صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
کد خبر: 7048
گزارشگر: 213
۱۰۳۶
۰
۰
۶
افزایش عیدی و سنوات کارگران در سال جاری

اعلام حداقل عیدی کارگران و «جزییات» عیدی ۹ میلیونی

اعلام حداقل عیدی کارگران و «جزییات» عیدی ۹ میلیونی
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفته که حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال جاری اعلام شده است.

به گزارش آسیانیوز، حداقل عیدی کارگران در سال ۱۴۰۰ اعلام شد. بر این اساس حداقل عیدی کارگران در سال جاری، ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و حداکثر مبلغ عیدی کارگران حدود ۹ میلیون تومان است.

-------------

بیشتر بخوانید:

کارزار محکومیت های عجیب هفت تپه/کارخانه نیشکر «قربانی» می گیرد!

------------------------------------------------

 

اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفته که حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال جاری اعلام شده است.

به گفته نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، میزان حداقل عیدی کارگران در سال جاری برابر با دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر رقم عیدی نیز برابر با سه برابر حداقل دستمزد است.

 -----------------

بیشتر بخوانید:

«واگذاری بانک رفاه» یعنی اختلال حقوق بازنشستگان/دولت و مجلس «حق دخالت» در داخل سازمان را ندارند!
--------------------------------

 

تجارت نیوز نوشت اما رقم دقیق عیدی کارگران چقدر است؟ حداقل دستمزد در سال جاری دو میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان است. به این ترتیب با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، کف عیدی کارگران ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۹۰ تومان است. حداکثر رقم عیدی هشت میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۸۵ تومان است.


بر این اساس عیدی امسال کارگران، بین ۵ میلیون و ۴۰۰ تا ۹ میلیون تومان است. هر کدام از کارگرانی که یکسال کامل در یک مجموعه کار کرده‌اند و ماهانه حداقل حقوق دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومانی را دریافت کرده‌اند، باید منتظر عیدی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

-----------------------------------

بیشتر بخوانید

هشدار اعتراض گسترده کارگران در خیابان ها

-----------------------------------------------------------------------
اما عیدی بیشتر از این شامل افرادی می‌شود که پایه حقوق بالاتری دارند. عیدی این افراد معادل ۹۰ روز مزد روزانه است. اما مشروط به اینکه این رقم بیش از ۹ میلیون تومان نشود./


https://www.asianews.ir/u/4k8
اخبار مرتبط
قانون کار در ایران که هیچ‌گاه به طور کامل اجرا نشده و نخست باید به صورت کامل اجرا بشود تا بعد نواقصش مشخص شود؛ این در حالی است که با وجود قوانین فعلی امنیت شغلی در کشور ما تا 96 درصد از بین رفته است.
در حالی حرف و حدیث ها درباره برپایی تجمعات روز کارگر زیاد شده است که امروز رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت هشدار می‌دهم اگر کارگران به خیابان‌ها بیایند، رئیس مجلس و نمایندگان ناآشنا با مسایل کارگری و نمایندگانی که با کارگران سر ناسازگاری و غرض‌ورزی دارند، باید پاسخگو باشند.
قضات دیوان عدالت اداری مبتنی بر یک دادنامه، با دخالت دولت در مناسبات روابط کار و تامین اجتماعی مخالفت کرد.
در پی صدور احکام طولانی در اغلب پرونده های کلان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، عده ای بی گناه همیشه قربانی می شوند و فاسدان سر سلامت به در می برند و سرانجام با مانور موضوعاتی مانند عدالت اقتصادی، سر و ته کارزار عدالت خواهی سر از ناکجا آباد درمی آورد..حال که طبق این قاعده، درباره «نیشکر هفت تپه» و محکومیت های نابرابر به این تکرار رسیده ایم، این مساله موردتوجه تحریریه «آسیانیوز» و سردبیر این رسانه قرار گرفت که بر آن شدیم تا به گوشه ای از روایت دادخواهی در پرونده کارخانه نیشکر هفت تپه بپردازیم.
جلسه شورایعالی کار در حالی فردا پانزدهم آبان، برگزار می شود که قرار است به طور مشخص بررسی تقاضای نمایندگان گروه کارگری در رابطه با راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران بپردازد.
کارگر شرکت نفت و گاز با خودکشی به زندگی خود پایان داد و در برگه ای که از وی به جامانده انگیزه اش را فشارهای اقتصادی و تبعیض‌های محل کار عنوان کرده است.
براساس گزارش ها امضای نمایندگان مجلس برای در دستور قرار گرفتن لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی منجر شد که این لایحه از آبان ماه در دستور کار قرار بگیرد.
با وجود درخواست های مکرر، وزارت کار هیچ اقدامی برای برگزاری نشست سه‌جانبه صورت نداده است؛ در حالی که نشانه‌ای هم مبنی بر مهار تورم یا حتی تثبیت قیمت‌ها وجود ندارد و این روزها با برنج کیلویی ۵۰ هزار تومان، یک شانه تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان و یک کیلو ماست بیش از ۲۰ هزار تومان مواجه هستیم.
در حالی که کارگران نیشکر هفت تپه همچنان در چندین اعتصاب طولانی خواستار رسیدگی دولت به این پرونده و پرداخت حقوق معوقه خود هستند، سخنگوی قوه قضائیه امروز صدور حکم ۲۰ سال حبس و رد مال برای امید اسدبیگی، مدیرعامل سابق شرکت نیشکر هفت‌تپه، را تأیید کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید