صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۶
کد خبر: 6950
گزارشگر: 213
۷۱۷
۰
۰
۵
خشم سینماگران در مقابل تهدید مجلس

تهیه کنندگان خطاب به تهدید مجلس: با مخالفان سینما شدیداً برخورد می کنیم!

تهیه کنندگان خطاب به تهدید مجلس: با مخالفان سینما شدیداً برخورد می کنیم!
تهیه‌کنندگان سینمای ایران در بیانیه خود خطاب به تهدیدات مجلس هشدار داده‌ و گفتند: با هر جریانی که قصد بی‌قانونی و برهم زدن نظم سینمای ایران را داشته باشد شدیداً برخورد می‌کنند و بی‌تفاوت نخواهند نشست».

به گزارش آسیانیوز ، اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن تهدید به «برخورد شدید» از نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خواست تا فهرست ۳۰ فیلمی را که او خواستار توقیف‌شان شده منتشر کند.

بیژن نوباوه، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که از اعضای فعلی شورای پروانه نمایش هم است، تهدید کرده بود که اگر ۳۰ فیلمِ به زعم او «مسئله‌دار» اکران شوند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس فرا خواهد خواند.

----------------------

بیشتر بخوانید:

سینماگران مستند: سیاه ترین روزها در تاریخ ایران را مدیران بی کفایت رقم زدند!
------------------------------------------------------

او مدعی شده که که در این فیلم‌ها «ارزش‌های اخلاقی، انقلابی و ملی» زیر سؤال رفته و به همین دلیل پیش‌بینی کرده است که اکران این فیلم‌ها «با واکنش عمومی مواجه خواهد شد».

اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران روز سه‌شنبه، ۹ آذر، در بیانیه‌ای صحبت‌های این نماینده مجلس را «دور از انصاف، جوسازی علیه کلیت سینما، مصداق بارز بی‌قانونی، عدم شناخت از سینما و عدم آشنایی با مسائل حقوقی» دانسته و پرسیده‌ است که «چطور این آقای نماینده بدون تماشای فیلم‌ها اعلام می‌کند سی فیلم غیرقابل نمایش است».

 

---------------------

بیشتر بخوانید:

تجمع فعالان فرهنگی و «اعلام همبستگی» سینماگران و صنوف مختلف با تظاهرات خوزستان
-------------------------------------------------------

در این بیانیه آمده است: «آیا ایشان می‌دانند که لغو پروانه نمایش صادر شده و توقیف آنچه معنایی دارد؟ آیا از تبعات، خسارات و هزینه‌های لغو پروانه نمایش و توقیف برای حکومت اطلاع دارند؟ آیا نمی‌دانند که لغو پروانه نمایش صادر شده قابل پیگرد قانونی در  محاکم قضایی است؟»

به نوشته خبرگزاری مهر، تهیه‌کنندگان سینمای ایران در بیانیه خود هشدار داده‌اند که «با هر جریانی که قصد بی‌قانونی و برهم زدن نظم سینمای ایران را داشته باشد شدیداً برخورد می‌کند و بی‌تفاوت نخواهد نشست»./


https://www.asianews.ir/u/4hm
اخبار مرتبط
صدور حکم زندان برای مدیر وب‌سایت دیوار بازتاب منفی گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با توصیف این حکم به عنوان «شوک»، خواستار توقف اجرای این حکم شده بود.
مدیر وب‌سایت دیوار، به اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» به «سه ماه و یک روز حبس غیرقابل تبدیل» محکوم شده است.
انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند با صدور بیانیه‌ای به «بی‌تدبیری مسئولان ارشد» و «دروغگویی وزارت بهداشت» در مواجهه به شیوع کرونا و کشته شدن مردم اعتراض کرده است.
سینماگران،نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری ایران، گروه اتحاد بازنشستگان و جمعی از فعالان صنفی کارگری، معلمان و فعالان مدنی درباره اعتراضات خوزستان در بیانیه‌های جداگانه‌ با هم‌میهنان شهرهای جنوبی اعلام همبستگی کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید