صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۸
کد خبر: 7056
گزارشگر: 213
۱۳۲۹
۰
۰
۳
از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت گرفت

تحریم جمعی از فرماندهان بسیج، سپاه و ناجا؛ به اتهام سرکوب اعتراضات

تحریم جمعی از فرماندهان بسیج، سپاه و ناجا؛ به اتهام سرکوب اعتراضات
وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، از جمله غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش آسیانیوز، آمریکا جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران را با اتهام سرکوب اعتراضات تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶ آذر جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، از جمله غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده است، سید رضا موسوی اعظمی، فرمانده تیپ یکم امیرالمومنین سپاه، علی همتیان و مسعود صفدری از از بازجویان سپاه پاسداران، حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی، صغری خدادادی رئیس زندان قرچک و لیلا واثقی، فرماندار قلعه‌ حسن‌خان همراه با محسن ابراهیمی، فرمانده نیروهای ویژه پاسداران ولایت، و محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران، از جمله افرادی هستند که به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

---------------------

بیشتر بخوانید

یگان ویژه به کشاورزان متحصن اصفهان حمله کردند
-----------------------------------------------------

یگان‌های ویژه ناجا و «نیروهای ویژه پادوحشت» موسوم به «نوپو» نیز در این فهرست هستند.

افراد و نهادهای یاد شده که به سرکوب اعتراضات در ایران و نقض حقوق بشر متهم شده‌اند، با استناد به قوانین مگنیتسکی و کاتسا در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا نیز در فروردین امسال تعدادی از این فرماندهان را به اتهام سرکوب خشن اعتراضات آبان ۹۸ به فهرست تحریم‌های حقوق بشری خود اضافه کرده‌ بود.

آمریکا همچنین تشکیلات «نیروهای ویژه پاسداران ولایت» از زیرمجموعه‌های یگان ویژه نیروی انتظامی، همچنین زندان مرکزی اصفهان و زندان زاهدان را همراه با یگان ویژه ناجا به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

خزانه‌داری آمریکا مدعی است این افراد در ارتباط با نقض حقوق بشر، سرکوب شهروندان بی‌گناه، مخالفان سیاسی و اعتراضات صلح‌آمیز به لیست سیاه اضافه شده‌اند.

این گزارش مدعی شده است نیروهای یگان ویژه در سرکوب گسترده معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸ و نقض گسترده حقوق بازداشت‌شدگان، همچنین اعتراضات تابستان ۹۲ نقش اساسی داشته و اعتراضات گسترده آبان ۹۸ را همراه با نیروهای بسیج سرکوب کرده و به سوی افراد غیرمسلح شلیک کرده‌اند.

این گزارش به سهم تک تک افراد تحریم شده در سرکوب گسترده مردم معترض اشاره کرده و علت تحریم زندان زاهدان را بازداشت و اعدام تعدادی از فعالان سیاسی بلوچ ایران در این زندان عنوان کرده است.

خزانه‌داری آمریکا مشخصا به نام حسن دهواری اشاره کرده که در جریان اعتراضات مدنی بازداشت شد، اما به اتهام ترور ماموران امنیتی و انتظامی اعدام شد.

او به همراه الیاس قلندرزهی دیگر زندانی بلوچ دی‌ماه پارسال اعدام شدند.

این افراد اتهامات علیه خود را رد کرده و علت بازداشت‌شان را مشارکت در چند تجمع اعتراض صلح‌آمیز عنوان کرده بودند.

در رابطه با زندان اصفهان نیز خزانه‌داری آمریکا علت تحریم را اعدام مصطفی صالحی از معترضان دی ۹۶ عنوان کرده است. وی از طرف نهادهای امنیتی ایران متهم به همکاری با سازمان‌های جاسوسی خارجی و سازمان‌دهی اعتراضات، همچنین قتل یک عضو بسیج شده بود و مرداد پارسال اعدام شد.

خزانه‌داری آمریکا همچنین علت تحریم صغری خدادادی را حمله به زندانیان عقیدتی زن در آذرماه پارسال عنوان کرده و گفته است بر اساس گزارش‌ها، زندانبانان این افراد را با باتوم و باتوم برقی مورد ضرب‌وشتم قرار داده‌اند.

پایگاه خبری هرانا قبلا در گزارشی ادعا کرد که مسئولان زندان قرچک ورامین ۲۳ آذر پارسال همراه با ماموران گارد زندان پس از ورود به بند هشت زندان قرچک، با شوکر و باتوم اقدام به ضرب‌وشتم زندانیان سیاسی محبوس در این بند کردند.

نهادهای ناظر و مدافع حقوق بشر موکدا سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران را به نقض اصول اولیه از جمله حق دسترسی به وکیل اختیاری متهم کرده و مدعی هستند بسیاری از احکام، به‌ویژه در مورد زندانیان سیاسی در پی شکنجه شدید آن‌ها صادر شده‌است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی این اتهام‌ها را رد کرده و تاکید کرده که «تسلیم» این انتقادها و اعتراض‌ها نمی‌شود.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه ایران در یک پیام توئیتری به تحریم‌های جدید ایالات متحده واکنش نشان داد و نوشت که «حتی در میانه گفت‌وگوهای وین، آمریکا از اعمال تحریم علیه ایران دست بر نمی‌دارد».

سعید خطیب‌زاده گفت: واشینگتن قادر به درک این مسئله نیست که کارزار «شکست حداکثری» و «گشایش دیپلماتیک» نقیض هم هستند: تشدید تحریم‌ها، نه تنها اهرم نمی‌سازد، بلکه در تضاد با جدیت و حسن نیت ادعایی است./

https://www.asianews.ir/u/4ke
اخبار مرتبط
خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال از قول یک دیپلمات اروپایی نوشت که پیش‌نویس‌های پیشنهادی ایران غیرقابل قبول و زیاده‌روی است.
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل روز امروز خطاب به نمایندگان کشورهای طرف مذاکره با ایران مدعی شد: «امروز جمهوری اسلامی که در اصفهان به مردم خود نیز شلیک کرد با یک هدف مشخص وارد مذاکرات در وین خواهد شد برای پایان دادن به تحریم‌ها و در ازای تقریبا هیچ.»
انسان همواره با سرزمینی که در آن به دنیا آمده و رشد کرده ارتباط روحی و احساسی خاصی دارد و زاینده رود همواره از تاریخ باستان، نماد آبادی و طراوت کشور دیده شده و به ساخته شدن آثار بی بدیل فرهنگی همچون، مجموعه پلهای ساخته شده بر آن و یا میادین تاریخی در اطراف آن گواهی است بر اهمیت شخصیت باستانی این رود است و آسیب دیدن آن، آسیب به روح ملی مردم است.
بر اساس ویدیوهای منتشرشده در شبکه های اجتماعی، نیروهای انتظامی و امنیتی بامداد پنجشنبه به کشاورزان متحصن در بستر زاینده‌رود حمله کرده و چادرهای آنها را آتش زدند.
در ادامه پیوستن تظاهرات مردم شهرهای مختلف به اعتراضات گسترده مردم اصفهان، امروز نیز در تجمعی وسیع در شهرکرد، معترضان شعارهایی چون «بردن آب محاله، اینجا چهارمحاله» و «دولت خودش مافیاست» را سر دادند.
مقامات آمریکایی و اروپایی با اعلام به خبرگزاری رویترز گفتند که آمریکا مذاکراتی با چین جهت کاهش خرید نفت خام از ایران انجام داده است.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، گفت که کشورهای ۱+۴ هیچ نشستی با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نخواهند داشت و اصرار آنها بر مذاکرات وین است؛ این در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با لحنی متفاوت از لغو همه تحریم ها برای آغاز مذاکرات سخن می گوید.
نام بانک آینده در سال ۹۹ با ماجرای فروش ایران‌مال بر زبان‌ها افتاد و باور عموم بر این بود که این بانک در سال‌های گذشته چندین بار از طریق فروش و تملیک مجدد ایران‌مال توانسته از ورشکستگی نجات پیدا کند.
اداره صنایع و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا راعلام کرد که ۳۴ شرکت، از جمله ۸ شرکتی را که تجهیزات آمریکایی برای کمک به توسعه برنامه نظامی ایران ارسال می‌کردند، تحریم کرده است.
اعضای پارلمان اروپا در قطعنامه ای مدعی شده اند که دست‌کم ۱۲ تن دیگر از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا توسط حکومت ایران «خودسرانه» بازداشت شده‌اند و خواهان برقراری تحریم‌های هدفمند علیه مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران به عنوان افرادی که در بازداشت و زندانی شدن شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست داشته‌اند، هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید