صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۵
کد خبر: 7069
گزارشگر: 306
۵۳۵
۰
۰
۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد

جشنواره تئاتر استان یزد با بیش از سه دهه قدمت

جشنواره تئاتر استان یزد با بیش از سه دهه قدمت
یزد - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : جشنواره تئاتر یکی از مهم ترین جشنواره هایی است که به صورت ممتد و با سه دهه قدمت برگزار می شود

آسیا نیوز / یزد ؛ مجید جوادیان زاده با ابزار خرسندی از برگزاری جشنواره تئاتر استان یزد که بیش از سه دهه است بدون گسست برگزار می شود آن را یکی از مهم ترین جشنواره های استان ارزیابی نمود که در سالهای گذشته در استان یزد برگزار شده است. 
جوادیان زاده در ادامه افزود : ما جشنواره دیگری نداریم که این طور بدون گسست حتی در شرایط خاص حتی در اوج شرایط خاص کرونایی البته با رعایت ضرورت های شیوه های بهداشتی برگزار شده باشد واز این جهت جشنواره تئاتر یک تابلو و نماد خوبی است برای فرهنگ و هنر بطور عام و بطور خاص نشان دهنده توانمندی هنرمندان استان یزد است. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این مطلب که امسال در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد شاهد یک هم افزایی ویژه بین برگزار کنندگان جشنواره ، هنرمندان و حمایت بخشهای خصوصی بودیم که می توان از جمله نکات مثبت این دوره از جشنواره لحاظ کرد. 
وی ادامه داد:درماههای گذشته شاهد یک رکود در فعالیت های هنری در جامعه بودیم که  جشنواره تئاتر امسال برای مردم و مخاطببان علاقه مند و آگاه نوید بخش خوبی بود وشاهد فعالیت های خوبی بودیم. 
وی افزود: هنرمندانی که امسال به تولید اثر دست زدند در بخش های مختلف کارگردانی ، نویسندگی ، بازیگری ، اجرا و.. باعث شدند واگرایی که در جامعه نسبت به مساله فعالیت های هنری مشاهده می شود تبدیل به یک همگرایی مثبت و سازنده شود. 
جوادیان زاده با اشاره به برگزاری جشنواره چتر زندگی و تاثیراتی که بر روی مخاطبین داشت جشنواره تئاتر چتر زندگی را به نوعی باعث انسجام تشکیلات تئاتر و به نوعی جبران کننده بخشی از خسارتهای معنوی در دوران کرونا ارزیابی نمود. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر مشارکت استان یزد در  برگزاری جشنواره تئاتر که با همکاری هنرمندان و دستگاههای مختلف استان در آینده برگزار خواهد شد آن را زمینه ای برای عرض اندام تئاتر استان یزد در کشور دانست. 
جوادیان زاده مشارکت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره تئاتر استان را نمونه  انجام مسئولیت های اجتماعی شرکت های صنعتی و معادن استان یزد برشمرد و خواستار آن شد تا مراکز صنعتی و معدنی در قبال برداشت های مادی که از منابع استان انجام می دهند توجه لازم را به مسئولیت های فرهنگی واجتماعی جغرافیای اطراف خود داشته باشند. 
وی  استفاده از تجربیات برگزاری جشنواره در سالهای گذشته را یکی از مهمترین نکاتی دانست که تیم اجرایی برگزاری جشنواره به آن توجه خاصی داشته اند و امسال دو مساله برگزاری جشنواره در نقاط مختلف شهرو تقسیم آن مراکز مختلف و فروش بلیط به صورت الکترونیکی را از جمله تفاوت های این جشنواره با دوره های قبل برشمرد و اذعان داشت: بدون شک برای دوره های بعدی نیز این توجه به تجربیات گذشته و رفع اشکالات دوره های قبلی یکی از مسائلی است که برای بهبود کیفیت شرایط برگزاری مد نظر برگزار کنندگان قرار خواهد گرفت.

 

سید محمد جواد عرفانفر

جشنواره تئاتر استان یزد با بیش از سه دهه قدمت ,  مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ,سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4kr
اخبار مرتبط
یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد با شرکت ۱۲ اثر هنری از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه در این استان برگزار می شود
یزد - مجید جوادیان زاده در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان یزد با بیان این خبر افزود:کالا و محصولات فرهنگی خیلی دقیق و همانند سایر کالاها دیده و جدی گرفته نشده است
یزد - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: دادگستری استان یزد در جشنواره فرهنگی کتاب و کتابخوانی جزء دستگاه های برتر مروج فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور شد
یزد - در شرایط فعلی که بخاطر کرونا محدودیت‌هایی نظیر در خانه ماندن روح مردم را آزار داده این چنین رویدادهایی که مهارت فردی و گروهی افراد خانواده را تقویت می‌کند بسیار موثر است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید