صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 6949
گزارشگر: 213
۱۰۱۹
۰
۰
۳
افزایش مبلغ یارانه ها در آذرماه

واریز نخستین یارانه/وعده دولت با تغییر یارانه بعدی

واریز نخستین یارانه/وعده دولت با تغییر یارانه بعدی
در حالی بیست و پنجمین مرحله یارانه معیشتی فردا به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که طبق وعده دولت باید دو یارانه دیگر در این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود؛ پرداخت یک یارانه قطعی و دیگری وعده‌ای است که دولت داده.

به گزارش آسیانیوز، بیست و پنجمین مرحله یارانه معیشتی در روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.


در اطلاعیه روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور آمده است: « امید حاجتی، مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت «بیست وپنجمین» مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: به مانند دوره‌های پیشین، واریزی‌ها یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

وی یادآور شد: «دوازدهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده‌اند، کسر خواهد شد.»

تجارت نیوز نوشت طبق وعده دولت باید دو یارانه دیگر در این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود؛ پرداخت یک یارانه قطعی و دیگری وعده‌ای است که دولت داده.

براساس زمان بندی دولت باید در روز ۲۰ آذر یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی واریز شود، تعداد کسانی که یارانه نقدی می‌گیرند ۷۸ میلیون نفر است.

همچنین دولت وعده خبر خوب در آذر ماه داده که یکی از سناریوها یارانه جدید ۱۱۰ هزار تومان است. از سوی دیگر رئیس جمهور از اعطای کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی برای پنج دهک اول جامعه خبر داده که طبق گفته رئیسی باید در آذر ماه پرداخت شود اما پس از گذشت حدود ۱۰ روز هنوز جزئیات جدیدی از سوی دولت منتشر نشده است./

https://www.asianews.ir/u/4hl
اخبار مرتبط
در یک ماه گذشته بارها دولت و مجلس از پرداخت یارانه جدید به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی گفته است و به نظر می‌رسد خبرهای یارانه‌ای در آذر ماه منتشر شود.
هر ایرانی می‌تواند سالانه ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد که معمولا نرخ این خرید ارزان‌تر از بازار است؛ هرچند در روزهای اخیر گزارش شده که این خرید تنها با کارت ملی از سوی برخی انجام می‌شود و احیانا شرایط خرید تغییر کرده است.
طبق قانون هر ایرانی سالانه می‌تواند ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد.
در حالی که علت حذف نشدن ارز ۴۲۰۰ برای واردات غذا و دارو شبهه برانگیزه شده است، رئیس سازمان غذا و دارو گفت برای آزاد کردن ارز از این بیماری‌ها، باید دولت منابع را درنظر بگیرد، خروجی منابع را به بیمه‌ها بدهد و بیمه ها قبول کنند که این داروها را پوشش دهند.
احمد توکلی از اقتصاددانانی که در جلسه با رئیس جمهور حضور داشت، گفت: ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب‌پذیر بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت شود.
در صورت تحقق وعده دولت جدید و افزایش مبلغ یارانه ها، یک خانواده چهار نفره ۲۶۴ هزار تومان یارانه جدید، ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی، ۱۷۲ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کند که در مجموع برای یک ماه ۶۱۸ هزار تومان می‌شود.
خودروسازان با ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های خود، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از ارزان‌فروشی البته طبق ادعای خودشان، همچنان اصرار بر اجرای طرح‌های فروش خود دارند.
حذف ۳ دهک بالای درآمدی و ثروتمندان از جمع یارانه بگیران و همچنین تغییر مبلغ یارانه و افزایش آن را دولت سیزدهم قرار است انجام دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید