صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۷
کد خبر: 7030
گزارشگر: 306
۵۳۶
۰
۰
۰
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ساخت و سازهای بدون پروانه در استان یزد نگران کننده است

ساخت و سازهای بدون پروانه در استان یزد نگران کننده است
یزد - رئیس سازمان نظام مهندسی استان گفت: متاسفانه استان یزد در بخش ساخت و ساز های بدون پروانه شرایط خوبی ندارد و لازم است هرچه زودتر اقداماتی در این زمینه صورت گیرد
 
آسیا نیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد؛ «مجتبی فرهمند» در دیدار با «احمد پهلوانیان» مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان و نحوه کارکرد آن در جامعه اظهار کرد: این سازمان سه مخاطب اصلی مردم، مهندسین و حاکمیت را در کنار خود دارد به نحوی که تعامل با هرکدام از این بخش ها نیازمند برنامه ریزی و تعامل جداگانه است.
وی تاکید کرد: در تلاش هستیم در دوره نهم هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان، رابطه مردم و مهندسین را تنظیم کنیم و ضمن تبیین وظایف مهندسین به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا لذت استفاده از ظرفیت مهندسی به کام مردم شیرینی ایجاد کند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه موضوعات ترویج و فرهنگ سازی در خصوص معماری ایرانی اسلامی نیازمند برنامه ریزی و تعامل با رسانه ها به ویژه رسانه ملی است، افزود: مردم باید به این نتیجه برسند که تفکر مهندسی می تواند به ابعاد مختلف زندگی آنان کمک کند.
وی با اشاره به اینکه معماری ایرانی اسلامی نتیجه فرهنگ کامل ایرانی هاست، تاکید کرد: متاسفانه این فرهنگ غنی به فرهنگ تفاخر، تظاهر و منویات مالک تبدیل شده است که خوشبختانه مصوبه شورای شهر ششم در این زمینه و برای آینده راه گشا خواهد بود.
فرهمند نظام مهندسی را دیده بان حقوق مهندسی شهر دانست و عنوان کرد: بخش زیادی از کاهش مرگ  میر ها و خسارات مالی در زلزله های اخیر کشور ناشی از مهندسی سازی ساختمان هاست و از این رو می بایست در این حوزه همچنان فرهنگ سازی و تلاش کرد.
در ادامه این جلسه مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان یزد نیز با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ضامن حفظ سلامت، هویت و شخصیت ساختمان های شهر است، گفت: برخی از این بخش ها به دست فراموشی سپرده شده است به گونه ای که در حال حاضر به جای توسعه نیازمند احیای هویت معماری ایرانی اسلامی هستیم.
«احمد پهلوانیان» اظهار کرد: در حوزه فرهنگ سازی نیازمند طراحی سیستمی هستیم و در صورتی که تک بعدی به موضوع نگاه شود به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
وی ساختمان را ثروت ملی دانست و تاکید کرد: هدر رفت منابع در صنعت ساختمان به واسطه ساخت و ساز های غیر اصولی جایز نیست و لازم است در مورد این مسائل فرهنگ سازی و اقدامات لازم انجام شود که صدا و سیمای مرکز استان این آمادگی را دارد تا با همکاری سازمان نظام مهندسی به این موضوع ورود کند.
گفتنی است در این جلسه اعضای هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز حضور داشتند که هریک دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

سید محمد جواد عرفانفر

ساخت و سازهای بدون پروانه در استان یزد نگران کننده است , مجتبی فرهمند  رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4jq
اخبار مرتبط
یزد - رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فرزاد فیضی را به عنوان مسئول روابط عمومی این نهاد منصوب کرد
یزد - سامانه یکپارچه مدیریت الکترونیک نظام مهندسی ساختمان استان یزدراه اندازی شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید