صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۵
کد خبر: 7000
گزارشگر: 306
۴۴۷
۰
۰
۰
رئیس مرکز کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی

بسیاری از معضلات امروز ناشی از فاصله گرفتن از کتاب است / کتابخانه وزیری می‌تواند به مرکز علمی‌مبادلات منطقه ای تبدیل شود

بسیاری از معضلات امروز ناشی از فاصله گرفتن از کتاب است /  کتابخانه وزیری می‌تواند به مرکز علمی‌مبادلات منطقه ای تبدیل شود
یزد - حجت‌الاسلام حسینی، در مراسم تکریم و معارفه رئیس کتابخانه وزیری یزد گفت::بسیاری از معضلات امروز ناشی از فاصله گرفتن از کتاب است ولی در مقابل آن ظرفیتی که به لطف امام رضا(ع) و در پرتو نظام مقدس اسلامی‌بوجود آمده است نشان از توجه ویژه به امر کتاب و کتابخوانی و جایگاه‌های معتبر علمی‌و فرهنگ دینی است

آسیا نیوز / یزد ؛ رئیس مرکز کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه را برای دغدغه‌مندان دینی و فرهنگی ترسیم کرده‌اند که در آن کلید واژه‌هایی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی، خردورزی، معنویت و اخلاق اشاره کرده‌اند که این‌ها برای ما راهی است

افزود: تحقق این بیانیه در حوزه فرهنگی است که در دایره خصوصی تر نیز کتاب به عنوان مولفه‌ای ویژه است که از این طریق می‌توانیم بسیاری از معضلات فرهنگی را حل حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: تعداد 160 هزار نسخه خطی و سنگی، بیش از 24 میلیوندر بخش دیگر سخنان خود گفت: امروز با برنامه‌ریزی جامع و صحیح می‌توانیم بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان غایت قرار دهیم. حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: مرجعیت علمی‌آستان قدس رضوی کار سند ارزشمند، 140 میلیون منبع اطلاعاتی به عنوان ظرفیت‌های بالقوه‌ای هستند که نشان‌های آن را در متن جامعه شاهد هستیم.

رئیس مرکز کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی دور از دسترسی نیست که با حرکت خوب آقای ملک ثابت و در ادامه حجت‌الاسلام سالاری قابل دست یافتنی است که این کتابخانه وزیری می‌تواند در مدت زمان 3 تا 5 ساله به مرکز علمی‌مبادلات منطقه ای تبدیل شود.

وی افزود: کتابخانه وزیری یزد به عنوان پنجمین کتابخانه معتبر ایران با بیش از 6 هزار نسخه خطی جایگاه علمی‌و معنوی بسیار والایی دارد.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در دوره جدید تلاش می‌کنیم که این کتابخانه به پایگاه استنادی و علمی‌در منطقه تبدیل شود.

رئیس مرکز کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی بیان کرد: مسئولیت جدید آستان قدس رضوی اولویت خود را در کار فرهنگی قرار داده‌اند و توجه ویژه‌ای به امر کتاب و کتابخوانی دارند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود وزیری از نوادگان مرحوم وزیری  نیزدر مراسم مذکورگفت: ما اگر در سوز و گداز برای آینده کشور هستیم و برای استان نیز این دلسوزی را داریم باید در بعد فرهنگی، دینی، علمی‌و هنری بدرخشیم که اولین گام تقویت کتابخانه وزیری به عنوان جایگاه علمی‌ و فرهنگی در استان و کشور است.

وی افزود: این کتابخانه مرکزی اسرار، باغ پرگل، علم و معنویت، چشم و چراغ مسجد جامع است که باید برای ارتقای کمی‌و کیفی آن تلاش کنیم.

محمدرضا ملک‌ثابت مدیر سابق کتابخانه و موزه وزیری یزد در این مراسم با تشکر از همکاران و مسئولان شهری و استانی اظهار داشت: ممنونم از تمام کسانی که یاری کردند تا این کتابخانه در پلتفرم فرهنگی کشور و دنیا بینظیر و سبب سرآمد باشد و بیاید کمک کنیم که این امانت گذشتگان را حفظ کنیم.

گفتنی اینکه در این مراسم که باحضور مسئولان آستان قدس رضوی و  بسیاری از مدیران و اصحاب قلم واندیشه در محل کتابخانه وزیری یزد بر گزار شد حجت‌الاسلام مظفر سالاری به سمت  رئیس جدید کتابخانه و موزه وزیری یزد معرفی و از خدمات دوسال و نیم اقای دکتر محمد رضا ملک ثابت تکریم و تقدیر بعمل آمد . 

سید محمد جواد عرفانفر

بسیاری از معضلات امروز ناشی از فاصله گرفتن از کتاب است /  کتابخانه وزیری می‌تواند به مرکز علمی‌مبادلات منطقه ای تبدیل شود , حجت‌الاسلام حسینی رئیس مرکز کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی  , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4ix
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید