صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۳
کد خبر: 7118
گزارشگر: 213
۶۸۸
۱
۰
۵
اتفاقات جالب در لایحه بودجه ۱۴۰۱

یارانه بگیران حذف می شوند!/اطلاعات معترضان را «کمیته امام» بررسی می کند

یارانه بگیران حذف می شوند!/اطلاعات معترضان را «کمیته امام» بررسی می کند
با توجه به بودجه ای که دولت برای یارانه‌های نقدی کل سال ۱۴۰۱ بودجه در نظر گرفته است، تصمیم جدی برای حذف یارانه‌بگیران وجود دارد و سرپرستان خانوارهای معترض به حذف یارانه، اطلاعاتشان توسط کمیته امام (ره) بررسی می شود.

به گزارش آسیانیوز، در جدول یارانه‌‌ها در پیش‌نویس لایحه آمده که دولت مبلغ ۷۳٫۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌های نقدی کل سال ۱۴۰۱ بودجه در نظر گرفته است. اگرچه در بودجه یارانه‌ای تغیری ایجاد نشده اما به نظر می‌رسد دولت تصمیم جدی برای حذف یارانه‌بگیران گرفته است.

----------------------

بیشتر بخوانید:

واریز نخستین یارانه/وعده دولت با تغییر یارانه بعدی
--------------------------------------------------------------

قرار است دولت امروز لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس ببرد. در پیشنویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که امروز منتشر شده مبلغ بودجه پرداخت دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی تغییر نکرده اما به نظر می‌رسد دولت برای حذف یارانه‌بگیران در سال آینده تصمیم جدی دارد.

تجارت نیوز نوشت در جدول یارانه‌‌ها در پیش‌نویس لایحه آمده که دولت مبلغ ۷۳٫۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌های نقدی کل سال ۱۴۰۱ بودجه در نظر گرفته است.

اگرچه به صورت تفکیک شده بودجه هر یارانه اعلام نشده اما براساس بودجه سنوات گذشته بودجه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی معادل ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

مبلغ این یارانه تغییر نکرده و همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفری که از ابتدا تصویب شده، در سال آینده نیز پرداخت می‌شود.

--------------------

بیشتر بخوانید:

واریز یارانه ۶۱۸ هزار تومانی از آذرماه
-------------------------------------------------------

یارانه معیشتی بنزین

همچنین برای پرداخت یارانه معیشتی بنزین که ۳۱ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند و مبلغ آن متناسب با تعداد اعضای خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

اما در متن بودجه آمده، وزارت تعاون، کار و رفاه با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان موظف است موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پش از ابلاغ این قانون، ضمن دهک بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه بگیر از طریق شاخص‌های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه یارانه نقد و معیشتی خانوارهای پردرآمد اقدام تا منابع حاصل صرف پردخت یارانه جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر با اولویت خانوارها تحت پوشش و پشت نوبتی نهادهای حمایتی شود.

در بخش دیگری از این تبصره آمده که سرپرستان خانورهای معترض به حذف یارانه می‌توانند در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده تا پرونده آنها بر اساس اطلاعات و داده‌های موجود و میدانی توسط کمیته امام خمینی (ره) بررسی و در صورت وارد بودن اعتراض، یارانه‌ها آنها مجددا برقرار گردد.

کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به وزارتخانه مذکور هستند.

در همین راستا باید گفت در حالی که با اظهار نظر رییس پیشین بانک مرکزی هنوز آمار دقیقی از برداشت صورت گرفته از بانک مرکزی در دست نیست، کارشناسان معتقدند راه هایی که دولت برای تامین کسری بودجه رفته است؛ به طور غیرمستقیم به استقراض از بانک مرکزی ختم شده است.

اگرچه رییس‌جمهوری و وزیر اقتصاد معتقدند هیچ استقراضی از بانک مرکزی صورت نگرفته است اما عبدالناصر همتی رییس کل اسبق بانک مرکزی می‌گوید: تا پایان آبان ماه ۸۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض شده است.

ابراهیم رییسی در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که تیم او هیچ پولی از بانک مرکزی قرض نگرفته است./


https://www.asianews.ir/u/4m4
اخبار مرتبط
پیش فروش و فروش فوق‌العاده جدید سایپا آغاز شده است که در آن پنج مدل خودرو عرضه خواهد شد.
در حالی که یارانه جدید خودرو به زودی توزیع می‌شود، مرحله جدید پیش‌فروش محصولات شرکت ایران خودرو از روز پنجشنبه ۱۸ آذر آغاز خواهد شد.
در حالی که با اظهار نظر رییس پیشین بانک مرکزی هنوز آمار دقیقی از برداشت صورت گرفته از بانک مرکزی در دست نیست، کارشناسان معتقدند راه هایی که دولت برای تامین کسری بودجه رفته است؛ به طور غیرمستقیم به استقراض از بانک مرکزی ختم شده است.
معاون پارلمانی وزیر اقتصاد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در بودجه بندی سال آینده برای حمایت از اقشار آسیب پذیر یک‌صد هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
ابراهیم رئیسی گفت سیاست دولتش این است کاری کند که سود ارز ۴۲۰۰ تومانی به جای دللالان، مستقیم به جیب مردم برود.
ابراهیم رئیسی یکی از برنامه‌های اقتصادی خود را اعطای کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی اعلام کرده که به گفته او قرار است در آذر ماه اعطا شود.
در حالی بیست و پنجمین مرحله یارانه معیشتی فردا به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که طبق وعده دولت باید دو یارانه دیگر در این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود؛ پرداخت یک یارانه قطعی و دیگری وعده‌ای است که دولت داده.
در یک ماه گذشته بارها دولت و مجلس از پرداخت یارانه جدید به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی گفته است و به نظر می‌رسد خبرهای یارانه‌ای در آذر ماه منتشر شود.
یارانه معیشتی بنزین که از آذر سال ۹۸ پرداخت می‌شود بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است و طبق روال ماه‌های گذشته این یارانه در روز چهارشنبه دهم آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
هر ایرانی می‌تواند سالانه ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد که معمولا نرخ این خرید ارزان‌تر از بازار است؛ هرچند در روزهای اخیر گزارش شده که این خرید تنها با کارت ملی از سوی برخی انجام می‌شود و احیانا شرایط خرید تغییر کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Ali
۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
0

قبیله عراق. رد تقلب در انتخابات در بسیاری از رد جعل و تقلب وجود دارد. و خشم قبیله ای.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید