صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۳
کد خبر: 7018
گزارشگر: 213
۸۱۵
۰
۰
۴
از طریق شرکت‌های هندی

محصولات «ضد کرونای فایزر» به دست مردم ایران می رسد

محصولات «ضد کرونای فایزر» به دست مردم ایران می رسد
در حالی که که دی ماه سال گذشته ورود محصولات دارویی ضد کرونای فایزر به ایران ممنوع شد، به تازگی قرار است قرص‌های ضد کرونای فایزر از طریق شرکت‌های هندی در ایران توزیع شوند.

به گزارش آسیانیوز، قرص‌های ضد کرونای فایزر از طریق شرکت‌های هندی در ایران «توزیع خواهد شد»


قرص‌های ضد کرونای دو شرکت داروسازی فایزر و مِرک از طریق شرکت‌های هندی که شریک این پروژه هستند، در ایران توزیع خواهد شد.

------------------

بیشتر بخوانید:

معجزه «خوراکی» فایزر کرونا را ریشه کن کرد!
-------------------------------------------------------------

 این دو شرکت مجوز تولید این قرص‌ها را در قالب یک قرارداد که تولید آن را ارزان‌تر می‌کند، به یک سازمان غیرانتفاعی وابسته به سازمان ملل متحد اعطا کرده‌اند و این سازمان از طریق شرکای هندی خود اقدام به توزیع آن در ایران خواهد کرد.

هنوز تاریخ عرضه این قرص‌ها و قیمت آن مشخص نشده، ولی بر اساس قرارداد امضاشده، تا زمانی که بیماری کرونا «از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک وضعیت اضطراری سلامت عمومی طبقه‌بندی شده است» هیچ حق امتیازی برای فروش قرص‌ها به فایزر پرداخت نخواهد شد.

------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن «فایزر» باید در دوز سوم تزریق شود!/موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی

------------------------------------------------------------------------- 

 

در ایران پیشتر مقام‌های وزارت بهداشت گفته‌اند که تولید قرص ضد کرونا در داخل کشور را مدنظر دارند، اما «فعلا واردات قرص‌های ضدکرونا در استراتژی وزارت بهداشت قرار ندارد».

 رهبر انقلاب در دی‌ ۹۹ ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی کرونا به ایران را «ممنوع» اعلام کرد و در پی این اظهارات بسیاری از مقامات ایران ضمن مخالفت با ورود واکسن‌های پرمصرف جهانی بر تولید واکسن کرونا در داخل تاکید کردند.

 

------------------------

بیشتر بخوانید:

علت «مبهم» منتفی شدن واردات واکسن فایزر

-------------------------------------------


روز یک‌شنبه، ۲۹ آبان، جلیل جهان‌آبادی، نماینده مجلس ایران با اشاره به «خط و نشان کشیدن‌های برخی مسئولان و مافیای داروی کشور برای ممانعت از ورود قرص درمانی کرونا به کشور» خواستار «تعقیب داخلی و بین‌المللی» این افراد به جرم «جنایت علیه بشریت» شد.

 

 -------------------------

بیشتر بخوانید:

دچار شدن برخی از ایرانی ها به «عوارض شدید» واکسن روسی اسپوتنیک

-----------------------------------------------------


برخی وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس در سال‌های اخیر بارها به وجود مافیای دارو در ایران اشاره کرده‌اند و همه آنها مدعی مبارزه با مافیای دارو هستند./

https://www.asianews.ir/u/4jd
اخبار مرتبط
با شروع تزریق نوبت سوم واکسیناسیون علیه کرونا، اینکه چه افرادی می‌توانند این نوبت را تزریق کنند و چه واکسنی به کدام گروه تزریق خواهد شد، پرسش بسیاری از شهروندان است.
یک متخصص بیماری‌های غدد درون ریز گفت: در صورت ابتلا به ویژه برای بیمارانی که کنترل قند خون مناسبی ندارند، احتمال پیشرفت و شدت گرفتن بیماری و همچنین مرگ‌ومیر بیشتری وجود دارد باید در دریافت واکسن ملاحظاتی داشته باشند.
در حالی که هنوز از واکسن های معتبر و تایید شده جهان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران خبری نیست، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که دریافت دُز سوم شامل حال آنها شود از سوی مرکز بهداشت فراخوان می‌شوند و می‌توانند یکی از انواع واکسن موجود در استان را دریافت کنند.
برخی از مردم دلایلی برای واکسن نزدن دارند و در این باره موضوعات بسیاری را توجیه می کنند.
براساس اعلام در سایت رسمی فایزر داروی پی‌اف-۰۷۳۲۱۳۳۲ یک داروی تحقیقاتی ضدویروسیِ مهارکننده آنزیم پروتئاز ویروس کرونای عامل کووید-۱۹ است که به‌ طور خاص برای تجویز خوراکی طراحی شده است و در صورت بروز اولین علائم عفونت و بدون نیاز به بستری شدن برای بیماران تجویز شود.
با گذشت شش ماه از دریافت نوبت دوم واکسن، افراد می‌توانند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند؛ دُز سوم را دریافت و در سامانه به ثبت برسانند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید