صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۳
کد خبر: 7076
گزارشگر: 213
۱۰۳۴
۰
۰
۲
۳ دوز واکسن فایزر می تواند با سویه جدید کرونا مقابله کند

مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!

مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.

به گزارش آسیانیوز، شرکت داروسازی بیون‌تک روز چهارشنبه اعلام کرد که واکسن «فایزر-بیون‌تک» به افرادی که سه دوز از این واکسن به آنها تزریق شده است در برابر سویه اومیکرون از ویروس کرونا مصنویت می‌دهد.

 

--------------------------

بیشتر بخوانید:

سرایت هولناک «کرونای اومیکرن» در ایران «قابل تشخیص» نیست!

-----------------------------------------------------
با این حال بنا به بررسی‌های آزمایشگاهی انجام‌شده تزریق دو دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» احتمالا به اندازه کافی از افراد واکسینه‌شده در برابر سویه اومیکرون محافظت نمی‌کند.

در بیانیه بیون‌تک آمده است که با وجود نتایج به دست آمده مبنی بر تاثیر سه دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» در برابر سویه اومیکرون، این شرکت به همراه شرکت داروسازی فایزر تا ماه مارس (اسفند/فروردین) واکسنی مختص سویه اومیکرون تهیه خواهند کرد.

به گفته مسئولان شرکت بیون‌تک سه دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» منجر به تولید سطحی از پادتن در برابر سویه اومیکرون می‌شود که مشابه پادتن تولیدشده پس از تزریق دو دوز از واکسن در برابر دیگر سویه‌های کرونا است.

------------------

بیشتر بخوانید:

معجزه «خوراکی» فایزر کرونا را ریشه کن کرد!
-------------------------------------------------------------

شرکت بیون‌تک افزوده است که تزریق دو دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» نیز تا حدی در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد می‌کند هرچند سطح مصونیت به دنبال تزریق سه دوز از واکسن «بهتر» است.

سازمان جهانی بهداشت سویه اومیکرون از ویروس کرونا را گونه‌ای با میزان سرایت «بالا» ارزیابی کرده است. این سویه چند روز پیش برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و پس از آن مواردی از ابتلا به آن در کشورهای دیگر کشف شد.

آخرین داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که هرچند میزان سرایت سویه اومیکرون «بالا» است اما این گونه از ویروس کرونا منجر به علائم شدیدتری از بیماری «کووید ۱۹» نمی‌شود.

------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن «فایزر» باید در دوز سوم تزریق شود!/موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی

-------------------------------------------------------------------------


پیدایش سویه اومیکرون نگرانی‌های زیادی را در سطح جهان بابت احتمال همه‌گیری این گونه از ویروس کرونا به وجود آورده است./


https://www.asianews.ir/u/4kz
اخبار مرتبط
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
در حالی که که دی ماه سال گذشته ورود محصولات دارویی ضد کرونای فایزر به ایران ممنوع شد، به تازگی قرار است قرص‌های ضد کرونای فایزر از طریق شرکت‌های هندی در ایران توزیع شوند.
با شروع تزریق نوبت سوم واکسیناسیون علیه کرونا، اینکه چه افرادی می‌توانند این نوبت را تزریق کنند و چه واکسنی به کدام گروه تزریق خواهد شد، پرسش بسیاری از شهروندان است.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عادی انگاری کرونا در کشور زیاد شده است، گفت: محدودیت‌های هوشمند کرونایی از هفته آینده در کشور اجرا می‌شود.
یک متخصص بیماری‌های غدد درون ریز گفت: در صورت ابتلا به ویژه برای بیمارانی که کنترل قند خون مناسبی ندارند، احتمال پیشرفت و شدت گرفتن بیماری و همچنین مرگ‌ومیر بیشتری وجود دارد باید در دریافت واکسن ملاحظاتی داشته باشند.
در حالی که هنوز از واکسن های معتبر و تایید شده جهان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران خبری نیست، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که دریافت دُز سوم شامل حال آنها شود از سوی مرکز بهداشت فراخوان می‌شوند و می‌توانند یکی از انواع واکسن موجود در استان را دریافت کنند.
برخی از مردم دلایلی برای واکسن نزدن دارند و در این باره موضوعات بسیاری را توجیه می کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید