صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۷
کد خبر: 6998
گزارشگر: 213
۸۲۷
۱
۰
۵
بی نتیجه ماندن دور آخر مذاکرات برجام در وین

دیپلمات اروپایی گفت درخواست‌های ایران «غیرقابل قبول» بود

دیپلمات اروپایی گفت درخواست‌های ایران «غیرقابل قبول» بود
خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال از قول یک دیپلمات اروپایی نوشت که پیش‌نویس‌های پیشنهادی ایران غیرقابل قبول و زیاده‌روی است.

به گزارش آسیانیوز، در ساعات پایانی دور هفتم مذاکرات احیای برجام در وین، خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت که پیش‌نویس‌های پیشنهادی ایران غیرقابل قبول و زیاده‌روی است.

-----------------------------------------

بیشتر  بخوانید

ایران و آمریکا از دستیابی به برجام ناامید شدند

-----------------------------------------------------------------------

او در رشته‌توییتی که روز جمعه، ۱۲ آذر، منتشر کرد، به نقل از این دیپلمات اروپایی نوشته است که ایران در پیش‌نویس‌های خود درخواست‌های مربوط رفع تحریم‌ها را افزایش داده و همزمان تمام تفاهم‌های پیشین درباره گام‌های ایران برای بازگشت به برجام را حذف کرده‌ است.

دیگر خبرنگاران حاضر در وین نیز چنین محتوایی را به اشتراک گذاشته‌اند.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران در وین، روز گذشته گفته بود که هیئت ایرانی متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو «تحریم‌های ظالمانه» و مسائل هسته‌ای به طرف‌های دیگر مذاکره تحویل داده است. او همچنین گفت که ایران یک متن سوم هم دارد که هنوز به کشورهای حاضر در مذاکره ارائه نداده است.

خبرنگار وال‌استریت ژورنال همچنین نوشته است که دیپلمات‌های اروپایی به مذاکره‌کنندگان ایرانی گفته‌اند که پیشنهادات آنها بسیار سخت‌گیرانه است و باید مواضع انعطاف‌پذیری داشته باشند.

آنتونی بلینکن (چپ) وزیر خارجه آمریکا همراه با سرگئی لاوروف، همتای روس او. موضوع مذاکرات ایران از بحث‌های میان دو وزیر خارجه بوده است.

--------------------

بیشتر بخوانید

چرا سیگنال مذاکره با آمریکا دلار را صعودی کرد؟

-------------------------------------------------------------

در روزهای اخیر مقام‌های ایران و ایالات متحده نسبت به دستیابی به توافق در این زمینه ابراز بدبینی کرده بودند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، گفته بود که اقدامات و لفاظی‌های اخیر ایران جایی برای خوش‌بینی باقی نگذاشته است، و در مقابل حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اظهارات مشابهی بیان کرد و گفت: «درباره اراده و نیت آمریکا و سه کشور اروپایی خوشبین نیستیم.»

مذاکرات بین ایران و طرف‌های باقی‌مانده در برجام پس از شش ماه وقفه برگزار می‌شود. این مذاکرات قرار است امروز پایان پذیرد و هیئت‌های شرکت‌کننده برای گرفتن مشورت‌ بیشتر به پایتخت‌های خویش برگردند.

ایالات متحده به دلیل خروج از برجام تنها به صورت غیرمستقیم در این مذاکرات حضور دارد. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که احتمالا اوایل هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات برگزار شود.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

آژانس «نمی تواند» تصاویر مراکز هسته‌ای ایران را «رویت» کند؛ حتی با سفر گروسی!

-----------------------------------------

در این مذاکرات ایران بر لغو همه تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که پس از خروج آمریکا از توافق برجام بر جمهوری اسلامی اعمال شده تاکید دارد و غرب نیز خواستار اجرای کامل تعهدات ایران در این توافق است.


در همین حال مقام‌های غربی ایران را متهم کرده‌اند که در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پایتخت اتریش وقت‌کشی می‌کند و همزمان برنامه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد تا ابزاری برای فشار در مذاکرات داشته باشد.‎/

https://www.asianews.ir/u/4iv
اخبار مرتبط
ایران و ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۱۱ آذر، همزمان با مذاکرات هسته‌ای در وین برای احیای برجام، نسبت به دستیابی توافق در این زمینه ابراز بدبینی کردند.
بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی کانون صرافان، دلار امروز با رشد ۲۵۰تومانی مجددا وارد کانال ۲۹هزار تومان شد و یورو هم ۱۰۰تومان افزایش یافت.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور خارجه به دنبال توافقی برای نصب مجدد چهار دوربین از کارافتاده در تاسیسات اتمی کرج بود که گفت این توافق به دست نیامده است.
در حالی که ماه های اخیر اخباری مبنی بر افزایس قابل توجه نرخ دلار و ورشکستگی اقتصادی متتشر شد، امروز نیز در پی افزایش قیمت ارزهای خارجی در ایران طی هفته‌های گذشته، قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران به بیش از ۲۹ هزار تومان رسید.
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام ادعاهایی بیان کرد و بار دیگر تأکید کرد که کشورش به هیچ توافق هسته‌ای جدید ایران با قدرت‌های جهانی پایبند نخواهد بود و مدعی شد آزادی عمل خود برای اقدام علیه رژیم اسلام‌گرای افراطی را به کار می گیرد.
در حالی که خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ از شکست تلویحی مذاکرات هسته ای خبر داده است، رییس جمهور اسراییل گفت: ایران خواهان گفت‌وگو نیست و به دنبال بمب است و از تمایل جهان برای مذاکره به‌منظور خرید وقت سوء‌استفاده می‌کند.
یک خبرگزاری معتبر آمریکایی نوشت آمریکا باید برای شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده باشد و از این رو احتمال درگیری آشکار با ایران در حال افزایش است.
در حالی که رابرت مالی، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران با اشاره به افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی هشدار داد که تهران به «نقطه غیرقابل بازگشت» برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ نزدیک می‌شود، جواد ظربف در توییتی به این سخنان انتقاد کرد.
جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در واکنش به وضعیت اقتصادی و سیاسی حاکم بر ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «زنگ خطر فقیرتر شدن مردم و احتمال رویارویی نظامی» به صدا درآمده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Ali
۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
0
0

ماشین تخلیه اقتصاد با سه صندلی ارز تغییر اتومبیل به موتور سیکلت را تقویت می کند . کاهش هزینه 60% تلفات قابل توجهی با اتومبیل وجود دارد . باز کردن یک کارخانه موتور سیکلت


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید