صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۰۳:۰۹
کد خبر: 7002
گزارشگر: 213
۱۷۸۱
۱
۰
۴
ادعای جدید اسرائیل درباره شکست توافق برجام و حمله به ایران

اسرائیل می خواهد «تهران» را هدف قرار دهد؛ نه نیروهای نیابتی را!

اسرائیل می خواهد «تهران» را هدف قرار دهد؛ نه نیروهای نیابتی را!
در حالی که هفتمین دور مذاکرات احیای توافقنامه هسته‌ای برجام در وین با توقف و سرخوردگی طرف های غربی مواجه شد، یک نشریه اسرائیلی ادعا کرد که از این پس در واکنش به حملات نیروهای مورد حمایت ایران در منطقه. تهران را نشانه خواهد گرفت.

به گزارش آسیانیوز، نشریه "جویش کرونیکل" با طرح ادعایی نوشت اسرائیل از این پس در واکنش به حملات نیروهای مورد حمایت ایران در منطقه. تهران را نشانه خواهد گرفت. .

 هفته‌نامه انگلیسی زبان"جویش کرونیکل" پنجشنبه ۱۱ آذر (دوم دسامبر) گزارش داد و مدعی شد که اسرائیل به جای مبارزه با نیروهای نیابتی ایران خود ایران را هدف قرار خواهد داد.

------------------

بیشتر بخوانید:

جمهوری اسلامی به اصفهانی ها هم شلیک کرد/باج خواهی ایران جایز نیست!

----------------------------------------------------------------------------
جویش کرونیکل ادعا کرده است: «اسرائیل اکنون فشار بر جمهوری اسلامی را افزایش خواهد داد و در پاسخ به تجاوزات حزب‌الله و سایر گروه‌های نیابتی در منطقه مستقیماً به تهران ضربه خواهد زد.»

"موساد" در سال‌های اخیر مجموعه‌ای عملیات‌ علیه ایران انجام داده است.

جویش کرونیکل در این باره انفجار تأسیسات اتمی در نطنز را محصول "اجیر کردن تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ایران" دانسته و نوشته که ۱۰ نفر در نابودی سالن سانتریفوژ تاسیسات هسته‌ای نظنز مشارکت داشتند "اما تصور می‌کردند که این کار را برای گروه‌های اپوزیسیون انجام می‌دهند نه اسرائیل."

--------------------------

بیشتر بخوانید:

اعلام «قطعی» جنگ اسراییل با ایران/به برجام پایبند نیستیم!

--------------------------------------------------------
جویش کرونیکل به نقل از یک منبع اسرائیلی نوشته که "این تازه آغاز کار است".


تغییر رویکرد اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که هفتمین دور مذاکرات احیای توافقنامه هسته‌ای برجام در وین با توقف و سررخوردگی طرف های غربی مواجه شد.

 
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل نیز هفته پیش ادعا کرد "شکار روزمره سپاه قدس دیگر مقرون به صرفه نیست و باید سر قضیه را هدف گرفت.»

بنت با آغاز دور هفتم مذاکرات احیای برجام در وین از قدرت‌های جهانی خواسته بود "تسلیم باج‌خواهی‌های ایران" نشوند.

نخست‌وزیر اسرائیل تصریح کرده که لغو تحریم‌ها به معنای دریافت صدها میلیارد دلار خواهد بود که به برنامه هسته‌ای ایران سرازیر خواهند شد.

به نقل از دویچه وله، درحالی که کارگاه‌های پرچم سازی در جمهوری اسلامی ایران در حال تولید پرچم‌های اسرائیل برای آتش زدن و لگدمال کردن در تظاهرات‌ها هستند، کشورهای عربی بیش از پیش به روابط خصمانه خود با اسرائیل بر سر مناقشه فلسطین پایان می‌دهند.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

آژانس «نمی تواند» تصاویر مراکز هسته‌ای ایران را «رویت» کند؛ حتی با سفر گروسی!

-----------------------------------------

همزمان با ازسرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، از کشورها طرف مذاکره با ایران خواسته بود مقابل باج‌خواهی هسته‌ای جمهوری اسلامی مقاومت کنند.

بنت همچنین در  پیامی دیگر به اعتراضات مردمی اخیر در اصفهان اشاره و ادعا کرده بود «همین هفته، حکومت ایران به مردم خودش در خیابان‌های اصفهان شلیک کرد. به‌خاطر جرات برای اعتراض به بی‌آبی در کشورشان. بله، آنها به شهروندان خود به‌خاطر تشنگی شلیک کردندو نباید پاداش بگیرد.»

او تاکید کرد: «ایران در ازای عملکردش مستحق پاداش، معامله و لغو تحریم‌ها نیست. من از متحدان اسرائیل در سراسر جهان می‌خواهم تسلیم باج‌خواهی هسته‌ای ایران نشوید.»

نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه نیز از لغو احتمالی تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده بود.

بنت در نشست هفتگی کابینه اسرائیل درباره  ازسرگیری مذاکرات وین گفت: «اسرائیل از تمایل به لغو تحریم‌ها و اجازه دادن به پرداخت میلیاردها دلار به ایران در ازای محدودیت‌های هسته‌ای ناکافی، بسیار نگران است.»

او ادامه داد: «این پیامی است که ما به هر طریقی به آمریکایی‌ها و همه کشورهای مذاکره‌کننده با ایران می‌رسانیم.»/

 

https://www.asianews.ir/u/4iy
اخبار مرتبط
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل روز امروز خطاب به نمایندگان کشورهای طرف مذاکره با ایران مدعی شد: «امروز جمهوری اسلامی که در اصفهان به مردم خود نیز شلیک کرد با یک هدف مشخص وارد مذاکرات در وین خواهد شد برای پایان دادن به تحریم‌ها و در ازای تقریبا هیچ.»
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور خارجه به دنبال توافقی برای نصب مجدد چهار دوربین از کارافتاده در تاسیسات اتمی کرج بود که گفت این توافق به دست نیامده است.
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام ادعاهایی بیان کرد و بار دیگر تأکید کرد که کشورش به هیچ توافق هسته‌ای جدید ایران با قدرت‌های جهانی پایبند نخواهد بود و مدعی شد آزادی عمل خود برای اقدام علیه رژیم اسلام‌گرای افراطی را به کار می گیرد.
آمریکا و متحدانش در اقدامی بی سابقه جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از باج‌افزار متهم کرده‌اند؛ آنها هشدار دادند که هکرهای مورد حمایت دولت ایران شمار وسیعی از قربانیان در بخش‌های مختلف آمریکا از حمل و نقل تا خدمات درمانی را هدف گرفته‌اند.
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید با پاسخ رد ایران به درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های یکی تاسیسات اتمی کلیدی این کشور، دیگر نمی‌توان نظارت آژانس بر برنامه اتمی ایران را «بی‌کم‌وکاست» دانست و امکان دارد هرگز نشود «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده است به دست آورد.
آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور داده تا نیروی هوایی در شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سخت آموزش ببیند.
در حالی که نیروی هوایی ایالات متحده آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب پیشرفته ۲.۵ تُنی به نام جی‌بی‌یو ۷۲ در حمله به مراکز هسته‌ای ایران را علنی کرده است، شبکه تلویزیونی اسرائیل از اختصاص بودجه‌ برای آماده‌سازی نظامی اسرائیل با هدف حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران خبر داد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده در مقطع کنونی درباره گزینه‌های جایگزین برجام اظهارنظر علنی نمی‌کند
در حالی که امیرعبداللهیان چند روز گذشته گفت آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند، وزیر خارجه آمریکا امشب اذعان کرد که که احیای برجام بی‌فایده خواهد بود!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Ali
۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
0

یک هدف برای امارات متحده عربی برای ضربه زدن به ایران وجود دارد. از طریق کودتا در سودان و مصر امارات متحده عربی بسیج خیانتکاران . ضربه زدن به ایران به همین دلیل ایران باید به ابوظبی پایان دهد.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید