صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۰۷:۴۴
کد خبر: 7031
گزارشگر: 213
۷۱۹
۰
۰
۴
جزییات سفر موساد به ایالات متحده

رئیس موساد برای ارایه «اطلاعات درباره ایران» به آمریکا رفت

رئیس موساد برای ارایه «اطلاعات درباره ایران» به آمریکا رفت
با شکست دور هفتم مذاکرات هسته ای، داوید بارنئا، رئیس موساد، به واشنگتن سفر کرد تا با مقام‌های ارشد دولت بایدن درباره ایران گفت‌وگو کند.
به گزارش آسیانیوز، رئیس موساد برای دادن اطلاعات جدید درباره برنامه هسته‌ای ایران به آمریکا می‌رود

داوید بارنئا، رئیس موساد، روز یک‌شنبه، ۱۴ آذر به واشنگتن سفر کرد تا با مقام‌های ارشد دولت بایدن درباره ایران گفت‌وگو کند و آنها را قانع کند که دنبال توافق موقت با ایران نباشند.

---------------------

بیشتر بخوانید:

اسرائیل می خواهد «تهران» را هدف قرار دهد؛ نه نیروهای نیابتی را!
----------------------------------------------------------
این سفر چند روز پس از ناکامی دور هفتم مذاکرات وین انجام می‌شود. روزنامه اسرائیلی هاآرتص سفر رئیس موساد را «بسیار مهم» خوانده است و نوشته است در این سفر اطلاعات جدیدی درباره برنامه هسته‌ای ایران به آمریکایی‌ها ارائه خواهد شد.


مقام‌های دولت اسرائیل پیش از این بارها مخالفت خود با بازگشت آمریکا به برجام را اعلام کرده‌اند و ابراز نگرانی کرده‌اند که در صورت موفقیت مذاکرات احیای برجام «میلیاردها دلار پول بادآورده به ایران برسد اما ساخت بمب متوقف نشود».

داوید بارنئا، رئیس موساد، در روزهای اخیر با تاکید بر اینکه اسرائیل توافق بد را تحمل نمی‌کند، وعده داده بود که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.

 

----------------

بیشتر بخوانید:

جمهوری اسلامی به اصفهانی ها هم شلیک کرد/باج خواهی ایران جایز نیست!

----------------------------------------------------------------------------

ایران و کشورهای عضو برجام تاکنون در وین هفت دور مذاکره کرده‌اند که این مذاکرات درباره لغو تحریم‌های آمریکا و نحوه بازگشت ایران به اجرای کامل برجام است. آمریکا در این مذاکرات به صورت غیرمستقیم حضور دارد و در تازه‌ترین تحول ایران اقدام به تحویل دو پیش‌نویس کرده است که محتوای آن از سوی کشورهای غربی «غیرقابل قبول» توصیف شده است./


https://www.asianews.ir/u/4jr
اخبار مرتبط
گزارش کوتاهی از شنیده شدن «صدای انفجار شدید» در آسمان نطنز توسط مردم محلی مخابره شده است.
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل روز امروز خطاب به نمایندگان کشورهای طرف مذاکره با ایران مدعی شد: «امروز جمهوری اسلامی که در اصفهان به مردم خود نیز شلیک کرد با یک هدف مشخص وارد مذاکرات در وین خواهد شد برای پایان دادن به تحریم‌ها و در ازای تقریبا هیچ.»
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور خارجه به دنبال توافقی برای نصب مجدد چهار دوربین از کارافتاده در تاسیسات اتمی کرج بود که گفت این توافق به دست نیامده است.
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام ادعاهایی بیان کرد و بار دیگر تأکید کرد که کشورش به هیچ توافق هسته‌ای جدید ایران با قدرت‌های جهانی پایبند نخواهد بود و مدعی شد آزادی عمل خود برای اقدام علیه رژیم اسلام‌گرای افراطی را به کار می گیرد.
آمریکا و متحدانش در اقدامی بی سابقه جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از باج‌افزار متهم کرده‌اند؛ آنها هشدار دادند که هکرهای مورد حمایت دولت ایران شمار وسیعی از قربانیان در بخش‌های مختلف آمریکا از حمل و نقل تا خدمات درمانی را هدف گرفته‌اند.
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید با پاسخ رد ایران به درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های یکی تاسیسات اتمی کلیدی این کشور، دیگر نمی‌توان نظارت آژانس بر برنامه اتمی ایران را «بی‌کم‌وکاست» دانست و امکان دارد هرگز نشود «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده است به دست آورد.
آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور داده تا نیروی هوایی در شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سخت آموزش ببیند.
مقام نظامی اسرائیل گفت در مقابله با تهدید ایران خود را برای همه گزینه‌ها ازجمله گزینه نظامی آماده می‌کنیم.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده در مقطع کنونی درباره گزینه‌های جایگزین برجام اظهارنظر علنی نمی‌کند
در حالی که امیرعبداللهیان چند روز گذشته گفت آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند، وزیر خارجه آمریکا امشب اذعان کرد که که احیای برجام بی‌فایده خواهد بود!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید