صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۹
کد خبر: 7125
گزارشگر: 306
۵۳۱
۰
۰
۰
اولین نشست مطبوعاتی اعضای کمیسیون شورای شهر یزد

اولویت نخست شورای شهر یزد ، تکمیل تمامی طرح‌های نیمه تمام است / شورا ۱۳ راهبرد را برای افق شهر یزد برنامه‌ریزی کرده است

اولویت نخست شورای شهر یزد ، تکمیل تمامی طرح‌های نیمه تمام است / شورا  ۱۳ راهبرد را برای افق شهر یزد برنامه‌ریزی کرده است
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر از وجود ۷۰ طرح‌ نیمه تمام در مرکز استان خبر داد و گفت: اولویت نخست این نهاد، تکمیل تمامی طرح‌های نیمه تمام است که با تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید

آسیا نیوز / یزد ؛ رئیس شورای اسلامی شهر یزد از وجود۷۰ طرح‌ نیمه تمام در مرکز استان خبر داد و گفت: اولویت نخست این نهاد، تکمیل تمامی طرح‌های نیمه تمام است که با تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید

«غلامحسین دشتی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورا  ۱۳ راهبرد را برای افق شهر یزد در بخش‌های مختلف با استفاده از اسناد بالادستی برنامه‌ریزی کرده که عدالت محوری، تمرکززدایی، افزایش درآمد و بهره‌وری از جمله‌ی این راهبردهاست.

وی با اشاره به ۵۳ مورد دستور کار راجع به ۱۲۰  مورد فعالیت شورای شهر، گفت: ارتباط و تعامل با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های مهم در این مدت بود زیرا این دو نهاد علمی در گذشته به دلیل غفلت، سهم کمتری در مدیریت شهری داشته‌اند و لذا در جلساتی با این نهادها، از نظرات آنها در مدیریت شهری بهره گرفته شد.

دشتی خاطرنشان کرد: با اشاره به احصاء و پیگیری ۴۰ مسئله مهم شهر از سوی شورا، از توجه به نوآوری و تعامل شورای شهر با شرکت‌های دانش بنیان در مسئله بازآفرینی شهری خبر داد.

 وی این طرح‌ها را شامل بوستان‌ها، تقاطع غیر همسطح و آسفالت معابر عمومی ذکر کرد و گفت:  برخی از این طرح‌ها به مدت ۳۷ سال بلاتکلیف مانده بود که در حال حاضر تکمیل آنها در دستور کار شورای شهر قرار دارد.

رئیس شورای شهر یزد افزود: در حوزه گردشگری باید نگاه از صنعت گردشگری به فرهنگ گردشگری تبدیل شود و علاوه بر پذیرایی از گردشگردان داخلی و خارجی، نسبت به معرفی ارزش‌های فرهنگی و تاریخی منطقه اقدام کنیم.

وی توجه به نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان در بازآفرینی شهری را از دیگر برنامه‌های این نهاد مدنی بیان کرد و گفت: در مجموع ۴۰ مسئله مهم در شهر یزد شناسایی و احصاء شده که در این راستا جلسات مختلفی با مسئولان استان در راستای تدوین برنامه‌ مدیریت واحد شهری برگزار شده است.

« عزیزالله سیفی» رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای شهر یزد هم بودجه شهرداری در سالجاری را یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: از این مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به حوزه عمرانی اختصاص دارد که تاکنون ۵۸ درصد آن در این زمینه صرف شده است.

وی افزود: تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام در دستور کار کمیسیون قرار دارد تا بتوان با تکمیل ها آنها برخی مشکلات حوزه شهری را رفع کنیم.

سیفی اظهار کرد: همچنین حدود ۳۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری برای ساماندهی ورودی‌های شهر در نظر گرفته شد.

«محمدمهدی نیکونژاد»، عضو دیگر شورای شهر یزد نیز در این نشست اظهار داشت: مدیریت شهری همچون یزد با عوارض امکان پذیر نیست و ما به دنبال کسب درآمد پایدار برای شهرداری یزد هستیم.

« محسن ابوترابی » هم در این نشست از ایجاد اکوپارک کویری در یزد خبر داد و تصریح کرد: این پارک که هم اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در ورودی دروازه قرآن به مساحت ۳۵۰ هکتار واقع شده و ۳۰ هکتار از آن زیر کشت درختان و گیاهان کویری قرار گرفته است.


رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر یزد با اشاره به برنامه این شورا برای ساماندهی مراکز ضایعاتی شهر یزد گفت: متاسفانه وجود این مراکز علاوه بر نازیبایی حاشیه‌های شهر باعث بروز مفسده‌های زیادی از جمله پولشویی و سرقت شده و شورا عزم جدی برای ساماندهی این مراکز دارد.


وی تاسیس شهرک ضایعاتی را مهمترین راهکار حل این مساله عنوان کرد و ادامه داد: این شهرک با همکاری نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی تاسیس و از ورود افراد بدون مجوز به آن خودداری می‌شود.

 

« فخرالسادات خامسی هامانه»، دیگر عضو شورای شهر یزد نیز در این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد ساماندهی متکدیان در شهر یزد اظهار داشت: برای ساماندهی متکدیان نیاز به همکاری جدی بهزیستی و نیروی انتظامی است.

اوی عنوان کرد: قبل از شیوع کرونا طرح بسیار خوبی در این زمینه به مرحله اجرا درآمده بود اما شیوع کرونا و عدم پذیرش متکدیان در مراکز به دلیل مسائل بهداشتی، شرایط را به حالت قبل بازگرداند.

وی با بیان اینکه متکدیان یزد اغلب کودک و ۹۰ درصد آنها نیز اتباع خارجی هستند، اظهار داشت: برای ساماندهی کودکان کار، تامین مرکز نگهداری بر عهده شهرداری است و سایر امور باید توسط بهزیستی و نیروی انتظامی انجام شود.

« سیدمحمد ناصر حیدری» سخنگوی شورای شهر یزد نیز با اشاره به ۵۲ مصوبه در شورا، گفت: تاکنون جلسه غیرعلنی در شورا پیش‌بینی نشده و مصوبه‌ای هم در مدت یادشده باطل نشده است.

وی در ادامه از پیشکسوتان و معتمدان محلات خواست تا مشکلات محلات خود را شناسایی و با شورا در میان بگذارند تا با همفکری نسبت به رفع آنها اقدام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در خصوص آسفالت معابر نیز اظهار کرد: حدود ۲۱ هزار معبر در سطح شهر یزد وجود دارد که نمی‌توان یک شبه همه آنها را آسفالت کرد اما سعی بر این است  که نسبت به دغدغه‌های شهر  قدم‌های مثبت برداشته شود.

سید محمد جواد عرفانفر

اولویت نخست شورای شهر یزد ، تکمیل تمامی طرح‌های نیمه تمام است / شورا  ۱۳ راهبرد را برای افق شهر یزد برنامه‌ریزی کرده است, اعضای کمیسیونهای شورای شهر یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4mb
اخبار مرتبط
یزد - تفاهم نامه طرح «شهردار مدرسه» بین سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد با هدف آمادگی ورود کودکان به زندگی در جامعه ای بزرگ‌تر از مدرسه منعقد شد
یزد - 6 نقاش کودک و نوجوان یزدی موفق، در مسابقات بین المللی نقاشی کودک و نوجوان در اسلواکی و کازان روسیه در نهمین جلسه کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل شورای شهر یزد تقدیر شدند
یزد - رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان در سال آینده محله محوری و سپردن کارهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عهده مردم محل می باشد، نقش مساجد را در این رویکرد، محوری دانست و گفت: در این راستا طرح طراوت می تواند شتاب دهنده موضوع محله محوری و استفاده از ظرفیت مساجد در این حوزه باشد
یزد- دویست و سی و یکمین پویش دوچرخه سواری با شعار «آسمون آبی رکاب سبز» به مناسبت روز جهانی کارکنان موزه و به میزبانی موزه خودروهای تاریخی و کلاسیک یزد برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید