صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۳۳
کد خبر: 707
گزارشگر: 2
۴۰۶۹
۴
۰
۷
فساد در یکی از اصلی ترین اقلام خوراکی ایرانیان:

تخلفی عجیب در فروشگاه های شهروند!

تخلفی عجیب در فروشگاه های شهروند!
به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی،مجموعه شهروند-که تحت نظارت شهرداری تهران است-مشغول فروش ۲۵۰ تن برنج تقلبی بود که پیش از ورود تعزیرات، حدود ۲۰ تن آن را حتی فروخته بود!

بر اساس اخبار و گزارشات رسیده به روزنامه آسیا و پس از بررسی های به عمل آمده روی ۲ برند برنج به نام های «برنج چاپار» و «برنج هاشمی کریمی»،مشخص شد که بیشتر محتویات این کیسه های برنج،شامل برنج پاکستانی تاریخ مصرف گذشته بوده که با تقلبی آشکار،به عنوان برنج ایرانی در فروشگاه های زنجیره ای شهروندِ تهران به مردم فروخته شده است.گفتنی است که برنج های عرضه شده ارزشی حداکثر ۱۰هزار تومان در کیلو داشته که در افتضاحی آشکار، به قیمت کیلویی ۲۸هزار و پانصد تومان نیز به فروش رسیده است!

Shahrvand
به گزارش نوید جمشیدی، یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، توجیحات مسعود سریع القلم، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهروند را غیر کارشناسی خوانده و اذعان داشت: «طبق قانون صنفی،هر شرکتی که کالایی ارائه می کند، مسؤل تضمین کیفیتی است که ادعا کرده است و فروشگاه شهروند،مسؤل عرضه کالاست و اینکه قبل از ورود تعزیرات، ۲۰ تن از این برنج را با آن قیمت بالا به فروش رسانده است نشان می دهد که به صحت برنج اعتقاد داشته است...».

Raygani
این تخلف نابخشودنی در حالی صورت گرفته است که مردم متأسفانه در فضایی از ناامیدی،بدبینی و بی اعتمادی نسبت به شرایط اقتصادی کشور سردرگم هستند و وقوع چنین جرایمی،آن هم از جانب یک مجموعه فروشگاه زنجیره ای که از قضا، وظیفه تنظیم بازار را هم بر عهده دارد، گناهی بزرگ و لطمه ای عمیق بر ساختار اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی کشور خواهد زد.سریع القلم در اظهاراتی عجیب گفته:«این فروشگاه به دنبال برخورد قاطع با تأمین کننده متخلف است...»!! حال سوال اینجاست: تا به کی برخی از مدیران و مسؤلان حکومت ضعف یا سؤمدیریت خود را به گردن دیگران می اندازند؟ سودجوی مفسد که جرم خود را مرتکب شده،می شود و خواهد شد، پس مدیران و مسؤلان این وسط چه کاره اند؟ آیا غیر از این است که وظیفه اول آنها نظارت و جلوگیری از همین دست تخلف هاست؟؟

Town Hall
گفتنی است، مسعود سریع القلم، برادر محمود سریع القلم(از مشاوران اقتصادی حسن روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام)در آذر ماه ۱۳۹۶،طی حکمی از سوی سمیع اله حسینی مکارم(معاون اقتصادی وقت شهرداری)به سمت مدیرعاملی شهروند منصوب شد. لذا از شهردار تهران،پیروز حناچی،به عنوان مدیر بالادستی این نهاد مهم که مستقیماً با سفره مردم سر و کار دارد انتظار می رود که قاطعانه با این فساد خطرناک برخورد و نتیجه را به مردم اعلام کند.
لازم به ذکر است، طی گزارشات رسیده به تحریریه روزنامه آسیا، سریع القلم، از آغاز تصدی بر این مسند، عزل و نصب های عجیبی در ساختار معاونان خود داشته که این موضوع نیز موجب افزایش سؤ ظن ها شده ولی نباید فراموش کرد که بدون تأیید و امضای مدیرعامل، هیچ کالایی در این فروشگاه های پر مشتری عرضه نشده و نمی شود.

Fesad
در پایان، روی سخن با سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان ضابط قضایی نیز هست؛ در حالی که حداقل در یک سال اخیر چپ و راست در رسانه ها خبر از توقیف و برخورد قاطع با محتکرین،کم فروشان و مفسدان بازار منتشر می شد و می شود، چرا پرونده مدیرعامل شهروند هنوز به دادگاه نرسیده است؟! چرا مدیرعاملِ متهم در حاشیه امن قرار گرفته است؟ تکلیف آن مردمِ از همه جا بی خبر که کلاه سرشان رفته و این برنج ها را خریده اند چه می شود؟ قاضی اسماعیلی(معروف به قاضی دارو)که مسؤل مستقیم رسیدگی قضایی به این دست پرونده ها در دادسرای جرایم پزشکی،دارویی و مواد غذایی است چه رأی و نظری در این پرونده صادر خواهد کرد؟ فرد خاطی چه حمایتی در پشت پرده دارد که هنوز به پرونده آن رسیدگی قضایی نشده است؟ ارتباط فروشنده(آقای ک !)با خریدار(مدیرعامل شهروند)چیست که فروشنده هنوز جهت بازجویی های رایج به اداره آگاهی نرفته است؟؟ سود شخصیِ غیر عرفی چند میلیاردی این فساد به جیب چه شخص یا اشخاصی رفته است؟ مابقی این برنج های تقلبی و تاریخ مصرف گذشته در چه انبار یا انبارهایی احتکار شده است؟

Tazirat
این ها و ده ها پرسش بی پاسخ دیگر این روزها سخت ذهن هم میهنان خسته را بخصوص سر سفره طعام به خود مشغول کرده است.امیدواریم مسؤلان بزودی پاسخ هایی موجه برای مردم ارائه دهند و با برخورد مقتدرانه در مورد این پرونده، از آسیب دیدگان دلجویی کنند...

Dadsara

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/19p
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
احمد سماوی
۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
1

مسعود سریع القلم هیچ تجربه بازرگانی نداشته و قبل از این تنها کارمند ساده سازمان فرهنگی هنری بوده و هیچگاه حتی مدیرعامل شرکت کوچک نیز نبوده و با لابی و رانت توسط سمیع الله مکارم به این سمت رسیده و وام دار خیلی ها است، بهتره اقای حناچی با تحقیق و مرور پیشینه این مدیر تا دیر نشده فکر جایگزین متخصصی باشد....

مدیر سایت
۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
0
0

کاملأ صحیح است و امیدواریم به زودی فکر و عملی مناسب جهت جایگزینی صورت پذیرد...


Reza Aliyari
۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
1

تشکر از شما که اطلاع رسانی میکنین چه سود که سازمان محترم تعزیرات هم در مقابل متخلفان کوتاه میاد... باز هم برنج مشکل دار در شهروند و باز هم برخورد تعزیرات محدود شد به فروش برنج با قیمت کمتر ولی برخورد قاطع انجام نشد حتی حکم تعزیرات بصورت تعلیقی صادر شده و جالبه که پس از صدور حکم هم برنج احتکار شده در شهروند مشاهده شده... گویا این رشته سر دراز داره

مدیر سایت
۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
0

سپاس از اظهار نظر شما.
مجموعه ما تا رسیدن به نتیجه، پیگیر خواهد بود...



ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید