صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 6996
گزارشگر: 213
۲۶۶۲
۰
۱
۲
اخبار جدید درباره وعده یارانه آذر ماه

یارانه ۲۰۰ هزار تومانی دولت کی واریز می شود؟

یارانه ۲۰۰ هزار تومانی دولت کی واریز می شود؟
ابراهیم رئیسی یکی از برنامه‌های اقتصادی خود را اعطای کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی اعلام کرده که به گفته او قرار است در آذر ماه اعطا شود.

به گزارش آسیانیوز، در حالی که مردم منتظر واریز یارانه جدید هستند و دولت وعده داده که در آذر کارت اعتباری به خانوارها بدهد؛ خبری از پرداخت یارانه‌ای منتشر شده که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

 قرار بود در هفته سوم مهر ماه امسال کاهش۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی شود؛ اما این اتفاق رخ نداد.

----------------------

بیشتر بخوانید:

واریز نخستین یارانه/وعده دولت با تغییر یارانه بعدی
--------------------------------------------------------------

مشکلی که سخنگوی انجمن صنایع لبنی دلیل آن را عدم انگیزه خرده‌فروشی‌ها برای دریافت و عرضه این سه قلم کالا به دلیل کاهش سود این اقلام دانست.(دنیای اقتصاد)

انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نامه‌ای به دولت اعلام کرده تولیدکنندگان صنایع لبنی آماده هستند اقلام مورد نیاز دهک‌های محروم را به هر میزان که دولت مشخص کند در میادین میوه و تربار یا با قرار دادن در سبد و بن الکترونیکی کالای خانوارهای محروم تامین کند.

--------------------

بیشتر بخوانید:

واریز یارانه ۶۱۸ هزار تومانی از آذرماه
-------------------------------------------------------


اگر قرار باشد دولت به واسطه تولیدکنندگان صنایع لبنی یارانه توزیع کند، این یارانه از جنس کالا خواهد بود. در سال‌های گذشته نیز دولت سبد کالا به خانوارها داده اما با حواشی بسیاری همراه شد.

-------------------

بیشتر بخوانید:

«رانت ارزی و فساد» به کمک سقوط اقتصاد ایران آمد!/لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتفی شد

------------------------------------------------------------------------------------------

 

 این پیشنهاد انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در حالی مطرح شده که قرار بوده دولت در آذر ماه به خانوارها کارت اعتباری بدهد.


ابراهیم رئیسی یکی از برنامه‌های اقتصادی خود را اعطای کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی اعلام کرده که به گفته او قرار است در آذر ماه اعطا شود اما پس از گذشت حدود دو هفته هنوز اطلاعات جدیدی منتشر نشده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز وعده داده بود که دولت در آذر ماه خبرهای خوبی دارد، انتظارها بر این بود که خبر خوب دولت همان کارت اعتباری باشد اما در روزهای اخیر این خبر خوب به یک موضوع بورسی تغییر کرد./تجارت نیوز

https://www.asianews.ir/u/4iu
اخبار مرتبط
در حالی بیست و پنجمین مرحله یارانه معیشتی فردا به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که طبق وعده دولت باید دو یارانه دیگر در این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود؛ پرداخت یک یارانه قطعی و دیگری وعده‌ای است که دولت داده.
در یک ماه گذشته بارها دولت و مجلس از پرداخت یارانه جدید به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی گفته است و به نظر می‌رسد خبرهای یارانه‌ای در آذر ماه منتشر شود.
یارانه معیشتی بنزین که از آذر سال ۹۸ پرداخت می‌شود بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است و طبق روال ماه‌های گذشته این یارانه در روز چهارشنبه دهم آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
هر ایرانی می‌تواند سالانه ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد که معمولا نرخ این خرید ارزان‌تر از بازار است؛ هرچند در روزهای اخیر گزارش شده که این خرید تنها با کارت ملی از سوی برخی انجام می‌شود و احیانا شرایط خرید تغییر کرده است.
طبق قانون هر ایرانی سالانه می‌تواند ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد.
احمد توکلی از اقتصاددانانی که در جلسه با رئیس جمهور حضور داشت، گفت: ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب‌پذیر بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت شود.
خودروسازان با ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های خود، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از ارزان‌فروشی البته طبق ادعای خودشان، همچنان اصرار بر اجرای طرح‌های فروش خود دارند.
حذف ۳ دهک بالای درآمدی و ثروتمندان از جمع یارانه بگیران و همچنین تغییر مبلغ یارانه و افزایش آن را دولت سیزدهم قرار است انجام دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید