمبود گاز، دچار کمبود بنزین هم می‌شویم و مجبوریم به اندازه نصف مصرف فرآورده کشور، بنزین وارد کنیم.

سیگنال افزایش قیمت بنزین


خسروجردی، عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران قبلا از قاچاق روزانه دست‌کم ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشورهای همسایه خبر داده بود.

-------------

بیشتر بخوانید:

پرش قیمت بنزین از مرز ۱۴ هزار تومان!

-------------------------------------------

قیمت بنزین در یکی از کشورهای همسایه افزایش یافت و پس از آن برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که افزایش قیمت بنزین در کشورهای همسایه، قیمت بنزین ایران را هم گران می‌کند.


با وجود این که دولت، مجلس و شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی هر سه، این ادعا را رد کردند اما عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس به ایرنا گفت که قیمت حامل‌های انرژی باید واقعی شود.

صداوسیما در حال آماده‌سازی اذهان است!
تجارت‌نیوز هم در همین هفته گزارش درباره احتمال گرانی بنزین منتشر کرد و در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را بررسی می‌کنیم:

«قیمت بنزین باید گرون بشه، الان آب معدنی از بنزین گرون‌تره. منطقی نیست آب معدنی از بنزین گرون‌تر باشه باید حداقل ۵ برابر بشه… پیشنهاد می‌کنم ۳۰۰۰۰ تومان خیرش رو ببینید. البته شایدم قیمت آب معدنی گرون باشه لطفا بررسی کنید اگه تو کشورهای همسایه آب چند می‌فروشن اونم اگه نیازه گرون‌تر کنید.»

«جلوی قاچاق رو بگیرید چه ربطی به ترکیه داره؟ جلو قاچاقچی‌ها رو بگیرید.»

«می‌خواهند قیمت بنزین رو بالا ببرند، صغری ،کبری می‌چیند.»

«یعنی هرجا هر اتفاقی افتاد هر کشوری گند زد باید تلافی از سر ما دربیارید؟ جلو قاچاق را بگیرید چه ربطی داره.»

«بنزین گران میشه شک نکنید. فقط دارن یه فکر می‌کنند چه چیزی به مردم ب جای این گرانی بدهند و هنوز چیزی در نظر نگرفتند وگرنه الان بنزین گران شده بود.»

«متاسفانه حقیقت داره، حدودا یک ماهی میشه صدا و سیما به صورت متداوم برنامه‌هایی مبنی بر قیمت بسیار پایین سوخت و قاچاق اون پخش میکنه تا بتونه اذهان عمومی رو با این قضیه وفق بده.»

«الان یه عده میان میگن اگر بنزین گران بشه، پولش خرج مردم میشه همون طور که برای بنزین سه هزار تومانی گفتند.»

«شما خبر ندارین وقتی بنزین گرون میشه از تخم مرغ بگیر تا اون بالا همه چی صدبرابر میشه حالا یه دو درصد صدقه به اسم یارانه بدند، کجای زندگیتو میگیره؟ اون ۴۵ تومن یارانه پول چند روز نون خالی میشه؟»

«شماها فقط قیمت بنزین و مقایسه می‌کنی پس سطح زندگی و آزادی‌های فردی اجتماعی که دارن بهداشت و درمان رایگان آموزش رایگان و خدمات دیگه که توسط دولت داده میشه رو در نظر نمی‌گیرین که ما از همه اینا محرومیم.»/

https://www.asianews.ir/u/4hk
اخبار مرتبط
یارانه معیشتی بنزین که از آذر سال ۹۸ پرداخت می‌شود بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است و طبق روال ماه‌های گذشته این یارانه در روز چهارشنبه دهم آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
در حالی که پیش از این بارها تاکید شده بود که دولت در سال جاری قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد، ولی زمزمه ها در برخی اخبار از اجرای افزایش نرخ بنزین و رسیدن آن به ۱۴ هزار تومان پس از رسیدن قیمت جهانی نفت به ۸۵ دلار در هر بشکه حکایت دارند.
در صورت تحقق وعده دولت جدید و افزایش مبلغ یارانه ها، یک خانواده چهار نفره ۲۶۴ هزار تومان یارانه جدید، ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی، ۱۷۲ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کند که در مجموع برای یک ماه ۶۱۸ هزار تومان می‌شود.
حذف ۳ دهک بالای درآمدی و ثروتمندان از جمع یارانه بگیران و همچنین تغییر مبلغ یارانه و افزایش آن را دولت سیزدهم قرار است انجام دهد.
سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار ریال به سهمیه ماهانه خودروها در آذر ماه ۱۴۰۰ صرفاً برای یک بار اضافه می شود.
انفجار در پمپ بنزین جان ۲ جوان موتورسوار را گرفت.
وزیر نفت گفت: در پایان آبان ماه بنزین جبرانی به کارت سوخت خودروهای شخصی واریز می‌شود.
گفته شده که روز گذشته برخی در شبکه‌های اجتماعی این گونه بیان کرده اند که در نتیجه حمله سایبری هفته گذشته به جایگاه‌های سوخت، سهمیه بنزین کارت‌های سوخت مردم حذف شده است.
در حالی که تا روز گذشته نارضایتی مردم از اغلب پایگاهای سوخت و نبود عرضه بنزین سهمیه ای مطرح می شد، امروز سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: عرضه سوخت در کشور به روال عادی بازگشت!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید