صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۷
کد خبر: 7067
گزارشگر: 213
۷۹۶
۰
۰
۴
ادعای مبارزه منطقه ای با نفوذ جمهوری اسلامی

بایدن گفت نیروهای آمریکایی در عربستان برای «مقابله با ایران» مسلح شده اند

بایدن گفت نیروهای آمریکایی در عربستان برای «مقابله با ایران» مسلح شده اند
رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره عربستان نوشت: نیروهای مسلح ایالات متحده در پادشاهی عربستان سعودی مستقر شده‌اند تا از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه در برابر اقدامات جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور محافظت کنند.

به گزارش آسیانیوز، جو بایدن٬ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۱۶ آذر در نامه‌ای به کنگره این کشور گزارشی از وضعیت استقرار نیروهای نظامی ایالات متحده در مناطق مختلف جهان ارائه کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در آغاز این نامه تصریح کرده است که این گزارش بر اساس اختیاراتش در چارچوب «قطعنامه اختیارات جنگ» (قانون عمومی ۹۳-۱۴۸) تهیه شده است.

------------------------

بیشتر بخوانید:

برجام بی برجام!
----------------------------------------------

در این نامه در خصوص استقرار نیروهای آمریکایی در عراق، سوریه، اردن، شبه جزیره عربستان، ترکیه، افغانستان، شرق آفریقا و فیلیپین توضیحاتی ارائه شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص حضور نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره عربستان مدعی شده است: نیروهای مسلح ایالات متحده در پادشاهی عربستان سعودی مستقر شده‌اند تا از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه در برابر اقدام خصمانه ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور محافظت کنند.

جو بایدن تصریح کرده است، این نیروها با هماهنگی دولت پادشاهی عربستان سعودی، قابلیت‌های دفاع هوایی و موشکی را فراهم کرده و از عملیات جنگنده‌های ایالات متحده پشتیبانی می‌کنند. تعداد کل نیروهای ایالات متحده در پادشاهی عربستان سعودی تقریباً ۲۱۲۰ نفر است.

----------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: تعداد کمی از نیروهای نظامی ایالات متحده برای انجام عملیات علیه گروه القاعده در شبه جزیره عربستان و داعش (گروه حکومت اسلامی) به یمن اعزام شده‌اند. ارتش ایالات متحده به همکاری نزدیک با دولت جمهوری یمن و شرکای منطقه‌ای برای کاهش تهدید تروریستی ناشی از این گروه‌ها ادامه خواهد داد.

جو بایدن در ادامه نوشته است: همانطور که قبلاً گزارش شد، من دستور پایان دادن به حمایت ایالات متحده از عملیات نظامی تهاجمی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه حوثی‌ها در یمن را صادر کردم. نیروهای مسلح ایالات متحده، در نقشی غیر جنگی، به ارائه مشاوره نظامی و اطلاعاتی محدود به نیروهای منطقه برای مقاصد دفاعی و آموزشی تنها در رابطه با عملیات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه حوثی‌ها در یمن ادامه می‌دهند.

جو بایدن در نخستین هفته‌های آغاز کار خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا درچهارم فوریه (۱۶ بهمن) اعلام کرد، ایالات متحده به حمایت از عملیات نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن پایان می‌دهد.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

محمدبن سلمان در انتظار مسی و رونالدو!+عکس

-------------------------------------------


نیروها در عراق و سوریه

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه را بخشی «از یک استراتژی جامع برای شکست داعش» و القاعده دانسته است که از طریق مشارکت با نیروهای محلی و منطقه عملیات خود علیه این دو گروه بنیادگرا در این دو کشور انجام می‌دهند.

جو بایدن تصریح کرده است: حضور تعداد معدود از نیروهای مسلح ایالات متحده در مکان‌های مهم استراتژیک در سوریه، برای انجام عملیات با مشارکت نیروهای بومی است تا تهدیدات تروریستی مستمر ناشی از سوریه را برطرف کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه به حضور نیروهای آمریکایی در عراق و همکاری با حکومت این کشور اشاره کرده و گفته است، نیروهای مسلح ایالات متحده در عراق به مشاوره، کمک و آموزش عناصر منتخب نیروهای امنیتی عراق از جمله نیروهای امنیتی کرد عراق ادامه می‌دهند.

جو بایدن همچنین در این نامه به دستور خود برای حمله به نیروهای شبه نظامی مورد حمایت ایران در عراق اشاره کرده است.

او ادعا کرده است: همانطور که در ژوئن ۲۰۲۱ گزارش شد، من دستور حملات هدفمندی را علیه تأسیسات در دو مکان در سوریه و یک مکان در عراق در نزدیکی مرز عراق و سوریه را صادر کردم. این تأسیسات توسط گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران که در مجموعه‌ای از حملات علیه پرسنل و تأسیسات ایالات متحده در عراق شرکت داشتند، استفاده می‌شد.

نیروهای آمریکایی در ششم اسفند سال گذشته و ششم تیرماه امسال مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران را در عراق و شرق سوریه هدف قرار دادند./


https://www.asianews.ir/u/4kp
اخبار مرتبط
در حالی که هفتمین دور مذاکرات احیای توافقنامه هسته‌ای برجام در وین با توقف و سرخوردگی طرف های غربی مواجه شد، یک نشریه اسرائیلی ادعا کرد که از این پس در واکنش به حملات نیروهای مورد حمایت ایران در منطقه. تهران را نشانه خواهد گرفت.
خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال از قول یک دیپلمات اروپایی نوشت که پیش‌نویس‌های پیشنهادی ایران غیرقابل قبول و زیاده‌روی است.
ایران و ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۱۱ آذر، همزمان با مذاکرات هسته‌ای در وین برای احیای برجام، نسبت به دستیابی توافق در این زمینه ابراز بدبینی کردند.
ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی امروز سه‌شنبه، ۹ آذر، اعلام کرد که یک «سایت مخفی» متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را بمباران کرده است.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور خارجه به دنبال توافقی برای نصب مجدد چهار دوربین از کارافتاده در تاسیسات اتمی کرج بود که گفت این توافق به دست نیامده است.
در حالی که ماه های اخیر اخباری مبنی بر افزایس قابل توجه نرخ دلار و ورشکستگی اقتصادی متتشر شد، امروز نیز در پی افزایش قیمت ارزهای خارجی در ایران طی هفته‌های گذشته، قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران به بیش از ۲۹ هزار تومان رسید.
در حالی که خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ از شکست تلویحی مذاکرات هسته ای خبر داده است، رییس جمهور اسراییل گفت: ایران خواهان گفت‌وگو نیست و به دنبال بمب است و از تمایل جهان برای مذاکره به‌منظور خرید وقت سوء‌استفاده می‌کند.
یک خبرگزاری معتبر آمریکایی نوشت آمریکا باید برای شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده باشد و از این رو احتمال درگیری آشکار با ایران در حال افزایش است.
ولیعهد عربستان سعودی که خودش در جوانی به سر می‌برد، با ایجاد آزادی‌های اجتماعی نسل جوان را به آینده امیدوار کرده است.
محمدبن سلمان تا ساعات آینده رسما به عنوان مالک جدید باشگاه نیوکاسل معرفی می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید