صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۳
کد خبر: 7085
گزارشگر: 213
۱۱۹۷
۰
۰
۳
خودروسازان چگونه حراج می کنند

آغاز حراج خودرو؛ توزیع رانت یا زیان انباشته؟!

آغاز حراج خودرو؛ توزیع رانت یا زیان انباشته؟!
در طرح پیش‌فروش جدید ایران‌خودرو، خودروهایی که حراج شده اند به صورت متوسط ۱۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هستند؛ با وجود این توزیع رانت خودروسازان بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند.
به گزارش آسیانیوز، در طرح پیش‌فروش جدید ایران‌خودرو که ثبت‌نام آن از امروز پنجشنبه آغاز شده است شش خودرو عرضه شده‌اند که این خودروها همین امروز به صورت متوسط ۱۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هستند. این حراج و توزیع رانت در حالیست که خودروسازان بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند.

 ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی تنها به قطعه‌سازان بخش کوچیکی از کارنامه مالی هشداردهنده خودروسازان است. همین وضعیت باعث شده که میزان تولید خودرو در کشور طبق آخرین آمار مربوط به دوره هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته تنها یک درصد رشد داشته باشد و این درحالیست که طرح جهش تولید خودرو آغاز شده و دولت وعده ارزانی خودرو را به مردم داده است.

در این شرایط خودروسازان طرح پیش‌فروش خودرو را به گونه‌ای ادامه می‌دهند که رانت ناشی از اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار به جیب تعداد محدودی از مشتریان می‌رود.

طبق اعلام ایران خودرو، طرح پیش‌فروش عادی (با موعد تحویل حداکثر ۱۲ ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه ‌کشی) از امروز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه شروع و تا پایان روز شنبه ۲۰ آذرماه ادامه دارد.


مراحل ثبت‌نام تا واریز وجه
مرحله اول : متقاضی، با وارد نمودن کد کاربری و کلمه عبور خود، به صفحه ثبت‌نام خود وارد می‌شود و خودرو را انتخاب می‌نماید.

 مرحله دوم: در پایان فرآیند ثبت نام به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.

مرحله سوم: مراسم قرعه‌کشی پس از پایان مهلت ثبت‌نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌گردد.

مرحله چهارم: فهرست منتخبین قرعه‌کشی، حداکثر سه روز پس از پایان ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعمال می‌گردد و متقاضی بایدبا مراجعه به سایت، از وضعیت ثبت‌نام خود مطلع گردد.

مرحله پنجم : فرد انتخاب شده ظرف مهلت سه روز، پیش‌پرداخت علی‌الحساب خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس ir.ikco.esale واریز می‌کند، در صورت عدم واریز کامل پیش پرداخت علی‌الحساب خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌گردد./تجارت نیوز
https://www.asianews.ir/u/4l7
اخبار مرتبط
یزد- جانشین فرمانده انتظامی استان به منظور پیشگیری از سرقت خودرو توصیه ها و هشدارهایی را اعلام کرد
در حالی که یارانه جدید خودرو به زودی توزیع می‌شود، مرحله جدید پیش‌فروش محصولات شرکت ایران خودرو از روز پنجشنبه ۱۸ آذر آغاز خواهد شد.
خودروسازان با ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های خود، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از ارزان‌فروشی البته طبق ادعای خودشان، همچنان اصرار بر اجرای طرح‌های فروش خود دارند.
در حالی که مصرف‌کننده ایرانی برای خرید یک خودرو پراید که ایمنی و کیفیت لازم را هم ندارد، حدود پنج‌ هزار و ۸۰۰ دلار پرداخت می‌کند؛ به تازگی قیمت پژو پارس اتوماتیک به‌عنوان گران‌ترین محصول خانواده پرشیا، در بازار آزاد به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است!
براساس جدیدترین لیست قیمت خودروها در بین خودروهای گروه پژو نیز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ در هفته سوم آبان ماه ۴ میلیون تومان گران شده است و هم اکنون ۲۴۳ میلیون تومان قیمت دارد و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۷ میلیون تومان گران شده است.
در لیست خودروسازان پس از توییت وزیر صمت ارزان ترین و گران ترین خودروها درج شده است.
برخی از اعمال که منجر به جرایم رانندگی می‌شود، عمدی و برخی دیگر غیر عمد هستند که توسط رانندگان صورت می گیرد و در مواردی که تخلف اتومبیل بیش از اندازه سنگین باشد، سبب توقیف آن خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید