صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۵
کد خبر: 7117
گزارشگر: 213
۱۰۰۳
۰
۰
۲
اولویت گروه های سنی که باید دوز تقویتی را دریافت کنند

«اجبار» به تزریق دوز سوم و آغاز واکسیناسیون در مقابله با اومیکرون

«اجبار» به تزریق دوز سوم و آغاز واکسیناسیون در مقابله با اومیکرون
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم و ضرورت دریافت آن گفت: برای جلوگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان بسیار مهم و مورد تاکید است.

به گزارش آسیانیوز، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا بسیار مهم است و باید به صورت جدی انجام شود.

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا بسیار مهم است و باید به صورت جدی انجام شود.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!
------------------------------------------------------------------------------

محمد مهدی گویا عصر شنبه در نشست ستاد استانی کرونا در هرمزگان با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب کبری «سلام الله علیها» و روز پرستار به پرستاران استان هرمزگان، بیان داشت: به واسطه تلاش‌های بی وقفه کادر پزشکی و پرستاری هرمزگان، این استان به ویژه طی ماه ها و هفته‌های اخیر، کمترین موارد مرگ بر اثر کرونا را داشته است.

 وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در کنترل بیماری کرونا در برخی عرصه‌ها مقام اول کشور را دارد و کارهای بزرگی توسط مجموعه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان صورت گرفته است که از همه تلاش‌ها در سطح این استان، تشکر و قدردانی می‌کنم.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

سرایت هولناک «کرونای اومیکرن» در ایران «قابل تشخیص» نیست!

-----------------------------------------------------

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پوشش بسیار بالای واکسیناسیون در هرمزگان، افزود: هرمزگان از بهترین استان های کشور در زمینه واکسیناسیون است.


گویا تاکید کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا نیز بسیار مهم است و باید به صورت جدی انجام شود و همچنین باید با استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی، تلاش شود افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند، سریعا واکسینه شوند.

وی با اشاره به افزایش اقدامات و مراقبت ها برای جلوگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) ، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان بسیار مهم و مورد تاکید است و این امر باید در همه مشاغل، اصناف و دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن «فایزر» باید در دوز سوم تزریق شود!/موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی

-------------------------------------------------------------------------

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در جزایر و مناطق گردشگر پذیر استان هرمزگان، باید مراقبت ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت جدی تر باشد.


افرادی که باید دز یادآور واکسن بزنند مشخص شدند
به نقل از انتخاب، رئیس اداره ایمن سازی وزارت بهداشت، از امکان تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۴۰ سال که از واکسن های سینوفارم، برکت و بهارات در دوزهای اول و دوم استفاده کرده اند، خبر داد.

افرادی که باید دز یادآور واکسن بزنند مشخص شدند

سید محسن زهرایی، روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: برای افزایش سطح ایمنی افراد در مقابله با کرونا، ابتدا افراد بالای ۶۰ سال برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا آغاز شد.

وی افزود: امکان تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۴۰ سال که یکی از سه نوع واکسن سینوفارم، برکت و بهارات را در دوزهای قبلی دریافت کرده‌اند، فراهم شده است.

زهرایی تاکید کرد: افراد بالای ۴۰ سال که یکی از این سه نوع واکسن با پلت فرم غیرفعال سازی ویروس را دریافت کرده‌اند، با گذشت ۳ ماه از تزریق دوز دوم واکسن، می‌توانند برای دریافت دوز سوم اقدام کنند.

رئیس اداره ایمن سازی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در خصوص افرادی که از سایر واکسن‌ها مثل اسپوتنیک و آسترازنکا استفاده کرده‌اند، گفت: وزارت بهداشت برای این افراد، بخشنامه‌ای صادر کرده است که طبق آن افراد بالای ۶۰ سال که ۶ ماه از نوبت دوم تزریق واکسن آنها گذشته باشد، نسبت به تزریق دوز سوم اقدام می‌کنند.

به گزارش آسیانیوز، در حالی که وضعیت ورود واکسن فایزر به ایران هنوز مبهم و بی نتیجه مانده است، پژوهش ها نشان داده که تزریق دوز سوم واکسن فایزر به افراد تا حدود ۹۶ درصد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر واقع شده و نهایتا نتیجه بخش پروسه واکسیناسیون خواهد بود.

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد تزریق دوز سوم واکسن فایزر تا حدود ۹۶ درصد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر واقع شده است.

مطالعه جدید که توسط دو آزمایش در آلمان انجام و نتایج آن منتشر شده دوز تقویت کننده یا سومی که برای پیشگیری از ویروس کرونا تزریق شده است توانسته موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی داشته باشد./

https://www.asianews.ir/u/4m3
اخبار مرتبط
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
در حالی که که دی ماه سال گذشته ورود محصولات دارویی ضد کرونای فایزر به ایران ممنوع شد، به تازگی قرار است قرص‌های ضد کرونای فایزر از طریق شرکت‌های هندی در ایران توزیع شوند.
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا از موافقت این کمیته با تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بیشتر از ۱۸ سال در کشور خبر داد و گفت: مواردی از واریانت اُمیکرون در کشورهای مختلف شناسایی شده و به دلیل سرایت بالای این نوع جهش، نگرانی هایی وجود دارد.
با شروع تزریق نوبت سوم واکسیناسیون علیه کرونا، اینکه چه افرادی می‌توانند این نوبت را تزریق کنند و چه واکسنی به کدام گروه تزریق خواهد شد، پرسش بسیاری از شهروندان است.
یک متخصص بیماری‌های غدد درون ریز گفت: در صورت ابتلا به ویژه برای بیمارانی که کنترل قند خون مناسبی ندارند، احتمال پیشرفت و شدت گرفتن بیماری و همچنین مرگ‌ومیر بیشتری وجود دارد باید در دریافت واکسن ملاحظاتی داشته باشند.
در حالی که هنوز از واکسن های معتبر و تایید شده جهان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران خبری نیست، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که دریافت دُز سوم شامل حال آنها شود از سوی مرکز بهداشت فراخوان می‌شوند و می‌توانند یکی از انواع واکسن موجود در استان را دریافت کنند.
براساس اعلام در سایت رسمی فایزر داروی پی‌اف-۰۷۳۲۱۳۳۲ یک داروی تحقیقاتی ضدویروسیِ مهارکننده آنزیم پروتئاز ویروس کرونای عامل کووید-۱۹ است که به‌ طور خاص برای تجویز خوراکی طراحی شده است و در صورت بروز اولین علائم عفونت و بدون نیاز به بستری شدن برای بیماران تجویز شود.
همچنانکه وضعیت ورود واکسن فایزر به ایران هنوز مبهم و بی نتیجه مانده است، پژوهش ها نشان داده که تزریق دوز سوم واکسن فایزر به افراد تا حدود ۹۶ درصد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر واقع شده و نهایتا نتیجه بخش پروسه واکسیناسیون خواهد بود.
با گذشت شش ماه از دریافت نوبت دوم واکسن، افراد می‌توانند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند؛ دُز سوم را دریافت و در سامانه به ثبت برسانند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید