صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۳
کد خبر: 7086
گزارشگر: 213
۷۸۶۸
۰
۰
۵
نجات جان یک اعدامی با تلاش اسطوره فوتبال

علی دایی چگونه محکوم به اعدام را نجات داد+ویدیو/ چرا به فریاد «آرمان عبدالعالی» و خانواده اش نرسیدند؟!

علی دایی چگونه محکوم به اعدام را نجات داد+ویدیو/ چرا به فریاد «آرمان عبدالعالی» و خانواده اش نرسیدند؟!
علی دایی اسطوره فوتبال توانست یک محکومی به اعدام را از چوبه دار نجات دهد؛ حال این ابراز تاسف را می توان مطرح کرد که ای کاش جان «آرمان عبدالعالی» نوجوان 25 ساله کودک مجرم نیز با پادرمیانی افراد خیر و شناخته شده جامعه از مرگ نجات می یافت!

به گزارش آسیانیوز، علی دایی اسطوره فوتبال توانست یک محکومی به اعدام را از چوبه دار نجات دهد.

این اسطوره فوتبال کشورمان با تلاش های بی وقفه توانست رضایت اولیای دم در یک پرونده قضایی را گرفته و از حکم اعدام جلوگیری کند.

------------------------------

بیشتر بخوانید 

آیا آرمان به دلیل «عدم رضایت ولی دم» اعدام شد؟

------------------------------------------------------------

 


این شخص و خانواده اش در پیامی از علی دایی تشکر کردند.

علی دایی چگونه محکوم به اعدام را نجات داد+عکس آذر 1400


در این پیام آمده است:

«آقای علی دایی از شما خیلی تشکر می کنم که باعث شدید من دوباره به پدر و مادرم برسم.

خیلی از شما ممنون هستم،نمی دانم با چه زبانی از شما تشکر کنم.

خیلی لطف کردید در حق من.»/وقت صبح

 

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که علی رغم هشدارهای فراوان نهادهای مدافع حقوق بشر  آرمان عبدالعالی به اتهام قتل دوست‌دخترش، غزاله شاکر در اسفند ۹۴، اعدام شد.

آرمان عبدالعالی به اتهام قتل دوست‌دخترش، غزاله شاکر در اسفند ۹۴ و زمانی که ۱۷ سال بیشتر نداشت محاکمه و به اعدام محکوم شده بود

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز سوم آذر ماه در زندان رجایی شهر اجرا شد.»

علی دایی چگونه محکوم به اعدام را نجات داد+عکس/آیا «آرمان عبدالعالی» را هم می توانستند نجات دهند؟! 18 آذر 1400 asianews

 

عفو بین‌الملل در ۲۸ مهرماه در بیانیه‌ای در این‌باره نوشته بود: مسوولان ایران با طرح این ادعا که تصمیم نهایی درباره اجرای برنامه اعدام آرمان عبدالعالی به عهده آن‌ها نیست و دستگاه قضایی تلاش‌های خود برای اخذ رضایت خانواده مقتول را به اتمام رسانده است، اصول مرتبط با نظام عدالت کیفری اطفال و نوجوانان را به سخره گرفته‌اند و در حال گمراه کردن افکار عمومی و جامعه بین‌المللی هستند.

عفو بین الملل با انتقاد از صدور حکم اعدام برای آرمان عبدالعالی تاکید کرده بود که دادگاه‌های ایران او را بر خلاف قوانین بین‌المللی و تعهدات ایران تحت کنوانسیون حقوق کودک و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی به مرگ محکوم کرده‌اند.

آرمان عبدالعالی ابتدا در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد.

---------------------

بیشتر بخوانید:

«علت» توقف حکم آرمان عبدالعالی چه بود؟/ادامه تلاش های جهانی برای جلوگیری از اعدام کودک مجرم‎

---------------------------------------------

گزارش‌ها حاکی است که دادگاه او را بر اساس اعترافاتش در زندان به اتهام قتل محکوم کرده اما خودش می‌گوید این اعترافات را تحت شکنجه و آزار از او گرفته‌اند و بعدا تمامی آن‌ها را پس گرفته است.


بر اساس سیزدهمین گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران که فروردین امسال منتشر شد، در سال ۲۰۲۰، ایران «تنها کشوری بود که اعدام کودک‌مجرمان را ادامه داده است» و حداقل «چهار کودک‌مجرم» در میان افراد اعدام‌شده در این سال بوده‌اند.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۲۷ آبان ماه سال جاری در قطعنامه‌ای نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در ایران را محکوم کرد و نگرانی جدی خود را از ادامه اجرای مجازات اعدام در جمهوری اسلامی ایران برای افراد زیر سن قانونی، ابراز کرد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

سرنوشت آرمان عبدالعالی بعد از انتقال به انفرادی/احتمال زنده بودن غزاله شکور+ویدیو

----------------------------------------------------------------

حال این ابراز تاسف را می توان مطرح کرد که ای کاش جان نوجوان 25 ساله کودک مجرم نیز با پادر میانی افراد خیر و شناخته شده جامعه از مرگ نجات می یافت و آیا واقعا کسی برای نجات او از چوبه دار تلاشی کرد یا خیر؟!/

آسیانیوز و وقت صبح
https://www.asianews.ir/u/4l9
اخبار مرتبط
یک پیشکسوت فوتبال در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره جادوگر و جادوگری در فوتبال ایران سخنانی گفت.
علی رغم هشدارهای فراوان نهادهای مدافع حقوق بشر که روز سه‌شنبه هشدار داده بودند، آرمان عبدالعالی بامداد امروز به اتهام قتل دوست‌دخترش، غزاله شاکر در اسفند ۹۴، اعدام شد.
فیلم پشت پرده نامگذاری یک ماهی عجیب به نام علی دایی را در یک گزارش ببینید.
یک گروه تحقیقاتی ایرانی و آلمانی پس از کشف گونه‌ای ناشناخته‌ از ماهی، آن را «علی دایی» نام گذاشتند.
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که آرمان عبدالعالی، کودک مجرم، برای چهارمین بار در سه هفته اخیر برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است
آرمان عبدالعالی که روز 28 مهر از طناب دار رهایی یافت و اشک شوق در چشم ها برانگیخته شد، حال برای چهارمین بار در یک ماه اخیر به سوییت انفرادی برای اجرای حکم اعدام منتقل شد و گفته شده قرار است این حکم در هفته جاری اجرا شود؛ این در حالی است که نهادهای حقوق بشری و بین المللی بارها خواستار توقف این حکم شده اند.
وکیل آرمان عبدالعالی، کودک‌مجرم از توقف حکم اعدام او خبر داد و در این باره به بیان دلایلی پرداخت.
در حالی که وکلای آرمان عبدالعالی به دلایل مختلف از جمله کودک مجرم بودن و احتمال زنده بودن غزاله شاکر، خواستار توقف حکم اعدام وی شده اند، به پدر آرمان عبدالعالی روز اعدام فرزندش ابلاغ شده است.
کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند و در بیانیه ای گفتند تمامی احکام اعدام مجرمان زیر سن ۱۸ سال باید لغو شود.
در حالی که تلاش های جهانی و حقوق بشری برای جلوگیری از اعدام آرمان عبدالعالی ادامه دارد، پرونده غزاله و آرمان به آخرین مرحله نزدیک شده است؛ پرونده آنها سال 92 با ناپدید شدن ناگهانی غزاله آغاز شد و آرمان به اتهام قتل غزاله به قصاص محکوم شد.
علی دایی شب گذشته در یکی از بیمارستان های بستری شد.
کریستیانو رونالدو که در دیدار چهارشنبه برابر تیم ملی فوتبال ایرلند یک پنالتی از دست داده بود، در اواخر بازی موفق شد با ثبت دو گل، رکورد علی دایی را پشت سر بگذارد و با ۱۱۱ گل زده عنوان برترین گلزن تاریخ دیدارهای ملی را کسب کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید