صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۱
کد خبر: 7011
گزارشگر: 213
۱۸۰۷
۰
۰
۵
صدای مشکوک در آسمان ایران

علت انفجار مهیب در نطنز با شلیک پدافند

علت انفجار مهیب در نطنز با شلیک پدافند
گزارش کوتاهی از شنیده شدن «صدای انفجار شدید» در آسمان نطنز توسط مردم محلی مخابره شده است.

به گزارش آسیانیوز، فرماندار نطنز ساعتی پس از انتشار گزارش‌ها درباره صدای انفجار شدید در این منطقه اعلام کرد که این صدا بر اثر «شلیک پدافندی در حاشیه شهر بادرود بوده است».

رمضانعلی فردوسی افزود: «این رویداد خسارتی نداشته است و مردم نگران نباشند. جزییات بیشتر در دست بررسی است.»
برخی از خبرها حاکی است که شلیک این موشک رخدادی برنامه‌ریزی‌شده و در راستای آزمایش توان دفاعی ایران در منطقه نطنز است. جایی که تاسیسات هسته‌ای ایران واقع است.

از جمله این رسانه‌ها، خبرگزاری تسنیم نوشت: «شلیک موشک پدافندی در آسمان منطقه بادرود با هدف آزمایش واکنش سریع نسبت به تهاجم احتمالی شلیک و با هدایت سایت پدافندی منطقه بوده است.»

 

روز شنبه با انتشار گزارش کوتاهی از شنیده شدن «صدای انفجار شدید» در آسمان نطنز توسط مردم محلی خبر داده است.

----------------------

بیشتر بخوانید:

اسرائیل می خواهد «تهران» را هدف قرار دهد؛ نه نیروهای نیابتی را!
----------------------------------------------------------

هنوز هیچ مقام رسمی این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است، اما متعاقب آن خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، در گزارشی نوشت که صدای این انفجار مهیب در آسمان بادرود از توابع شهرستان نطنز و در فاصله نزدیک به ۲۰ کیلومتر مجتمع شهید احمدی روشن شنیده شده است.

این میان خبرگزاری فارس بر اساس «شنیده‌های غیررسمی» خبرنگار خود صدای انفجار را به «انهدام یک پهپاد ناشناس» در منطقه بادرود شهرستان نسبت داد.

فارس همچنین دقایقی بعد به نقل از «منابع مطلع» گزارش داد که یک شلیک برنامه‌ریزی‌شده «با هدف آزمایش واکنش سریع سامانه‌های پدافندی مستقر در منطقه در برابر تهاجم احتمالی بوده است».

----------------

بیشتر بخوانید:

جمهوری اسلامی به اصفهانی ها هم شلیک کرد/باج خواهی ایران جایز نیست!

----------------------------------------------------------------------------

به نوشته فارس، «این موشک پدافندی با هدایت سایت پدافند هوایی مستقر در منطقه در آسمان منفجر شده است».

این در حالی است که طی ۱۸ ماه گذشته دو انفجار در سایت نطنز اتفاق افتاده که مقامات ايران انگشت اتهام را به سوی اسرائیل دراز کرده‌اند.

نشریه «جوئیش کرانیکل» هفته‌نامه یهودی در بریتانیا نیز ۱۱ آذرماه مدعی شد موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، با استخدام ۱۰ دانشمند هسته‌ای ایران توانست در کمتر از دو سال، سه طرح خرابکاری در سایت‌های اتمی ایران را اجرایی کند که دو انفجار آن در سایت نطنز بوده است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

اعلام «قطعی» جنگ اسراییل با ایران/به برجام پایبند نیستیم!

--------------------------------------------------------

در صورت صحت انفجار یا تلاش برای حمله به نطنز، مذاکرات هسته‌ای می‌تواند با چالش مواجه شود. دور هفتم مذاکرات هسته‌ای بعد از بیش از ۵ ماه وقفه روز جمعه ۱۲ آذرماه به پایان رسید و احتمالا هفته آینده از سر گرفته خواهد شد. دیپلمات‌های غربی مذاکرات اخیرا را «ناامیدکننده و مایه نگرانی» خوانده‌اند.

 

 تکمیل می‌شود.../


https://www.asianews.ir/u/4j7
اخبار مرتبط
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل روز امروز خطاب به نمایندگان کشورهای طرف مذاکره با ایران مدعی شد: «امروز جمهوری اسلامی که در اصفهان به مردم خود نیز شلیک کرد با یک هدف مشخص وارد مذاکرات در وین خواهد شد برای پایان دادن به تحریم‌ها و در ازای تقریبا هیچ.»
انفجار در پمپ بنزین جان ۲ جوان موتورسوار را گرفت.
آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور داده تا نیروی هوایی در شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سخت آموزش ببیند.
در حالی که نیروی هوایی ایالات متحده آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب پیشرفته ۲.۵ تُنی به نام جی‌بی‌یو ۷۲ در حمله به مراکز هسته‌ای ایران را علنی کرده است، شبکه تلویزیونی اسرائیل از اختصاص بودجه‌ برای آماده‌سازی نظامی اسرائیل با هدف حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران خبر داد.
مقام نظامی اسرائیل گفت در مقابله با تهدید ایران خود را برای همه گزینه‌ها ازجمله گزینه نظامی آماده می‌کنیم.
دومین حمله مرگبار به مساجد شیعیان در افغانستان امروز رخ داد؛ این دومین حمله خونین ترویستی در عرض یک هفته گذشته در این کشور نسبت به شیعیان است.
انتشار تصاویر ماهواره‌ای یک گروه بین‌المللی مشاوره اطلاعاتی، نشان می‌دهد که انفجار در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران، خسارت شدیدی به ساختمان‌ آن وارد کرده و به مرگ دو نفر منجر شده است.
در حالی که بارها آتش‌سوزی و انفجار در مراکز هسته‌ای، امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران رخ داده است، عصر روز گذشته نیز درپی آتش‌سوزی در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران دو نفر کشته شدند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید