صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۵
کد خبر: 7095
گزارشگر: 213
۲۳۹۴
۱
۰
۳
دولت به وعده هایش عمل کند

تازه ترین خبر درباره افزایش عیدی و حقوق بازنشستگان

تازه ترین خبر درباره افزایش عیدی و حقوق بازنشستگان
رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان تهران درباره افزایش عیدی امسال گفت: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند؛ همچنین درباره افزایش حقوق بازنشستگان نیز توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش آسیانیوز،  رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران درباره رقم عیدی و میزان افزایش حقوق ۱۴۰۱ بازنشستگان توضیح داد.

علی دهقان‌کیا درباره رقم عیدی امسال بازنشستگان گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

------------------

بیشتر بخوانید:

اجرای دائمی شدن همسان‌سازی از آبان ماه ۱۴۰۰

-----------------------------------------

 

روی با اشاره به این‌که پیشنهادی برای افزایش عیدی بازنشستگان، افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.


رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران عنوان کرد: در حال حاضر شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند، اما وقتی افراد بازنشسته می‌شوند، به یک‌باره همه این ارقام افت پیدا می‌کند و فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌کنند.

دهقان‌کیا متذکر شد: البته پارسال به اندازه یک ماه حداقل حقوق عیدی پرداخت شد و سال‌های ماقبل آن، کمتر از این بود. در هر صورت افزایش عیدی کارگران پیگیری می‌شود و منتظر هستیم که ببینیم دولت در این خصوص چه خواهد کرد.

----------------------------------------

بیشتر بخوانید

بازنشستگان جان به لب شدند!
------------------------------------------------


میزان افزایش حقوق ۱۴۰۱ بازنشستگان

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران در خصوص میزان افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان به خبرآنلاین گفت: افزایش حقوق مربوط به شورای عالی کار است. طبق ماده ۱۱۱ قانون کار که حداقل‌بگیران هستند، ارتباط پیدا می‌کند به تصمیمی که در شورای عالی کار گرفته می‌شود.

دهقان‌کیا افزود: شورای عالی کار تاکنون هیچ تصمیمی در رابطه با حداقل دستمزد نگرفته است و هر تصمیمی که شورا بگیرد و در نهایت سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت به توافق برسند، آن را مبنای حداقل دستمزد بازنشستگان قرار می‌دهند و در رابطه با سایر سطوح نیز بعدا سازمان تامین باید از طریق دولت پیگیری کنند که به یک توافقی برسند.
 
رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت درآمدی بازنشستگان تقریبا یک‌سوم سبد هزینه خانوار است و در یک شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

دهقان‌کیا تصریح کرد: بازنشستگان با توجه به این‌که ۳۰، ۳۵ سال کار کرده‌اند، اما امروز در شرایط مناسبی زندگی نمی‌کنند و تمام ظرفیت‌هایشان پر است و به سختی زندگی‌شان تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت فعلی، آقای رییسی و آقای عبدالملکی به عنوان وزیر کار که رییس شورای عالی کار نیز است، این است که باز دوباره به ما این وعده را ندهند که در آینده قرار است با کم کردن تورم، سبد هزینه خانوار را بالا ببریم و سفره خانوار را پررنگ‌تر کنیم.

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران متذکر شد: تاکنون از این وعده‌ها زیاد داده شده، اما هیچ کدام از این وعده‌ها اتفاق نیفتاد که ما بدانیم که دولت می‌تواند تورم را پایین آورد.

دهقان‌کیا گفت: در ماده ۴۱ قانون کار دو بند وجود دارد. یک بند، تورم بانک مرکزی است و بند دوم می‌گوید اگر این تورم جواب‌گوی سفره خانوار نبود، باید از سبد هزینه خانوار استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر سبد هزینه خانوار ۱۲ میلیون تومان است. ما افزایش تا این حد را نداریم، اما فاصله حقوق بازنشستگان تا این عدد، یک سوم است و حقوق بازنشستگان، فقط ۱۰ روز ماه را تامین می‌کند. اما من معتقدم که این شکاف بیشتر از این نباید شود.

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران خاطرنشان کرد: دولت امسال باید کاری کند که این شکاف بیشتر نشود و اگر این شکاف بیشتر شود، قابل تحمل نیست.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است مه هفته گذشته جمعی از بازنشستگان از معطلی طولانی در تصویب لایحه‌ دائمی شدن همسان‌سازی انتقاد کردند. بازنشستگان کارگری ، از معطل ماندن لایحه‌ دائمی شدن همسان‌سازی برای چندین ماه انتقاد کردند.

براتی ، بازنشسته حداقل‌بگیر در قروه کردستان در این باره با بیان اینکه از نمایندگان مجلس انتظار داریم به معیشت گروه‌های بازنشسته از جمله مستمری‌بگیران کم درآمد توجه کنند، اضافه کرد: به نظر می‌رسد قصد دارند لایحه را از میان بردارند یا آنقدر معطل کنند تا برنامه ششم به پایان برسد. ماه‌هاست که این لایحه در مجلس معطل مانده و گاهاً خبر می‌رسد که نمایندگان در حال امضا جمع کردن برای از دور خارج کردن آن هستند. این اخبار موجب نگرانی بازنشستگان می‌شود.

-------------------

بیشتر بخوانید:

خارج شدن لایحه «دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» از دستور کار مجلس؟

--------------------------------------------

این در حالی است که بازنشستگان خواستار تصویب و ابلاغ لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی قبل از فرارسیدن زمستان و داغ شدن بحث‌های بودجه در مجلس هستند چراکه اگر بحث و بررسی بودجه سال آینده با جدیت آغاز شود، تمام طرح‌ها و لوایح برای مدتی معوق می‌مانند.

در همین حال جمعی از بازنشستگان مطلع شده اند که پنجاه نماینده مجلس در حال جمع آوری امضا برای از دستور کار خارج کردن لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی هستند.در حالی که این اقدام مخالف اصل 29 قانون اساسی است.

این بازنشستگان با بیان اینکه این اقدام مخالف اصل 29 قانون اساسی و برنامه ششم توسعه است، تاکید کردند: همسان‌سازی که بعد از سال‌ها غفلت و کوتاهی دولت‌ها اجرا شد، برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران همه‌ی صندوق‌ها، دستاورد بزرگی است و اجازه نمی‌دهیم نمایندگان مجلس حقوق حقه‌ی بازنشستگان و این دستاورد تاریخی را نابود کنند.

همچنین بازنشستگان 3 صندوق تامین اجتماعی، کشوری و لشکری نیز در ایام اخیر مطالبات خود را از نمایندگان مجلس برشمردند.

در این بیانیه، مطالبات بازنشستگان به این شرح اعلام شده است:

لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان محترم با توجه به اینکه 209 امضاء از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را نیز به همراه داشته و چند ماه هست در مجلس شورای اسلامی قرار داشته و یکماه و نیم قبل فقط اعلام وصول شده، که بایستی ان شاء الله هرچه سریعتر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب برسد تا با توجه به وضعیت بد معیشتی بازنشستگان محترم، فاصله حقوقی بین شاغلین محترم و بازنشستگان محترم کمتر گردد.

تسری حق مناطق جنگی و عملیاتی به بازنشستگان محترم با توجه به اینکه در تاریخ ٢۵ آذرماه سال ٩٩ در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است و به سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق های بازنشستگی نیز دستور لازم داده شده است.


تسری فوق العاده های ویژه ارگان‌های مختلف به بازنشستگان محترم تمامی صندوق‌های بازنشستگی

رسیدگی به بیمه درمانی و تکمیلی بازنشستگان محترم که کفاف هزینه های درمان را نمی‌دهد.

تسری لایحه رتبه بندی معلمان به بازنشستگان

در مورد مشکل کسر ٢/۵ درصد از کل حقوق بازنشستگان محترم پیش از موعد که هم در زمان بازنشستگی و هم با هر بار افزایش از مبلغ کل افزایش حقوق، کسر می‌شود که نهایتا به 1 درصد از فقط میزان افزایش حقوق، تغییر کرده و فقط تا رسیدن به ۳۰ سال خدمت از این عزیزان کسر شود. (بازنشستگان محترم پیش از موعد اکثرا بخاطر بیماری خود یا عزیزانشان که نیاز به مراقبت در منزل داشته اند و یا بر اثر تألمات روحی و جسمی ناشی از جنگ تحمیلی مجبور به بازنشستگی پیش از موعد شده اند. )

استخدام حداقل یکی از فرزندان عزیز بازنشستگان محترم در ادارات دولتی

در نظر گرفتن امکانات رفاهی و اجتماعی و فرهنگی و تفریحی جهت رفاه حال بازنشستگان محترم و خانواده های محترمشان./


https://www.asianews.ir/u/4lh
اخبار مرتبط
بازنشستگان از معطلی طولانی در تصویب لایحه‌ دائمی شدن همسان‌سازی انتقاد کردند.
براساس گزارش های بازنشستگان، واریز پاداش پایان خدمت مستمری بگیران استان تهران آغاز شده است.
یزد - رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در طی سفر به استان یزد در جمع مسئولان و مدیران مخابرات منطقه یزد با اعلام این خبر افزود: تا پایان سال 1400 پرداخت مطالبات بازنشستگان و شاغلین شرکت مخابرات ایران ساماندهی می شود
قرار داد بیمه تکمیلی درمان مابین شرکت آتیه سازان حافظ و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی منعقد شد و مدیر عامل این شرکت درباره مبالغ بیمه تکمیلی در قرار داد جدید توضیحاتی داده است.
جمعی از بازنشستگان مطلع شده اند که پنجاه نماینده مجلس در حال جمع آوری امضا برای از دستور کار خارج کردن لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی هستند.
بازنشستگان 3 صندوق تامین اجتماعی، کشوری و لشکری مطلبات خود را از نمایندگان مجلس برشمردند و صراحتا خواهان اجرای لایحه همسان سازی شدند.
فراخوان ثبت نام بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۴۰۱-۱۴۰۰) منتشر شد و در آن تحت شرایطی بازنشستگان می توانند نسبت به بیمه خود و افراد تحت تکفل اقدام کنند.
ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری مرحله اول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که از ابتدای آبان ماه آغاز شده است، یکشنبه، ۳۰ آبان به پایان می‌رسد.
قضات دیوان عدالت اداری مبتنی بر یک دادنامه، با دخالت دولت در مناسبات روابط کار و تامین اجتماعی مخالفت کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
امیر
۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
0

بزرگوار فرمایشات شما حالا به زبان شما و یا به زبان شخص دیگری بالای سر ولی خواهشاً با اعداد و ارقام اشتباه، خبر رو کذب نکنید و تحویل ملت ندین..برای مثال فرمودین عیدی که پرداخت کردن به اندازه یکماه حقوق بازنشستگانه،در سال قبل حداقل حقوق اونم پایینترین پایه حقوق نزدیک به دومیلیون و ششصدهزارتومن بود ولی عیدی رو یک میلیون و پونصد هزارتومان پرداخت کردن،،این رقم کجاش به اندازه یک ماه حقوقه؟بماند پایه حقوقهای بالاتر! ما که هنوز ندیدیم این آقایون مسئول عیدی بازنشسته رو حداقل به اندازه پایینترین حقوق،که یک حداقل بگیر دریافت می‌کنه اعلام و پرداخت کنن،که شما بزرگوار در رسانتون انعکاس دادین..حالا با روی کار اومدن دولت جناب رئیسی امید که اگر عیدی بازنشسته رو مثله کارگرها دوبرابر حقوق نکردن ،حرف شما بشه و حداقل به اندازه یک ماه حقوق عیدی بدن..تاکید میکنم یکماه حقوق در سال قبل باید نزدیک به ۲۶۰۰عیدی میدادن نه ۱۵۰۰ که تو همه رسانه ها داریم میخونیم به اندازه یکماه حقوق عیدی پرداخت کردن..


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید