صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۲
کد خبر: 695
گزارشگر: 49
۴۳۳
۰
۰
۰

علمدار در تاریکی !

از روزنامه ایران که در واقع ارگان دولت ج. ا. ا. است وبه لحاظ امکانات به کوه احد تکیه دارد انتظار می رود به عمده ترین مساله ی مردم بیشترین توجه را داشته باشد. دراین روزگار که حقوق بگیران با سیلی صورت های خودشان را سرخ نگاه می دارند و باسری در جیب دغدغه خاطرهای پرشمار روز راشب می کنند، همه ی جهانیان می دانند معضل اصلی در ایران اقتصاد است .
اما این نکته ی به این بدیهی در روزنامه ی کثیر الانتشار ایران حتی کمتر از اخبار ورزشی جا به خود اختصاص داده است ؛ در واقع دو نیم صفحه که شامل اخبار اقتصادی غیر مرتبط به اقتصاد ایران هم است .
در پی محتوای ناچیزوتکراری مطالب این دونیم صفحه ، سئوالات پر شماری ذهن خواننده ی مشتاق به کسب اخبار ، گزارش ها و تحلیل های اقتصادی را بخود مشغول می کند ؛ از جمله :
1-آیا این وضع در اطلاع رسانی گویای آن نیست که دولت دچار انفعال است و قادر به انجام کار مفیدی نیست تا بتواند آن را در پیشگاه مردم عرضه کند ؟
2-آیا این وضع به این معنی نیست که ارگان دولت مورد بی توجهی زمامداران حوزه ی اقتصادی قرار گرفته است و لزومی به اطلاع رسانی نمی بینند ؟
3-سئوال جدی این است وزارت خانه هائی که در حوزه های اقتصادی دارای اراده هستند و دخیل چرا گزارش های پریودیک توضیحی – تشریحی در اختیار مردم نمی گذارند تا مردم بتوانند برنامه های زندگی شان را بر آن اساس تدوین کنند ؟
4- انچه در ارگان دولت پر رنگ است مربوط به سیاست های خارجی نظام است ؛فی المثل  به درشت ترین عناوین صفحه ی نخست روزنامه ایران 11/3/98 توجه بفرمائید:
 "نه ! به معامله ی قرن "، " ناکامی ریاض در ایجاد همگرائی ضد تهران " ، " اعلام جنگ تجاری ترامپ با مکزیک " ، " سر در گمی در اردوگاه نفتی آمریکا " ، " ناکامی ائتلاف عربی در مکه "، " مهر تائید آژانس بر اجرای تعهدات ایران "!!! 
ما به سلسه ی دولت های  قاجار دائم ایراد می گرفتیم که تمامی سیاست های داخلیش در گرو روابط خارجی اش خلاصه می شد ؛ گویا بیش از یک قرن پس از انقلاب مشروطیت حالا خودمان هم نه عمد تاً بلکه مطلقاً در چنبره ی مناسبات خارجی گرفتار آمده ایم ! 
5- اگر دولت آچمز است و توان حرکت ندارد و تنها چشم امیدش به منافذ مناسبات خارجی دوخته شده است ،حنای بی رنگ " تدبیر و امید" پیشکش با یک جو صداقت کار را یکسره کند تا گناه علافی وبی برنامگی یومیه ی خلق الله و اهالی کسب وکارهای منفک از آن بیش از این به گردنش نیافتد. 
6-...ودر خاتمه  سئوالی که چهل سال است مطرح می شود : آیا دانستن حق مردم است یا نیست ؟ اگر است ، آیا با این وضع خبر رسانی مردم حق ندارند دائم تعداد دیش های شان را افزایش دهند ؟   
 
مسعودخوشابی
https://www.asianews.ir/u/1tj
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید