صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۶
کد خبر: 7111
گزارشگر: 213
۶۵۵
۰
۰
۵
توضیحاتی درباره شکل و کیفیت مسکن دولتی

تشریح وضعیت زیبایی و متراژهای مسکن حمایتی

تشریح وضعیت زیبایی و متراژهای مسکن حمایتی
عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: در پیشنهادات انبوه‌سازان به سمت ساخت واحدهای کوچک‌تر بین ۵۰ تا ۸۰ مترمربع حرکت خواهیم کرد؛ واحدهایی که متناسب با وضعیت استان‌ها، شهرها، وسعت،‌ شرایط اقتصادی و دهک‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

به گزارش آسیانیوز، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان با تشریح جزئیات پیشنهاد انبوه‌سازان برای مشارکت در نهضت ملی مسکن،‌گفت:‌در پیشنهادات به‌دنبال ساخت واحدهای کوچک هستیم.

سیدمحمد مرتضوی با اشاره به جلسه اخیر کانون سراسری انبوه‌سازان با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و درخواست برای ارائه برنامه اجرایی ساخت نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: متن تفاهمنامه‌ای برای وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است؛ زمان تفاهمنامه برای یک دوره چهار ساله در نظر گرفته شده که قابل تمدید است و امیدواریم شاهد رضایتمندی خوبی بین دولت و انبوه‌سازان باشیم و مردم بتوانند از این همکاری بهره‌ ببرند.

--------------

بیشتر بخوانید:

تشریح «مراحل ثبت‌ نام» در سامانه مسکن+لینک
--------------------------------------------------------------------

 وی ادامه داد: در پیشنهادات انبوه‌سازان به سمت ساخت واحدهای کوچک‌تر بین ۵۰ تا ۸۰ مترمربع حرکت خواهیم کرد. واحدهایی که متناسب با وضعیت استان‌ها، شهرها، وسعت،‌ شرایط اقتصادی و دهک‌های مختلف در نظر گرفته شده که می‌‌توانند در این مساحت‌ها قرار بگیرند. امیدواریم با کاهش متراژ ساخت و اصلاح الگوی ساخت فاصله بین متقاضی و فروشندگان را که بر اساس شرایط نامناسب اقتصادی ایجاد شده را به حداقل برسانیم.


وی افزود: یکی از خواسته‌های ما حضور انبوه‌سازان در شوراهای مسکن در سطوح استانی است، مانند آنچه در طرح مسکن مهر اتفاق افتاد. از دولت خواسته‌ایم در کنار مسئولان اجرایی و دستگاه‌های دولتی قرار بگیریم تا به این ترتیب کمک شایانی برای دستیابی به اهداف طرح تدوین و حرکت موثرتر کنیم.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان بیان کرد: معتقدیم در شوراهای استانی مسکن ظرفیت‌های خوبی در جهت در تسهیل مجوزها و اصلاح یک سری قوانین بالادستی که با ساخت واحدهای کوچک تطابق ندارند، وجود دارد.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

«شرایط» ثبت‌نام مسکن ۳ میلیونی از فردا/ چه کسانی می توانند صاحب خانه شوند؟
----------------------------------------------

مرتضوی با تاکید بر این‌که باید به سمت کیفی‌تر شدن ساخت و سازها و استفاده از روش‌های نوین ساخت که در سال‌های اخیر توفیقی در استفاده از آنها نداشته‌ایم، حرکت کنیم، اضافه کرد: امروز در این بخش خلاء داریم امیدواریم بخش‌ قابل توجهی از واحدها با روش‌های صنعتی سازی ساخته شود البته مشروط به این‌که مشوق‌های در اختیار انبوه‌سازان قرار دهیم . ضمن این‌که تسهیلات بانکی با توجه به این‌که صنعتی‌سازی زمان کوتاه‌تری برای اتمام دوره ساخت بتوانیم تسهیلات را در بازه کوتاه‌تری به پروژه‌ها تزریق کنیم و آورده متقاضیان نیز در زمان کوتاه‌تری واریز شود.


وی تاکید کرد: در پیشنهادات، انبوه‌سازان توجه ویژه‌ای به مشاعات و ارائه کیفیت سکونتی مناسب داشته است. الزام داشتن پارکینگ برای هر کدام از واحدها مورد توجه قرار گرفته و عرصه‌ها و محوطه‌های خوب خدماتی مختلف در حوزه‌های مختلف دیده خواهد شد.

وی با بیان این‌که مجموعه امکانات خوب باعث ایجاد محیط سکونتی خوب در نهضت ملی مسکن خواهد شد، گفت: در گام اول به‌دنبال امضای تفاهمنامه پیشنهاد شده بین وزارت راه و کانون سراسری انبوه‌سازان هستیم و در گام بعدی قراردادهایی با رویکردهای پیشنهاد شده ایجاد سکونتگاه‌های خوب برای مردم امضا خواهد شد./تسنیم


https://www.asianews.ir/u/4lx
اخبار مرتبط
در حالی که معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین برای ۵۲۰ شهر در ایران خبر داد، با توجه به افزایش تقاضا برای تمدید مهلت ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند تا 15 آذرماه با مراجعه به سامانه ثبت نام کنند.
مجردها که قصد ثبت‌نام مسکن دارند تا زمان تحویل گرفتن خانه شان باید ازدواج کنند.
در حالی که عباس عبدی گفته کدام زن و مرد عاقلی حاضر است سه فرزند به دنیا بیاورد، مجلس از طرح اعطای ۲۰۰ متر زمین رایگان به خانوارها خبر داده است.
در حالی که سقف وام جهش تولید مسکن ۴۵۰ میلیون تومان اعلام شده، وزیر راه و شهرسازی گفت تسهیلات پروژه جهش تولید مسکن بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید